Wednesday, December 9, 2009

Saya cuba untuk ikhlas..






hai.. saya nak luahkan perasaan lagi nie...
erm.. kat mane lagi kan saya nak meluah..
hope ada lah kat sini yang boleh bagi semangat..
sebenarnye saya rasa entah.. tak tahan tak larat..
saya tatau ape keje saya sebenarnye..
saya tahu kerja saya ringan tak beratkan otak..
tapi saya lebih sukakan kerja yang berat otak tapi tak perlu bergerak kesane kemari.. hanya duduk di meja dengan kopi di sebelah sambil dengar lagu dan buat kerjaa.. alamak saya salah unit laa kot.. ini unit kritikal dan banyak keje.. erm.. saya rindukan kerja saya yang dulu jaga student dengan printer kat sebelah meja..[sekarang share dengan bilik sebelah ok sampai berlari-lari nak tengok hasil print.. erm..]




Hari ini dah masuk 4 kali saya bergerak ke bangunan sebelah.. jauh taklah jauh tapi boleh laa.. dengan panasnye dengan sakit bahu nye saya macam rasa tak kuat, lemah... saya kena buat kerja apa sebenarnye? saya rasa sedih, menangiss.. ye saya memang nak menangis.. kenape orang lain ada kerja yang sesuai dengan gred jawatan diorang.. saya ni? macam mat despatch.. berjalan sejauh-jauh semata-mata nak dapatkan tandatangan dan hantar dokumen.. saya tahu ini kerja tapi erm.. berpatutan laaa... kalau saya cuti diorang marah.. erm., yerlaa dah takde orang suruhan lagi kan..? nak fotostat, nak faks, nak order minum, nak call vendor diorang kena buat sendiri.. erm.. itulah kerja saya, call bos ajak meeting, order minum, faks fotostat.. saya tahu kedengarannya macam ringan kalau korang bayangkan nak faks, nak fotostat tu mesinnya dekat dan jumlah nya sedikit memang la ringan ye.. tapi ini.. bak kata roomate saya kat opis ni nak pi fotostat sampai nak kena naik bus.. erm.. ntahlah...




Orang boleh kata tugas saya ringan tapi sebenarnya berat.. erm.. dan saya akui saya tak larat... saya harus buat apa? apa yang harus saya lakukan..? saya terfikir dan cakap dengan rafiqy kalau ini berterusan saya rela jadi surirumah yang takkan boleh bersoping sakan dan sesuka hati nak kesane kemari.. huu~ relakah saya..? tapi kerja macam nie? erm..



thanks for reading...


17 comments:

  1. takpe kak,nanti mntk tuko melaka ea...hope perpindahn tu nnti dpt enviroment kije yg best.. :)

    ReplyDelete
  2. dear..tryla cari keje yg bertakhta di hati.. kalo kite buat kerja tapi tak suka, tak guna jugak kan? tapi don't stop trying to find the dream job that u want. saya tau perasaan awak skang..hope awak bertahan yek? cube cari keje lain dulu k? tapi jgnla sampai berserah je nk jd surirumah.. coz jadi surirumah banyak cons dari pros. ok?

    ReplyDelete
  3. ur not hepi qah xoxo,bile membace entry ni teringt org2 jht kat tmpt keje lame dulu.

    nmpk qah keje dibgnan yg hebat,xsangka situasinya xseindah yg pia sangka

    InsyAllah satu hari qah akn dpt keje baik,suasananya lebih baik dr sekarang.Amin

    ReplyDelete
  4. ermmm..saya faham mcm maner perasaan kak tiqah..harap leh sabar..tapi kalo setaon wat keje camtu..mmg sah kak tiqah telah dianiaya...makcik ngn pakcik TM nie kdg2 ader yg SENGAL..

    ReplyDelete
  5. Nape nih kak?teruk sgt ke keje kat procurement tu?Sian akak...dok baca luahan hati dari arituh...try ar ckp dgn boss elok-elok x yah mintak pengganti staf...=)

    ReplyDelete
  6. sya2 blom penah lagi rase kerje dlm erti kate yg sbenar~

    lpas hbis dip pnah keje jd kerani tuh pon sebulan..

    pastu smbg amik degree

    dan skrg tgh mengangur..

    sya2 xtau la nasib sya2 mcm mane nnt

    hrp akak tabah yer.. ;)

    smoge kamo0 dpt kej yg seswai dgn jiwe satu ari nnt~~


    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  7. keje berat2 pon susah beb..tgk jam sekarang kol 7.15 malam aku tercongok lagi depan pc kat opis...ari2 camni suami pon bolih lari weh...

    ReplyDelete
  8. atiqah dearie..
    be strong sis..whtever your desicion, i do pray for your better life..

