Thursday, December 24, 2009

Cerita cinta saya masih belum basi rasanya...






thanks to mylilpwencessliyana sebab sudi mengenakan saya dengan menyuruh saya menjawab tagg.. lepas tu nak cerita pasal cinta pulak tu.. adoyaiii.. dah basi dah kot yanaa cerita akak.. oklah memandang saya pun dah nak kawen... masa pun makin lama makin hampir kan.. tetibe rasa macam dah lupa pulak cerita dulu masa bercinta dengan Rafiqy.. hahaha takpe den toraaiii!!!








ok.. meh lah i jawab sikit ye..



1. First time jumpa with your hubby bila & kat mana..?
hubby? hehe ouhh.. jumpa dia kat politeknik kota melaka.. tahun 2004 antara bulan 1 hingga bulan 6 gitu.. hee~


2. Love at first sight?
ya tentunyaa.. cinta pandang pertama ^^


3. who is he when the first time you met him?
dia pendiam, tak suka pandang orang.. [nyampah!] sombong... rafiqy adalah pelajar semester akhir mechanical engineering masa tu..


4. How long it takes for him to ask you out for a date..?
hahah lama kot... kami mula kawan tahun 2004 dan pada tahun 2006 kot baru dia ajak keluar tapi masa tu macam jadi tak jadi je.. haha banyak kali plan nak keluar tapi lepas tu we all cancel.. segan! hee~


5. First place dating di?
haha dating maknanya dah declare as a couple kan? Ya Allah saya dah tak ingat.. hee~ kat melaka lah i think kat mahkota parade...tapi kitorang dating selalunya bawa sekali adik lelaki saya Izzat.. hee~ sebab kalau berdua memang kami senyap.senyum je hehe...


6. How he proposed..?
hee~ text me and ask me to be his girlfriend.. simple... haha actually sebelum serius kami berkawan baik.. dia selalu share cerita hidup dia dengan saya dan saya juga... tapi tu pun on and off je.. kalau dia nak pendapat saya dia akan cari saya.. itu kegunaan saya.. hee~


tapi saya ingat lagi.. masa tu kami berjalan di mahkota parade.. lepas tu saya tengok satu cincin di lazo diamond.. lepas tu dia terus belikan untuk saya.. tapi reaksi dia biasa saja.. hee~ tapi saya tahu diam-diam dia curi pandang lepas tu tersenyum bila tengok cincin tu cantik kat jari saya.. rafiqy bukan lelaki yang romantik.. dia kalau sayang jenis tak nak tunjuk.. yang penting dia tahu apa yang saya suka dan dia hargai diri saya seikhlasnyaa...


hehe lepas tu melamar nak ajak kawen biasalah dia bawa keluarga dia datang jumpa keluarga saya dan his mom sarungkan cincin kat jari saya.. itu sajooo.. tapi sangat best untuk diingati..


7. special date with your hubby?
semuanya special pada saya.. memang saya suka bersama dengan dia.. bercakap, ketawa bersama.. itu yang istimewa pada saya... kalau kami gado senyap je dalam kereta.. itu pun istimewa juga..sengal!! hehe


8. changes that he asked you to do?
hee~ saya tahu kadang-kadang saya ni mengelabah sikit.. susah juga nak buat keputusan.. cepat bosan dan kalau nak sesuatu tu kalau boleh nak cepat.. itu yang dia minta saya cuba ubah.. nak saya jadi relax dalam macam-macam hal laa.. lepas tu dia tak suka saya merunguttt.. hehehe..


9. what is about him that you love so much?
dia tenang, kelakar, tak banyak karenah, rajin... semuanya tentang dia.. segalanyaa...


10. what is about him that you wish he would change?
apa eaakk..? jangan sombong sangat kot.. hee~ rajin ringankan mulut.. kadang-kadang orang fikir susah nak cakap dengan dia sebab dia nampak macam proper sangat.. macam mane nak cakap eak..? tapi dia sebenarnya ok je kalau kita kenal lah.. dengan kawan-kawan dia boleh je bergurau.. entah mungkin sesetengah orang kot yang dia tak biasaaa...


11. you will lose your mind & crack your head when he..?
senyap jee... lepas tu macam buat tak tahu je kat saya.. hehe eeiii gerammmkss...


12. you will smile thru your eyes for the whole day when he?
menyanyi.. hee~ dengan suara yang comel tu.. rafiqy pandai menyanyi.. ikut mood dia lah.. jarang dia beraksi gila-gila gitu.. hehe...


13. my love towards my hubby is as big as..
hati saya.. saya berbesar hati menerima Rafiqy.. cinta dia dah memenuhi segenap inci ruang hati saya.. sehingga saya tak nampak lelaki sebaik rafiqy dalam dunia ni... Biar rahsia cinta saya Allah SubhanaAllah taala sahaja yang tahu....




selesai..~~


baik saya nak panjangkan tagged ni pada semua kawan-kawan yang bakal berkahwin tak lama lagii... bagi bertambah sayang kat pasangan masing-masing.. meh buat semuaa!!!



14 comments:

  1. nanti hntr kat miza bler miza nak kawin ye...hehehehe

    ReplyDelete
  2. wow sis, very the romantiko de amor kisah cinta uols..huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. atiqah adnan, yang no.9 tu ringan tulang kot..bkn ringan tgn..kalo ringan tangan suke pukul pompuan. suke ke?hehe..

    ReplyDelete
  4. dearie nurul ramizah~
    hee~ owh yeker? boleh je kalau nak jawab kalau sekarang dalam mood cinta kan..

    dearie asna~
    hehe tak nak takpee..

    dearie muiz~
    hee thanks buat laa tag ni..

    dearie kasihkuamiera~
    romantik tang mana tu dikk..?

    dearie baby boo~
    ye ke romantik hee~ biasa je kisah kitorang,.

    dearie aniem~
    oh ya!! tatau pulak i tetibe jadi bengong pasal perumpamaan melayu.. thanks bagitahu...

    ReplyDelete
  5. manis giler...
    touch2...sis ni rmantik jgk ye..

    ReplyDelete
  6. kiterog pon kalo gadoh diam jer dlm kete,kalo lah blh nmpk mcm katun jepun tu gelombang2 ketegangan mase tu, hee~.

    ReplyDelete
  7. alaa..sweetnye.. za nak isi jugak tag ni.. tapi apakan daya, tak berpunya kekekekeke [nampak sgt tak laku]

    ReplyDelete
  8. xbley lg nk jawab tag ni..soalan dia agk menarik

    ReplyDelete
  9. soo sweet..ske tgk korang due :)

    ReplyDelete
  10. cinta tak mungkin basi selagi kita pandai semai qah :)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)