Monday, November 9, 2009

Umur baru 12 tahun dah diajar jaga baby..






Dari kecil saya dah diajar berdikari.. memandangkan parents saya berkerja... balik sekolah rendah kadang-kadang ibu saya siapkan makanan sebelum dia pergi kerja kadang-kadang takde.. lepas tu nak pi sekolah agama pulak pun sama.. masa saya darjah 6 adik saya yang ke-6 lahir ke donia.. nama diberi muhammad aiman..masa ibu kerja dan saya sekolah ibu hantar aiman ke rumah jiran lepas saya balik sekolah agama sayalah kena jaga aiman sampai ibu saya balik kerja.. selalunya saya akan habis sekolah agama pukul 4 petang terus ambil aiman kat rumah jiran..



Mulanya saya memang kekok selalunya memang rajin menengok ibu uruskan aiman.. tapi tak pernah buat pun.. tulaa bila masa saya kena jaga mengelabah nak buat itu ini tok baby.. nak tukar pampers laa nak mandi laa sampaikan nak pilih baju ape pun tak tahu.. selalunya ibu mesti marah sebab suka pakai kan aiman seluar pendek je waktu petang hee~ [sebenarnya suka tengok baby pakai seluar pendek boleh geget kaki dia yang gebu dan wangi tuu]..kadang-kadang tu bila tak tahan bau berak aiman saya menangis-nangis sambil bersihkan aiman hee~



bila dah lama jaga baby akhirnya dah pandai dah.. bila aiman dah pandai merangkak lagi susah.. sebab asyik nak kena perhati dia je... takut terlajak sampai ke luar..pernah juga sekali terlepas pandang kejap tengok lagi sikit aiman nak masuk longkang kecil depan rumah.. pagar terbukak.. nasib baik kalau tak mesti kena sebat dengan ayah.. alahai nasib badan laa..



lepas aiman saya jaga adik bongsu saya pulak muhammad izzat asyraf yang lahir masa saya tingkatan 2..dah lama pun saya ni anak sulung kan..? hehe agaknya kalau tak keje sekarang maknanya susah nak cari keje boleh la mesti saya sekarang adalah penjaga bayi ataupun guru tuisyen/guru mengaji.. haha



8 comments:

  1. dulu nurul sekolah rendah pun telah di ajar menjaga adik paling bongsu.

    ReplyDelete
  2. dian tk pnah rase jaga baby. even skrg nk pegang baby pn takot. haha (:

    ReplyDelete
  3. wahhhh...
    bagusnye akak...
    nnti dh kawen, dpt anak sndiri mst dh x kekok dah =]

    ReplyDelete
  4. nuar kalau bayi tak berani nak sentuh...sebab baby kan tulang lembut...takut je tersalah dokong...brrr

    ReplyDelete
  5. darjah 6 dh jaga baby??kagum2...

    sy baru2 ni je bru berani pegang baby yg msh "lembik" tu..skrg dh okey la..hehe :)

    ReplyDelete
  6. atiqah..bgs nya.nanti ada baby sndr x kekok agi ek..

    ReplyDelete
  7. nnt lepas ni u ada anak dah no problem kan nak jaga..x la kekok..i kalau baby yg lembik2 tu takut nak pegang..hehe..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)