    ReplyDelete
  9. mungkin unit saya sesuai ngan akak kot sbb akak seorang yang sangat suuka bercakap ;p hehee..memang seswai sangat.tambah plak tengah xcukup staff skarang ni,kalo akak mintak komfem dapat punye.tapi masalahnya... ~shift..huhu...harap akak bersabar ye ngan keje akak tu,kalo kite ikhlas dan sabar insyaAllah keje yg ssh jd mudah =)

    ReplyDelete
  10. try la cari keje lain..penah merasa b4 ni..kena kemaskan file2 dlm store..nmpk mcm senang..rasa mcm keje kuli pn ada mstu..n rasa mcm..ini ke yg ptt aku buat lps penat aku study dulu??xthn cr keje lain..keje 4 bln je kt ctu :)

    ReplyDelete
  11. sis kesiannya kena wat keje camni kalau bukan as ur position. bukan senang nak gerak sana sini sebab time consuming kan lagi2 msia humidity very high. tak selesa nak bergerak selalu dlm keadaan panas and brpeluh.

    ReplyDelete
  12. bersabar...jangan cepat mengeluh...setiap dugaan pasti ada HIKMAHNYA...muhasabah diri,renungkan...di luar sana MASIH ramai yang mencarik keje...dengan keadaan ekonomi sekarang...kita jangan mudah berputus asa & memilih kerja sangat...

    that's my 2 cents opinion...

    ReplyDelete
  13. iqa, kalau x keje xder duit tapi kalau keje yg x memberi erti pun x best. bagi saya, kalau iqa rs x leh tahan, baik iqa blah je. byk je job yg menanti coz u got working experience...serious keje yg x best bleh melemahkan semangat n biat kite mls nk g keje

    ReplyDelete
  14. erm tabahkan hati eyh atiqah. Mungkin ade penyelesaian nya nanti

    ReplyDelete
  15. dearie hanamichi~
    yaa hope sangat dear.. hehe thanks tau

    dearie zara~
    yerp betul tu awk.. TM kan syarikat besar sayang juga saya nak quit.. hee~ thanks k..

    dearie Pia~
    memang hebat dear cuma ade yang suka amek kesempatan.. takpelah.. thanks tau..aminn..~

    dearie Mia~
    erm.. tak bos akak la buli akak hee~ bagi arahan tak tetap dan akak yang terkena.. erm..

    dearie liyanaroxx~
    hehe sabar jela kan.. tulaa sabar jelaa nak kena cari penganti lagi..
    sabar je laa...


    dearie am sya~
    thanks sangat bagi support.. sangat hargai.. yerp,.. doa2 laa..

    dearie cieyla~
    kat sini aku balik kol 8 pun ade babe.. ko tau laa bos kan suka balik lambat waktu opis hour diorang sibuk meeting so aku la kena tunggu diorang ade kat opis tok bagi doc..heheh~

    dearie blackroses~
    thanks darling.. really appreciated.. amin..

    dearie jane doe~
    betul tu..hari tu kak syidah ade juga ajak ganti dia masuk sane.. hehe tapi akak takmoh la.. k akak akan cuba buat yang terbaik untuk keje ni.. akak tanak makan gaji buta dengan buat keje tak ikhlas kan zy..? thanks sangat zy bagi sokongan kat akak.. nanti akak nak meluah akak carik zy k..

    dearie ezzati~
    yerp betul-betul rase macam kuliketip yee.. sangat tak berbaloi.. tulaa nak benti tapi sayangkan TM kan comp baguss..

    dearie arnie~
    erm.. tulaa thanks tau dear.. akak tak selesa juga penat.. seb baik anak dara lagi kalau dah berbadan dua takke naya.. thanks!

    dearie asna~
    alahai ketot je komen asna.. hee~
    thanks ye..

    dearie hamba Allah~
    yaa.. muhasabah diri itu yang saya lakukan setiap hari sebab tu saya masih lagi boleh buat keje dengan senyuman dan tak mengeluh.. sebab saya rasekan ade lagi orang kat luar sane yang buat keje lagi susah dari saya...

    ya thanks for the advise.. sangat hargai..

    dearie shida~
    yeyey u ni kawan rock i nie..
    suka sokongan yang diberi dear..
    thanks tau.. takpelah selagi saya boleh tahan saya tahan laa.. k laling..

    dearie hanie~
    yerp.. hope sangat saya dapat tukar ke melaka lagipun rafiqy ade kat sane..

    ReplyDelete
  16. dulu sy selalu berhenti keje n berhenti kje
    biler ada yg xserasi
    msti s sy nk bnti
    pstu sy smbung bljr
    stiap bnda yg sy nk buat msti sy nk rase tenang
    klu x msti sy cpt borink
    bak kata seseorg tu sy suke lari dr mslh
    tp sbrnya sy nk cri kpuassan
    klu kita xhepi tok aper kita truskn btl x

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)