Wednesday, December 2, 2009

Akad Nikah..










Saat diijabkabulkan adalah satu memori yang paling bernilai atau detik syahdu sampai meneteskan air mata la bagi pasangan yang berkahwin.. betul kan..? kalau ade duit lebih boleh la hire videographer untuk merakam detik tu...[siapa nak sponsor videographer untuk majlis saya?] T_T masa ni lah macam-macam emosi yang melanda.. masa adik saya diijabkabulkan dulu pun saya termenangis bila terlafaznya akad itu whoaa syahdunyeee... hee~ masa saya nanti macam mane la kan...tapi yang sedihnye masa Rafiqy lafazkan akad nikah tu nanti saya takde.. erm saya kena duduk dalam bilik menanti penuh berdebar.. sedih kan..? semua pun nak dengar kan..tapi imam kampung saya tak bagi dia suruh pengantin perempuan duduk dalam bilik je... bila nak baca ucapan 'sakinah' tu barulah saya boleh keluar tapi masa tu dah takde maknenye tok imam oooii..aku dah sah jadi bini orang daa.. sedih yee nak dengar kalau boleh saya nak dengar...


Tapi macam mane kalau saya nak duduk juga kat depan rumah dengar Rafiqy lafaz nikah? even tok imam tak bagi saya tetap berkeras juga nak keluar boleh tak? walau kena merengek-rengek, berentak-rentak pun tetap nak keluar juga...nak keluarrr!!!! tolong la tok imam bagilah saya dengar saya dinikahkan nanti!!!! baiklah sebelum saya meroyan korang tengok la gambar nikah mawi ekin ni k... yang masa ni saya termenangis takde makne tu..


huh!! dapat idea!!! ape kata nikah kat masjid je... huhuuu~ tapi majlis tu malam.. erm...



image source
google


24 comments:

  1. pelik kan knp tak ksi duk luar dgr..tu la detik paling bermakna..hurm..nasib la nani buat kat masjid..hehehe

    ReplyDelete
  2. insyaAllah qah....
    saat2 tu akan tiba gak

    ReplyDelete
  3. dearie Pia~
    kan dear.. memorable..

    dearie naniey~
    eh tak pelik la nanie.. sebab ade setengah tok iman dia masih praktikkan acara nikah dulu-dulu yang mane memang pengantin perempuan akan duduk dalam bilik masa nikah dan lepas tu pengantin laki datang ke bilik tok acara batal air semayang.. tu je.. ~itulaa akak cuba la wat kat masjid je..

    dearie yanie~
    heheh insyaAllah kan yanie..
    ^__^

    ReplyDelete
  4. nak menikah jgk~~

    xsbrnye...hehehe~~

    sm0ge penikahan atiqah bjaln lancar nnt k~



    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  5. dearie am sya~
    thanks tau.. hope sangat...

    ReplyDelete
  6. kalau sya best lagi dok sebelh2 atau belakang skit dr pengantin lelaki.. sbb kita boleh tgk sama2 bukan?

    nagis pon boleh sama2 patu smua org tgk kita.. eeee best betull..x dapat bayangkan

    ReplyDelete
  7. mmg syahdu la kak..
    pertama kali dgr nama disebut masa akad nikah kan...
    pastu trs jd milik org..huhu..

    xpe2 akak...
    akak soh pakai mic..
    nnti mst akak pn dgr skali =)

    ReplyDelete
  8. haah.mmg tersentuh perasaan time tu
    pastu..tengok pula muka perents kita
    lagi lah sayu
    rasa nak meraung kat situ.waaaa!!
    ;p

    laa..ye ke camtu
    tak besh ar kalu takleh dgr
    takpe2..ti suh diorang pasang speaker sampai dgr dlm bilik ek

    ReplyDelete
  9. La nape takleh dgr plak? adat erh. takpe curi dgr tepi pintu.

