Wednesday, December 16, 2009

12 December 2009- cimb group-






Hari sabtu jam 5.00 pagi lagi saya dah bangun sebab nak meneman Rafiqy join explore race cimb group di bukit cahaya shah alam.. kena bangun pagi sebab pukul 7 dah kena register.. saya tak pernah pergi bukit cahaya nie tapi boleh lah ni taman pertanian lama juga nie kan.. tatau pulak kalau masa kecik saya pernah pergi ke hehe...Mulanya takde maknenye saya nak bangun pagi sebab kalau saya ikut pun bukannya ada aktiviti untuk saya.. tapi memandangkan rafiqy seronok sangat nak join maybe sebab last dengan cimb.. so saya redha kan je la mengikut dan menunggu dia hampir 6 jam.. tapi lagi seronok kalau saya dapat join saya memang suka giler panjat bukit or join aktiviti macam nie..



sampai-sampai je kawan-kawan dia dah usik-usik.. sengal je diorang nie.. saya dah la tak minat lelaki ngelabah hua..hua.. sangat nie.. haha tapi senyum je laa... malas nak layan... masa rafiqy daftar tu tinggal saya seorang.. masa dia sarapan pun tinggal saya seorang sebab saya tak boleh join.. sedih sangat camtu.. nasib baik ada kawan dengan bini seorang opismate rafiqy.. lepas tu rafiqy datang bawa karipap untuk saya dan air.. " B, nah makan sikit.." saya cakap tanak lah..saya sedih... dia nak masuk hutan tinggalkan saya seorang.. nak nangis dah masa tu tau..sampai tebiat saya tu rafiqy pun jadi cam serba salah nak join.. saya tahu dari riak muka dia.. tapi bila saya tengok team dia macam semangat je saya pun semangat la juga.. rafiqy dah senyum.. dia cakap dia cuba habis kan awal..



Lepas dia dah senamrobik [instuctor dia macho habesss woo haha] race pun start pukul 8.30 am.. 5 jam ok masa diberi.. saya cakap dalam hati apa lah saya nak buat.. nasib baik bawa laptop n broadband kalau tak.. harus meroyan saya berlari-lari cari rafiqy suruh balik.. ahh sungguh tidak professional.. mula-mula rafiqy ada je sekitar situ lepas tu bila dia dah masuk hutan.. erm.. saya dah tak nampak dia dah.. lagi sekali rasa nak nangis.. macam-macam saya fikir macamner la dia dalam hutan tu.. mesti haus, lapar, penat.. erm.. tapi tetibe angin sepoi-sepoi bahasa bawakan mesej dari rafiqy angin tu cakap " b.. jangan risau kan bib k.." terus saya senyum dan ok balik.. [ini pengaruh drama]..



lepas 5 jam, satu-satu team sampai kegarisan penamat.. dan ada juga yang dihantar balik haha tak larat la tu... tapi mane rafiqy? rafiqy dan team dia tak sampai-sampai.. saya jadi risau takut lapar sebab perut dah masuk angin.. macam-macam.. saya dah risau sangat.. semua orang pun macam tunggu rafiqy sekali dengan saya.. lepas tu diorang semua cakap walaupun masa dah tamat mungkin team rafiqy nak habiskan juga semua 'check point'..saya cakap erm.. saya tunggu lagi.. lepas tu rafiqy sampai dengan jip..dia team yang terakhir sampai.. saya macam Ya Allah itu dia!! saya rasa macam nak lari kat dia.. tapi Rafiqy just lambai kat saya dan terus ke atas khemah makan.. saya terus.. erm.. saya tunggu dia lama lapar tapi sanggup dia makan dulu.. saya dah angkat beg dengan hampa dan tujuan saya satu saya nak jalan ke kereta dan tunggu dia kat sana.. saya merajuk! tapi tak jadiii.. sebab Rafiqy dah datang... dengan kaki yang terhenjut-henjut.. i was like.. "bib!!!!! kenape nieee!!?" dari jauh dia senyum dan berjalan ke saya.. dia cakap kaki dia sakit sangat tak boleh pijak... kesiannye.. akhirnya saya dah termenangis..




lepas tu rafiqy ajak saya balik dia cakap saya mesti lapar kan..? saya angguk laju-laju.. hee~ dia cakap dia pun lapar jom makan nasi kandar kat rafi bistro.. saya cakap nakkk!!! tapi kesian dia dah lah kena bawa kereta.. erm.. lepas dia mandi kitorang pun balik dan makan dengan lahap nye.. on the way balik melaka singgah petronas kat RnR seremban tidooo.. hehe


ok panjangnyaa.. hehe ni gambar rafiqy...



sebelum start race..

rafiqy with his team.. shidi,meor dan kak huda...

senamrobikk...

lagi...

start game.. tengok rafiqy..

habis game.. erm.. kesian dia sakit...

team 31

sayang rafiqy!!!



8 comments:

  1. achh sakit yeaaa~
    harap dh sembuh skrg~

    ReplyDelete
  2. wahhh aktiviti sihat,pia n hubby ni dh lame xpg jogging pagi2 hee~.mase kecik2 penah dtg sini rombongan sekolah,hbs kst putih berlumpur main ape ntah dah lupe...bdk2 lain ok jer hihi

    ReplyDelete
  3. alololo..
    comel..
    akak ngn dia sgt seswai..
    sepadan..
    =)

    ReplyDelete
  4. huhuhu..
    cian bib die..takper2..lelaki kan kuat...cik qah nangis takper..jgn bib die...hehehe..

    ReplyDelete
  5. alaa cian dia
    kene tinggal yer :P

    ReplyDelete
  6. ala tomey2 nye kak iqa..majuk lak die kene tnggal.
    manje ek kak iqa ngn abg rafiqy.^_^

    ReplyDelete
  7. sweet~ huhu.. cian die kene tunggu berjam2..padan muka! :P hehe

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)