Monday, November 16, 2009

Alas Dulang..






halo..halo..?
ala olang kah? saya penat mau fikir nak tulis apa lalam ini blog..
saya punya blog ala olang muak ohh baca hee~


______________________________________________


-ok tamat-




heheh saya nak cerita ini dulu masa saya nak bertunang punyalah gigih saya buat persiapan.. buat kotak isi gula lah.. buat kotak sampai lebam mata sampai tangan melekat gam uhu.. [saya benci gam uhu] tapi semuanya ok hehe nak kena cari baju lah, mak andam.. alahai memang semua saya buat sendiri dan cari sendiri...nasib baik hantaran ibu saya yang tulun bikin kan.. lepas tu saya cari alas dulang sekali.. yerla asyik nak pinjam orang je baik beli kan.. saya beli 2 warna gold dan white...saya suke white.. gold saya beli 11 helai, white saya beli 13.. takpelah nanti saya kire balik..




yang ini simple sikit designnya.. saya tak ingat berapa kah harga sehelai...


yang ini pun design lain sikit lebih banyak manik... harga pun mahal sikit laa... tak ingat juga...


so senang lah lepas ni kalau adik-adik saya nak pakai.. dah ada alas dulang kaler yang boleh match dengan semua.. beli je lapik satin tu warna ko suke kan...? bila dah ada ni ada juga sedara nak pinjam ibu saya cakap tak daaaaapaaattt.. heheh memang kalau bagi pinjam mesti ada 5 ke 6 helai akan hilang.. baik jangan tanggung risikooo.. beli mahal ko senang hilang kan..?ye tak..?




pssstt sorry la ye saya tak tahu nak update apa dah.. ^___^


18 comments:

  1. Kakkkkkk pleaseeee pleaseeeeee asna nk pinjam~~~~

    asna byr deposit okey? pleaseeeee nak jimat xmo beli.. 1 alas Rm3 ker sewa boley laaa~

    P/s: kalau bagi pinjam inform ek :) asna akan jaga elok2 punye. Kalau nak nak charge Rm100 utk semua kain itu pun asna sanggup. Pastu nti time asna pulangkan, akak pulgkan Rm30 ker Rm20 ker.. ek. pleaseeeee~~~ ;)

    ReplyDelete
  2. cantik atiq.... dah siap mybe lagi cantikk..cepat2 saya mau tgk

    ReplyDelete
  3. sis, nnti letak durian atas alas tuh ek.. reen bg free jer.. ngehehehe dgn kulit2nyer sekali.. klu nk lgi best.. bleh la sertakan air cap badak kaki 3.. huhu

    ReplyDelete
  4. mcm akk sy beli dulu laaaaa...sama sikit2

    ReplyDelete
  5. seronok kerja kahwin ni..nanti dah siap update k dear..:)

    ReplyDelete
  6. atiqah~~~
    bape awk beli ek.. aritu saya ade gk cr2..tp tkt mcm mahal gk..

    sewa,rm7 satu..
    lg baik beli kan..sbb atiqah ade adik2 lg yg nk gune..

    ReplyDelete
  7. Kalau I pompuan, boleh jugak I nak pinjam...

    ReplyDelete
  8. salam
    hi atiqah.tq for moh ikut my blog ;) dlu,kte pun beli alas dulang mcm nih.boleh guna 7keturunan.hehe.berbaloi-baloi =) alas satin,kalo nak sewa pun ok.cuma rm1 or rm2 sehelai

    ReplyDelete
  9. cantikla akak alas tuh...

    time akak2 ifa..
    akak jahit sendiri..guna kain satin..
    sbb malas nk beli takut sedara pnjam ilang..
    huhu.. wat sndiri mst org segan nk pinjam! hik2..

    ReplyDelete
  10. colour putih ngan ape2 pon chantek kan..

    ReplyDelete
  11. lepas ni kalau turn yanie...
    nak kena tanya pendapat qah la pasal2 hantaran2 nih

    hehhehehe

    ReplyDelete
  12. saya pon bli sendiri ari tu..
    nanti adik boleh guna...
    ermmm..nak wat hantaran lg tu untuk nikah nie cam tak larat dah....
    ongkosnyer lg..........
    adushhh....
    rase baru jerk semalam wat..(upah org jer)hihihi...
    yela selalu org tunang 1 thun..bleh la adjust2 brg tu...
    ni nak nikah plak...
    ermmm..nak kne berjimat nie....

    ReplyDelete
  13. alas dulang zuris dulu pun guna yg kakak punya aje.jimat.heheee...

    mak mr sharil pun sama
    serba serbi beli
    sampai dulang pun beli tembaga punya
    tapi..menang tak kasi org pinjam lah
    yelah..penat2 beli,org yg meminjam tu belum tentu akan jaga cam kita jaga kan?

    ReplyDelete
  14. same with me...dulu i pon beli...tp x byk...sbb utk tunang...my wed..cmpor dgn my cousin punye...boleh x gitu...hehhehe

    awak punye byk toll..hebatt

    ReplyDelete
  15. dearie asna~
    nak pinjam ke yang...
    huhuu~

    dearie riena~
    heheh nanti akak saya jadikan cantik2 yee...

    dearie reen~
    hantaran durian.. owh sayang..
    kamu ni imaginasiiii..

    dearie ezzati~
    yeker? alas macamni mmg banyak jual..

    dearie sh nadia~
    yerp dear seronok kan.. heheh thanks tau..

    dearie nona~
    saya tak ingat saya beli bape ari tu..?

    dearie paan~
    kalau u lelaki nape u tak bole pakai?

    dearie fathiyah~
    hehhe same-same.. blog awk besstt..
    suke baca..thanks juga sebab sudi terima saya as ur follower tau..

    dearie pia~
    tq dear...

    dearie ifa~
    yeker? tulaa betul-betul..
    tau nak pinjam je kan..

    dearie aleena~
    yerp betul...:)

    dearie yanie~
    boley je sayang...

    dearie Mia~
    beli kan da senang nanti kita nak guna takyah cari-cari daaa..

    dearie zuris~
    yeker? ade yang suke beli dan buat koleksi..tau takpee...

    dearie anil~
    yeker? heehh wah anil nanti letak la gambar kawen anil lagi.. macam bilik punye decoration ke.. nak tengok laa...

    ReplyDelete
  16. tiqa..i da lme bc blog u..nway alas dulang yg wane silver tu cantek la..suke sgt tgk..cz my hantaran nt theme black+silver..beli ktne?nilai 3 ke?

    ReplyDelete
  17. dearie mizz eyta~
    heheh thanks dear sudi jenguk..
    taklah saya beli alas tu kat semua house jalan tar..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)