    ReplyDelete
  10. saya pun nnti nk dok depan gk.tp maam saya dh kate nikah kat masjid..so leh la gedik2 dgr kot.hehe...

    tp klu nikah mesti nanges kn?saya ni dhlah makhluk klu nanges xreti gerimis2..banjir trus.abehla mekap ai...^_^'

    ReplyDelete
  11. xbesh la if tak dapat tgk+degar sendiri time akan nikah kan coz tat moment la paling indah skali rite..

    knape imam tue tak kasi..
    rugi owhh tak tgk live..

    ReplyDelete
  12. betul2, kalau buat kat rumah, ade yg tok imam/sedara yg tak bagi keluar bilik. ATAUPUN, mungkin tempat yg terhad, so sebab tu lah pengantin perempuan kene duk dlm bilik.

    saya pun tak nak mase nikah pengantin perempuan duduk dlm bilik. kalau dari segi jurugambar, mungkin waktu ni la, fotografer sama2 nak merakam detik2 perasaan kedua2 pengantin ye tak? Terketawa ke, termenangis ke, tergamam ke, dan mcm ter ter yg lain :D kalau pengantin perempuan duk dlm bilik, mmg susah la nak ambik moment tu :D

    jadi nikah di masjid mungkin sama2 boleh turut serta, tp kalau bagi perempuan yg uzur pulak, tak dpt masuk jgk kalau dapat imam yg strict huhu :D

    p/s: terpnjg plak komen nih :D

    ReplyDelete
  13. dearie asna~
    tarikhnye rahsia sayang heheh

    dearie riena~
    tula mmg sangat tak sabar menanti detik itu kan..

    dearie ifa~
    heheh pakai mic? huu rafiqy ngak mau donggg.. malu katanya...

    dearie zuris~
    heheh tau takpe.. jangan meraung sudah.. qa kalau dah menangis susah jugaa...alahai takde speaker or mic la sayang.. rafiqy tak moohh..

    dearie zara~
    tulaaa akak cuba la juga..

    dearie fazemy~
    maybe laa kot.. bese la kan orang tua.. heheh malu ar ding donngg..

    dearie nona~
    hehe saya nak nikah kat masjid juga laa hehe syioookk..
    banjir? ah same la kitaa yang..

    dearie aleena~
    tula imam tu tak bagi maybe sebab beselah kan belum nikah mane boleh nak berjumpe dulu ahh itu zaman doolu kan dear.. sekarang boleh je..

    dearie hanie~
    betul juga tu.. hope taklah uzur waktu tu kan...? hee panjang takpe...panjangkan lagi ye

    ReplyDelete
  14. btl..
    moment paling syahdu!

    masa kite nikah aritu pun x dpat nk duduk bersama cuma slps nikah baru kluar due to some reason :(

    ReplyDelete
  15. ee..apsl tok imam tu cmtu...suke atilahhh....bkn langgr syarak ponn...

    aah kt msjid lah cmtu...tp kan..slalu kt masjid diorg nk siang...

    ReplyDelete
  16. oh.. mmg feeling time akad nikah tu tak dpt digambarkan.. lagi2 bila kita jeling our parents..
    mcm i hari tu, i pandang mama i dia dah nangis2 siap kongsi tisue lagi ngn my aunts.. terus automatic empangan pecah. haha

    tp yg penting masa nangis tu nnt u kena control cun k.. cam ala2 nangis tapi masih jelita la.. whaha

    ReplyDelete
  17. waaa...bestnye da kawen..kongratz!!!

    ReplyDelete
  18. ala..merengek je.. last2 kang tok imam tak larat nak layan, die bagi gak kuar.. ahahhaha~ [pastu masuk paper "pengantin merengek.." hehehehe boleh2 buat kelainan sket

    ReplyDelete
  19. xbest ler gitu kan..
    kite msti nk taw mcm mne bkl laki kita lafaz akad kan??

    ReplyDelete
  20. peliknyee..npe xleh dengar lak..x best la cmtu...

    ReplyDelete
  21. semoga berjaya dapatkan permission tu..huhu..
    wat kat masjid la..boley dengar..
    takpon suruh org rakam ngan video camera..pahtu ader skali plak mikrofon kat ctu..gerenti dengar punyer.. :)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)