Tuesday, December 8, 2009

Dalam hati siapa tahu..






Hai semua..
semalam saya cuti kecemasan... sebenarnye memang nak cuti tapi jumaat lupa nak apply.. ada hal sikit beselah orang nak kawen kan..? macam-macam.. erm.. sekarang nak kerja pun rasa macam tak bersemangat... saya tahu kerja saya taklah banyak macam orang lain.. saya dah cuba minta kerja dengan bos tapi diorang takut saya buat lambat yerlaa mungkin susah kot erm.. dan ada orang mengadu saya ni asyik melayari internet je kerja takde nak buat.. lepas tu orang tu mengadu lagi dengan bos saya yang saya ni suke merayau-rayau.. ntahlah yang saya takde keje nak dibuat tu betul memang kadang-kadang saya dok melangok je kat meja ni sebab takde keje..lepas tu saya layan internet je laa... nak buat ape lagi.. bos saya suruh saya baca buku la apa la yang penting jangan main internet.. ok laaa kena curi-curi la lepas ni.. huhuu~ tapi pasal saya suke merayau-rayau tu tak betul.. saya hanya ada di meja.. cuma kadang-kadang waktu saya breakfast dan lunch tak ikut waktu yang sepatutnya.. mungkin masa saya keluar makan tu lah bos saya cari dan saya takde..ok saya harus lebih peka berkenaan itu...



selama 2 tahun saya bekerja ni.. banyak pengalaman yang saya dapat ada baik ada juga yang tak baik.. biasalah working environment kadang-kadang susah nak sesuaikan diri... saya akui saya memang seorang yang agak pendiam dan entah kadang-kadang saya tertekan dengan persekitaran kerja dengan bos-bos yang suka mengusik la ajak minum laa saya jadi takut dengan diorang semua ok.. serius.. lagi satu saya sorang-sorang takde kawan yang nak sokong saya.. maknanya bantu saya menangani situasi macam tu.. jadi kat sini apa yang saya rasa saya pendam.. sebab bila saya cerita saya tahu diorang mesti takkan faham saya..diorang akan ketawa sinis dan lagi nak perli-perli saya.. padahal dalam hati saya memang tak sukakan keadaan macam ni [mungkin diorang ingat saya suka saya dikacau konon saham saya tinggi] Ya Allah.. erm... ada sesiapa faham saya..? saya memang tak layan mereka ok.. kalau boleh saya nak larikan diri.. saya betul-betul tak suka orang pandang saya semacam... dan kadang-kadang cakap sesuatu yang amatlah jiwaaaaannngg dengan saya.. yerkk!! saya benci.. tapi selagi saya disini saya mesti akan diganggu terus sebab bila saya marah lagi diorang ni suka..erm..



Rafiqy akan mula bekerja di Melaka mungkin pada awal Feb 2010.. jadi saya mula buat permohonan untuk bertukar.. saya harap permohonan saya diterima.. Ya Allah.. bantulah aku...



psstt.. dalam TM nak anta email pun perlu bahasa inggeris.. saya tahu dari situ kelayakan saya diukur oleh bos saya.. erm..



11 comments:

  1. i can feel it too
    sebab nadia pun jenis pendiam dan buat hal sendiri je. tiba2 orang dah bercerita macam2 pasal kita. kdg2 tensen jugak. tapi akhirnya ignore je =)

    ReplyDelete
  2. kat mane2 kite pergi,mesti ade jer org2 negatif ni...btl kata qah,dlm hati siape yg tu.org xfhm trus jer mengata semua.sabar ye qah,xoxo

    ReplyDelete
  3. biasala tu..keje keje..hehe...sy lg laa..satu2 je pompuan melayu..ehh..org melayu kt cni...ermm

    ReplyDelete
  4. sabarla eh awk...dugaan tue...biasala alam perkerjaan....mmg cmtue...sya pun sama selalu rasakan cmtue...kekdg smpai rasa mau pegi keje...huhu...2la lumrah bekerja makan gaji....kalo xnak kena preassure jomla kita buka bisnes...ehehehe

    ReplyDelete
  5. ehek..kene kaco ker...adoyai..
    kalo camtu istiharkan diri anda tunangan org...mesti tak kene kaco...ehe..ermm..bos kat TM nie dh takder kojer(bukan semua)..tu sebuk amek tau hal org..kat opis saya der sorang perangai camtu..saya raser nak wat satu entry tentang pakcik tu..tunggu yer..:)

    ReplyDelete
  6. alahai~
    takpe kak~
    sabar ya?
    moga kamu dapat tukar cepat~

    =]

    ReplyDelete
  7. dearie nadia yuna~
    erm.. tulaa kadang-kadnag kita hanya mampu tersenyum je..

    dearie Pia~
    yerp.. qah cuba bersabar dear..
    thanks k.. xoxo~

    dearie ezzati~
    ape laa diorang nak dari saya ni.. ade ramai lagi yang cantik, sexy dan bergaya wak.. saya selekeh jee... TM ni besar ok..

    dearie epa zubidi`
    erm.. thanks ya... saya cuba bertahan..

    dearie Mia~
    dah heboh laa satu bangunan ni akak tunang orang Mia... dah heboh tapi masih nak kena kacau ape kess..!!? kalau setakat bergurau tu mmg ada je dalam TM ni tapi kalau yang betul-betul serius susah nak ada dan akak je yang alami nyeee..

    dearie zara~
    thanks darlingg.. appreciate sangat..

    ReplyDelete
  8. zuris paham keadaan qa
    sebab zuris pun alami keadaan yg hampir serupa.
    susah kan?
    sampai satu tahap..rasa betul2 bosan.
    tp,nak buat camne...sabar ajelah kan.

    ReplyDelete
  9. tak pernah lagi rasa situation in working environment nie..

    hope permohonan tue diterima ya..
    doa bebanyak sis:)

    ReplyDelete
  10. dearie zuris~
    erm.. betol..betol..
    kita kena sabar je laa kan..
    thanks zuriss~

    dearie aleena~
    yerp.. hope sangat..
    thanks darling..

    ReplyDelete
  11. x pernah rasa lagi tapi tunang saya slalu ngadu pasal kat tmpt keje dia so saya faham perasaan atiqah..

    moga dpt tukar ke melaka, nant bolehla kita jumpa..:)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)