Thursday, December 10, 2009

Adakah anda seorang yang perasan?






Semua pun mesti perasan kan..? hii atau saya sorang je perasan sekarang? hahaha hehe bila orang pandang kita dah rasa lain lepas tu tertanye-tanye lah dalam hati.. "hai, kain aku singkat ke? "tudung aku tak sesuai ke senget ke?" heheh macam-macam.. biasalah tu tapi ada juga yang perasan tahap kritikal... bila orang senyum ingat orang tu dah syok kat dia macam-macam lah korang pun semua tahu kan.. yang ni tak bape best la kan.. kalau saya kan kalau orang tegur saya cantik, saya anggap dia nak cakap saya buruk sebenarnya.. T_T fikir yang sebaliknye.. padahal orang tegur ikhlas.. ntahapehapentah saya nie... takut riak kott..



huuii.. dulu masa sekolah menengah ustazah pernah cakap riak adalah sesuatu yang tak baik wujud dalam hati kita..kita akan rasa bangga diri dan sombong.. dan juga ia akan buat kita lebih jauh dari Allah.. kita hilang rasa kesyukuran.. dan kita boleh bunuh orang yang berkata sesuatu yang boleh menimbulkan rasa riak dalam hati kita.. huh sampai begitu sekali yee... jadi dalam sedikit tindakan kita tu sebenarnya banyak mempengaruhi dan banyak mewujudkan 'perasaan' tidak elok dalam hati kita.. sama-samalah kita muhasabah diri...



Oh ye.. perasan ni pada saya macam 'syok sendiri' la kan.. hehe.. best juga kadang-kadang..sekadar rasa perasan dalam hati cukup lah.. takyah sampai balik rumah sampai terbawa-bawa dalam mimpi hehehe.. [berangan takpe la kot] kan? ^____^ kalau dengan keluarga, dengan orang tersayang kita nak perasan takpe.. huhuu~ itu mengeratkan lagi tali silaturrahim.. tak gitu makcik temah? Bounce



K lah kawan-kawan saya nak pi giant ni.. rafiqy dapat baucar.. hee~ dia nak beli makanan banyak-banyak bagi menambahkan berat badan ye kawan-kawan.. :D babai...


3 comments:

  1. heheheh kekadang sy rase cam tu jugak
    cam kt opis ni
    majoriti semua dh kawen
    ader dua tiga org jew anak dara
    so saham sy naik lah orang kata
    biler ader yg cube dekat
    sy jual mahal habis
    wat dono jer
    buat muke ketat jew
    tp dlm hati tu kembang semangkuk jgk
    hahahhahahahhahahahahha

    ReplyDelete
  2. tu la,takut la ade sikap riak ni,Ya Allah jauhkan kami dari riak..Amin

    kadang2 jln2 ade org pandang rase risau,takut bj koyak ke ape ke..tkt ade org sabotaj pic kat internet ke ye la dunia sekarang ni mcm2 blh jd..pk yg bkn2 dulu...takut perasan uhuhu

    ReplyDelete
  3. saya perasan saya sorang yang GEBU

    hahhahhahah

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)