Tuesday, November 10, 2009

Kisah persalinan untuk nikah..






Dalam membuat persiapan perkahwinan.. macam-macam ye kawan-kawan..macam-macam.. sungguh memeningkan bila nak buat persiapan sebab sekarang banyak sangat pilihan..hehe saya nak pakai persalinan apa untuk nikah nanti pun saya masih bingung.. tapi setakat ni pilihan saya adalah cotton.. tapi itulah belum cari lagi.. hopefully taklah habis stok.. hehe..



selalunya orang akan pakai lace or chiffon beady kan..? memang cantik dan menyerlah.. tapi saya berfikir lepas saya dah kahwin saya akan pakai lagi ke lace putih? sekurang-kurangnya kalau saya pakai cotton hari biasa pun saya boleh pakai.. hah anda setuju? lagi pulak saya sukakan kain kapas..bukan lah kosong je nanti saya akan hias lah bagi menyerlah sikit.. tambah kan dengan manik ataupun tampal kan lace..maklumlah nak pakai nikah kan...? tapi itulah ibu saya tak setuju.. dia cakap simple sangat.. looorrr... itu yang menyebabkan saya bingung ni.. takpe.. ambil masa untuk fikir...



inilah baju nikah pilihan saya.. kain cotton.. image dari butik najjah..


Pasal tudung pulak.. kalau pakai baju kain kapas tudung apa je yang sesuai eak? semua jenis tudung ke..? tapi tulah pilihan saya adalah selendang.. tapi koleksi tudung ber'awning' sekarang semua cantik-cantik.. kalau awning terlalu tajam mesti sesi mengucup dahi jadi bahan gelak sebab mesti pengantin lelaki tercucuk awning yang tajam tu.. hee apa pun saya taknak terlalu vouge.. saya terlalu sukakan ringkas tetapi menarik.. saya baiklah mari bantu saya buat pilihan ye...



Raja Shahirah Aisyah cantik kan..? suka juga kalau macamnie.. simple kan..? image dari google


macam ni pun cantik.. scarf yang cantik lepas tu pakai selandang just serempang je then bubuh brooch.. hee~ image dari google..


huhu cantik sangat.. tapi saya tak biasa pakai hijab macam ni.. image dari google..


atau yang ini.. awning kecil + manik dari princess


Tudung Vispera ini lengkap dengan awning yang dihias dengan Kristal Swarovski Gred A dan selendangnya pula sarat dengan lace dan manik.. ala-ala tudung siti nurhaliza.. cantik!! sebab tampak begitu menyerlah kan..?hee~ dan Vispera juga ada mengadakan promosi besar-besaran untuk bakal pengantin.. jadi silalah ke laman web KOLEKSI VISPERA..




21 comments:

  1. huhu..
    ape2 pon bleh jer kak tiqah asal sesuai , selesa dan cantik....!
    say pon dah fenin dah nie..
    pale dah wink2...
    ngan masalah kerja lg...:(
    hope u success..!!

    ReplyDelete
  2. kak!

    semua lawa kak!

    tapi kalau last or 2nd last memang sangat comel!!!

    ReplyDelete
  3. sronoknya buat persiapan kawen:DD heee

    ReplyDelete
  4. waahhh!!! cantek2...ryn suke yg first td...nampk simple... mebi ryn pakai cam tuh kot nnt...

    hehehehe....=D

    ReplyDelete
  5. saya pun sama macam awk. saya guna kain biasa je. bukan lace, bukan chiffon. sebab saya fikir saya nk pakai lagi nanti lepas nikah. lagipun, majlis nikah pun sekejap je kan...

    ReplyDelete
  6. AKAK BILA NIE X AJAK MITE PON...
    HEHEHEH HERM YANG WANE BIRU TUE CANTIK...

    ReplyDelete
  7. yg awning kecil + manik tu cantik kak..

    simple and nice!!

    baju cotton tu pun okey kak, tambah beads..tentu lawa..cube bt dulu, then tunjuk kt ibu..

    ReplyDelete
  8. baju nikah akak mmg sgt simple..
    tp klu dh nmpk beads ifa rs akn jd sgt cantik... =]

    ReplyDelete
  9. wahh...sukanya nengok baju kamu tu. kalau simple angat...tambah la batu2 ape ntah tu..tak pun..jahitkan manik2 ke...

    eeeeee
    seronoknyeeeee

    nak tengok pic baju banyak2 lagi..
    1st time tengok nikah guna cotton

    ReplyDelete
  10. last week br saya tgk tudung vispera nie sgt cantik tp nmpk cm sarat bunga2nya.. ikut kesesuaian la tqah.. saya suka yg tudung princess sama vispera tu.

    ReplyDelete
  11. kain cotton pun cantik kalau kena gayanya. kena cari cotton yang betul2 lembut.

    ReplyDelete
  12. awning kecil + manik tu tarik perhatian la kak..lawa..cantekk..simple but nice ♥

    ReplyDelete
  13. dearie Mia~
    heheh takpe take ur time tau.

    dearie zara~
    heh tulaa yang susah nak pilih,,,

    dearie jijie~
    hehe sedang mencari..

    dearie ryn~
    yang first?
    yang mane satu ni dear..?

    dearie Gnie~
    yerp.. agreed!! hehe

    dearie fazemy~
    tulaa rambang mataa...

    dearie umiyanti~
    hi dear!!! cantik eak.. akak pun suke..

    dearie ezzati~
    tulaa kan cantik jugaa..

    dearie maziah~
    yerp... akak akan cuba untuk yakinkan ibu bhw pilihan akak tepat..

    dearie ifa~
    will wait n see darling...

    dearie dearie aisyah~
    heheh sangat simple but try to make it nicely.. hee~

    dearie riena~
    saya suke semua niehh!! pening..
    btw thanks tau bagi pendapat..

    dearie unguviolet~
    yerp.. rasenye ni jenis cotton yang sejuk tu dear..

    dearie qis~
    nampaknya ramai yang suke princess ni.. heheh

    ReplyDelete
  14. kalau pakai awning tu..time pengantin lelaki nk kucup dahi tak sampai kang...baik amik tudung lembut je..=p

    ReplyDelete
  15. semuanye cantik...

    kalau saye lah, xtau nak pilih yang mana satu heheheh..

    fening2... ;p

    ReplyDelete
  16. xsabar nk tgu akak pnye kad kawin~

    ReplyDelete
  17. chantek nyer pic2 kawin kat sini
    huhuhu....

    qah pakai lagi chantek

    hehehhe

    =D

    ReplyDelete
  18. dearie lynn~
    tau takpe tu yang kelakar tu.. hehe

    dearie zella~
    mmg pening sangat tau nak pilih semua cantikk..

    dearie asna~
    heheh akak pun tak sabar gak niee..

    dearie yanie~
    huhuu qah tak cantik laa muka gemukk.. dalam gambar ni semua cantikkk...

    dearie intan maisarah~
    putih sangat suciii...

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)