Wednesday, November 4, 2009

muka pucat + rabun












Hari tu kan masa saya keluar dengan ibu saya jalan-jalan then ibu saya tegur kenapa muka saya pucat? tak cukup makan ke? tak cukup minum air ke..? saya cakap pucat ke..? erm.. then ibu saya suruh saya check dengan doktor.. sebab dulu masa sekolah saya selalu pitam then ibu saya takut saya pitam lagi.. saya cakap laa yang saya ni dah rabun.. ibu saya cakap gelak je.. ibu saya pesan jangan terlalu menghadap laptop terlalu kerap dan adik saya ina pulak pesan sebenarnya mata ni boleh baik kita cuma kena rehatkan mata dengan pandang benda-benda hijau macam pokok ke ape la kan..dan jaga pemakanan.. ok.. saya kalau boleh tak mahu pakai spek.. kalau boleh nak mengubatinya sajaa.. macam asna cakap banyakkan makan carrot!! macam rafiqy dia pun rabun tapi tak pernah pakai spek heheh... dia buat tak tahu je.. huhu~



9 comments:

  1. mebi Qah penat sangat kot...tu yg pucat..

    ryn pon rabun jugak tp amatla mls nak makai spek..

    ryn pon ader dgr kalo pndg tumbuhan ijau, bagus utk mata... =D

    {heeee~ manyak ngOmen lak ryn nie... =D}

    ReplyDelete
  2. a'a la kak...nmpak pucat je pon...

    ReplyDelete
  3. betul3...
    akak kene manyak mkn carrot..

    wat stok kat umah..
    masak pape mskkan je carrot tuh :)

    ReplyDelete
  4. sis, u better take good care of your eyes. i've been wearing lenses since i was 16 years old. n i wish my eyes could go back to normal like they were b4.tp harapan hanya tngl impian. in fact, sy x suke carrot susu. nseb bek ske r carrot. hehe.. btw, hope u dont mind me linked your blog at mine. rajin2 melwat ye. n thx for the comments. nice to know you ;)

    ReplyDelete
  5. jaga kesihatan okay

    ReplyDelete
  6. nurul pun rabun gak lagi2 kalu time drive mlm. tp skrg malas dah nak pakai spek.

    ReplyDelete
  7. oho..sama mcm kwn saya...rabon..tp x pakai spek...but...kkdg mmg x nmpk org lah..

    pernah satu kejadian...dia tertumpah nasi lemak atas karpet bru saya sbb ingt karpet tu side table sbb karpet tu bulat cam meja..hampeh tol...haha

    ReplyDelete
  8. cbe pkai lipstick merah sket..brula kurang pucat sket kot...siyes ni :)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)