Thursday, November 19, 2009

Deco! Deco! Deco!






Misi saya bulan ini adalah membeli pasu kecil untuk hiasan meja untuk tetamu nanti.. 20 biji semuanya.. dah banyak kali survey tapi ibu saya berkenan di KK home deco.. banyak sebenarnye lagi barang yang diperlukan contohnya pelita, lilin, pomander balls dan bunga-bunga samaada hidup mahupun yang telah meninggal doniaa [palsu]..



dah buat perbincangan dengan ibu pasal balloon tapi tula kalau nak tiup balloon tu kena pakai gas kan..? saya pun kurang tahu lah.. setahu saya kalau kita beli balloon memang dah ade sekali kan? tulaa nanti try survey lagi take ur timee sebenarnye kalau takde pun takpe hehe... lagipun takdelah nanti semua sedare mara bertungkus lumus tiup balloon malam-malam buta lepas tu esok pagi majlis semua nye tak cukup nafas nak buat kerjaa..



nak kawen banyak yang boleh kita jadikan sampingan bagi memeriahkan lagi majlis.. contohnya decoration khemah, bilik pengantin, wedding favor.. biarkan majlis kita nanti jadi tampak hebat walaupun ringkas sangat.. semua sudut di ambil kira.. lagi satu pakaian keluarga yang serasi bersyama, pengapit juga sedondon, ade pulak gadis dulang lepas tu flower girls bunga manggar boyss.. alahai.. banyak betul kan.. tapi semua tu terpulang pada si tuan rumah.. hehe~ nak tengok preparation list yang ibu saya buat adoyaiii banyak sungguh ye...memandangkan majlis nanti hanya dibuat dirumah dan tidak ada sesape nak tolong buat decoration jadi saya dan ibu lah harus berkerja kuat dan segandingan bahuuu...



contoh centerpiece yang saya rasakan comel...


mane la nak cari bulu kaler pink ni eak.. cantik wwoo sampai boleh terbersin guest..

kain organza dijadikan 'runner' table... ditengahnye bunga simplee..

alahai comelnyee.. rose sya suka i meja 5 batang pun cantik...

rose petals dengan lilin.. isikan balang dengan air.. lilin mmg chantek kan utk deco...

lagi best.. pakai can je.. saya ade juga fikir nak pakai botol chili sauce ke ataupun botol air then balut dengan ribbon isi batu jalan bagi berat.. dah siap.. tapi ibu saya cakap... beli je laa lepas tu boleh pakai lagii.... alahai redhaa... bunga ni murah lagi dari rose...


ffuuuhhh... takpe satu-satu.. pelan-pelan buat persiapan nieh...



15 comments:

  1. bgus ler kamo..
    nti ikut perancangan awak gk..
    huhuhu..
    yela..kawen kan skali je..mao gempakkk kan??

    ReplyDelete
  2. wow kak..mcm besar2an jek majlis nie..huhu..

    macam2 kan nak wat persiapan? xtaulah saya macam mana nanti..

    eh btol ke pangkat akak nie ek? sy main suka2 je panggil kak..umur brape ye?

    ReplyDelete
  3. sungguh suka betul rekaan2 itu smua.. terujaaa.. aaccuummm..adoii bulu apa nie?ehehhehe

    ehh can mcm tu pon boleh dijadikan tmpt letak bunga kee? eheheheh

    ReplyDelete
  4. kawen t jgn lupe jmput tau

    ReplyDelete
  5. comel2 camni.tp sure menelan kos tinggi.kalo buat camni jgn lupa jemput tau.sbb boleh cilok bunga

    ReplyDelete
  6. kak atiqah..

    peninghyer~

    byknyer mende nk kne pkir utk pesiapan kawen kn??

    apepon..

    sya doakn sumernyer bjalan lancar k~

    =)




    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  7. centerpiece kt atas tu sumer cnthek2...

    tiqah...belon ni sbenarnya ada pam die...kt uamh saya ada..x tau mne suami dpt

    ReplyDelete
  8. hyee atiqah :)
    i love the 1st pic tu.
    cantekkk sgt! combination colour sgt2 la sweet.
    mcm fairytale pon ade. hehe ;p
    i wish my wedding nnti mcm tu.
    huhu. tp betol la kate u, mana nk dpt bulu2 tu eh?
    hahaa :D

    love,
    Noor

    ReplyDelete
  9. akak...
    cantiknyeee yg bunga rose lam air tuh...
    sweet sgt2..mcm romantik jek..
    hik2...

    wawawawa...
    nape ifa rs x sabar nk tgk deco time akak kawen nnti! =]

    ReplyDelete
  10. Hohoho...
    peninggg kak.. huhu cian akak. Klau la asna boley tolong sikit2 kan best huhu~

    ReplyDelete
  11. kamu kretipsss... :) ...mmg cantek kalo guna lilin tu..romantiks gitu..

    ReplyDelete
  12. dearie farah~
    tulaa tu saje je nak tambah deco heheh coz saya suke lol

    dearie bard~
    eh taklah saya buat simple sangat..
    heheh saya lahir tahun 1984 huhuu

    dearie riena~
    huh kan dah terbersin belum letak bulu laagiii... hee~ boleh je darling..

    dearie kasihkuamiera~
    yerp nanti saya mesti jemput tau..

    dearie cik selamah~
    heheh alamak dah tau dah sape pencilok bungeee....

    dearie am sya~
    heheh tapi terpulang kat awk nak kan majlis macam mane ye dear...

    dearie anil~
    yelaa mmg ade kan pam dia.. hee anil ade ke..? pam gas untuk belon ea..? huhuu~ meh bagi qah pinjaamm..

    dearie anony~
    hai noor!! heheh thanks comment kat sini yeak... tulaa mane ntah nak dapat kan.. cantik...

    dearie ifa~
    cantik kan ifah akak pun sukak jugaa... alahai jangan expect majlis akak best tau huhuu~ ifa kena datang baru meriah dan ceria nanti...

    dearie asna~
    heheh meh tolong.. akak pun baru nak beli sikit-sikit..

    dearie ezzati~
    itulaa saya suke lilin jugaa...

    ReplyDelete
  13. candle with rose petals tue terbaek..

    sgt sweet!
    tibe mcm xcited lak nak kawen bile buke blog nie..hehe

    ReplyDelete
  14. sungguh sweet color pink2 tu! adehh indah nya kan

    ReplyDelete
  15. ermm...taste kak tiqah leh thn yer....huhu..
    saya tak mampu kot nak wat yg mcm tu...
    teringin tu memang la ader...
    tp tk mampu..ikot kemampuan masing2 kan..
    hope dream wedding akak tercapai..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)