Friday, November 13, 2009

Link Followers untuk apa?






Hari ini tergerak hati nak cakap pasal fungsi link follower ni.. apa sebenarnya ertinya pada kalian semua? sebab pada saya la tujuan link follower ini adalah untuk kemudahan kita untuk mengikuti blog kesukaan kita sekaligus tidak ketinggalan setiap update.. contohnya saya follow blog orang yang saya suka dan saya ikut blog dia so dari situ ia akan memudahkan saya untuk melihat atau mengetahui kalau blog tu ada update thru dashboard.. lagi satu kalau ada yang sudi follow blog saya pasti akan ikut blog dia juga.. sharing is caring.. kalau kita tak ikut kita tak tahu apa yang dia tulis dalam blog apa yang dia nak kongsi kan.. betul? sama-sama lah kita berblogging kan..? so alangkah bagusnya link follower ni pada saya..




Tapi janganlah ada paksaan.. kalau awk nak follow blog orang mesti tetapkan pendirian.. mesti tahu yang blog awk ikut tu betul-betul menarik untuk bacaan awk.. pada saya kalau setakat saya add je link dalam blog saya memang susah nak check sebab tu saya lebih suka follow dari add link.. sebab masa untuk saya berblogging sangat terhad.. yerla masa saya blogging adalah dari jam 8 am until 5.30 petang.. itupun bila ada kerja sudahkan kerja baru check blog.. weekend offline..itulah kadang-kadang saya terlepas pandang dan ketinggalan dengan perkembangan blog saya yang follow..



Saya tengok ramai yang punya follower yang ramai.. beribu-ribu lemon.. saya kira mesti seronok blogging..!! sebab ramai lah yang baca blog kita setiap kali kita update betol kan..? traffic pun bagus.. kalau setiap kali update pun berbaloi-baloi la ye tak? hehe



kalaupun mungkin ada diantara follower kita yang tak tinggalkan komen ataupun memberi reaksi pada setiap entry kita tak mengapa.. sebab kadang-kadang bukan semua berminat dengan entry kita kan..? kan..? or tak tahu nak komen ape hehe ok lah sekadar membaca n leave.. its ok for me darling...



tapi betullah kata Melz sayangnya kalau jadi silent reader tapi ada blog.. yerla sebab kenapa mesti jadi silent reader? anda kan ada blog? so marilah kita berblogging dengan bestnye.. saling tukar cerita, kongsi pengalaman dan info menarik dan berkawan alam blogger.. kan best..? kalau awk jadi silent reader saya pun tak tahu awk nak kawan dengan saya ke tidak sebab awk senyap je.. hehe.. tapi takpelah masing-masing punya cara.. pada saya tiada paksaan.. Roll




till then~


13 comments:

  1. btul tu yunk..sy slalu bc n3 blogger yg sy follow..tp lately malas nk kumen..sbb tenet lemmbbbss..blog awak slalu kene terjah sbb kite same2 nk kawen..boley kngsi info sal mjlis kan??=p

    ReplyDelete
  2. saya follow qah...sebab saya suker baca blog qah....

    secara tak langsung..kita sudah menjadi kawan di YM dan bertukar2 no tepon

    hehheheh cuma lom bertentang mata jer lagi....

    esok saya mau lepak di Jusco Cheras Selatan..

    ada janji temu dgn seseorang tgk wayang kul 1.45pm....mau ketemu kah? heheheh

    ReplyDelete
  3. sis! sis!
    anna dah habis exam!
    dah boleh rajin balik komen entry best.
    HEEEE.
    :))

    ReplyDelete
  4. yala...ila pn kdg2 jd silent reader...tp bila berkomen2 neh rasa dpt knl dgn lbh rapat lg la plak kn...

    ReplyDelete
  5. follower.. saya hide sbb rasa mcm x penting. sikit ke byk ke x kisah janji apa yg kita tulis tu org hargai dan comment apa yg patut..!!
    saya ada satu kawan not kawan la juga.dia punya follower ada 3++ but apa yg dia dia tulis tu satu pon x de org komen.ada sorg kawan tu ckp, org baca pon sbb dia suka riak dgn kehidupan dia..nk komen pon x tau nk ckp apa..!!!

    ReplyDelete
  6. sbenanye bg sy mmg penting follower link tu..

    sng kalo ada link follower ni..kt tau org yg bc blog kt..bila dia folloe tu kita tau la dia penah msk blog kt..sng nk cr blk sbb kengkadang x sempat nk tgk time tu jgk...ye la..org dh singgah..sy msti singgah blk blog durang tanda penghargaan.. :)

    n lg stu bila nk buat link..senang..leh pilih.."blog I follow trus" :) ..sbb leceh nk taip satu2..hehe

    ReplyDelete
  7. dearie Paan~
    alahai nape begitu..?

    dearie mrs edy~
    hehe thanks~tulaa kadang2 tenet sangat slowww... sampai idea nak komen pun hilanggg...

    dearie yanie~
    thanks darling.. love u laa..ala sabtu qah kat melake.. nanti eak.. nak bagi kad kawen...alahai lambat lagii..

    dearie anna~
    yihaaa!! bestnyee anna dah free!!

    dearie honeybunny~
    yerp betol tu.. boleh kenal rapat dan kawan-kawan.. heehe

    dearie riena~
    yeker? blog mane tu meh laa share dengan saya nak juga baca.. huhu~

    dearie ezzati~
    betul tu laling.. sangat berbaloi-baloii kan..?

    ReplyDelete
  8. ryna follow n link sbb suka bc blog atiqah.bnyk info n sbb sama2 tgh wat persiapan nak kawen..btl3..sharing is caring..huhu..

    ReplyDelete
  9. follow tu kenalah ikhlas hati kan
    takkan sebab awak follow saya,saya kena follow balik.tak best ar camtu.

    macam zuris,akan follow blog tu kalu zuris suka baca.sebab,buatpe nk follow bnyk2 kalu tak baca,kan?

    *baru sedar..zuris tak follow blog qa lagi.hehee ;P

    ReplyDelete
  10. KITER LAK SETIAP N3 DYER KITER BC TP NK MENGOMEN TUE LA,,,TENET NIEYH,,,SIOT JERW,,

    KITER SHUKER BC BLOG TIQAH NI CZ ADER IMPO2 KITER BERMINAT R,,HEHEHEHE

    X PER KAN BC W/PN X KOMEN EK...

    ReplyDelete
  11. sis tqah!!

    reen sihat jer.. akk? how's everythng??

    ReplyDelete
  12. thanks for following me dear,sorry klo pia bkn follower yg baik hehe.

    pstt-baru phm kenapa kadang2 qah xbls komen pia.sory ek,xmrh cume terasa sikit jer.

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)