Wednesday, March 11, 2009

officeku nantilah pemergianku...

MINTA MAAF JIKA ENTRY NI SAYA TERPAKSA MEMBAHASAKAN DIRI SEBAGAI 'AKU'.. :(
oleh kerana diriku telah dilanda rasa BENCI dengan persekitaran kerja ini..
ni ambik ko gambo kenangan kat opis yang ntahlah...
mula-mula je dihantar ke unit ni..
aku tak rase pape pun...
dengan tak ramai staff 3 orang termasuk aku..
yang duduk kat frOnt kaunter adalah pelajar praktikal sahaja..
tapi rupa-rupanya di Unit ini adalah sebenarnya ketakutan untuk Staff masuk..
dan satu kelegaan kalau keluar dari unit ni..
ACADEMIC AFFAIRS..
tapi rase sayang sangat pada bos yang ada..
pada En.Shariff, Kak Ara, Kak Ina Puan Rosita..
En.Nordin dan Pavi...
walaupun aku tak pernah dihargai..
secara lahiriah.. tapi secara zahir mereka menghargai aku kOt.. huhu
A MILLION THANKS..
aku tak pernah pun rase pUtus asa disini, walaupun beban digalas berat je bahu aku jadinya..
tapi aku tahan je....
Bila MMU nak amik Unit ni.. aku gembira sangat...
sebab aku mmg takleh dOk lame kat sini...
staf yang sebelum ni pUn bertahan kat sini lama gaks laa..
tapi ok lah sebab banyak kerja hand Over kat stUdent praktikal..
dan ada juga kerja yang ditinggalkan untuk aku...
aku tak sUke gitu kalau bOle kerja aku biar aku yang bUat.. tanak pas-pas ni..
tapi...
BILA KERJA TAK DIHARGAI, PELAJAR PULAK MEMBENCI...
aku makin lama makin tawar hati lak kat sini.. aku penat sangat gini...
Bila orang mengadu kerja mereka pada aku.. dan minta aku duduk kat tempat dia kOnon nak bagi aku rase betapa penatnya dan tensen nya dea bekerja.. aku gelak je...
MASING-MASING ADA TEKANAN TERSENDIRI OKIE...
so korang layan laa Pic kat bawah ni..
(harap maaf gambO tak bape nak clear..)
oki.. ini adalah pintu masuk ke pejabat aku..
BLOK N
bila da masuk nanti akan ternampak laa persekitaran begini...
macam cermin besar kan..? yup aku duduk dalam aQuarium ni ok kawan-kawan.. inilah gambO dalam office.. ni pulak kaunter untuk pertanyaan pelajar..
ni tempat aku dilihat dari bahagian kaunter.. sangat dekat oki..
belakang ni adalah ruangan untuk staf.... tengok fail tersUsun tak..? heheh
ni tempat aku...
walau macam mana aku tak suke pun.. aku HAPPY juga berkerja disini..
berkOmunikasi dengan orang ramai...
belajar naik kan KEYAKINAN DIRI dan belajar mengUruskan kerja dengan baik...
AKU BERSYUKUR DIBERI KEIZINAN BERKERJA DIRUANGAN NI..
mungkin ada yang diluar sana tak pUnya kerja dan pUnye tempat kerja yang lebih DASYAT dari ku...

11 comments:

  1. "mungkin ada yang diluar sana tak pUnya kerja dan pUnye tempat kerja yang lebih DASYAT dari ku..."

    btol tu..stuju2 :)

    ReplyDelete
  2. kan aku dah ckp dah tiqah dulu..office ni utk menguji tahap kesabaran ko.
    bukan calang2 org boleh duduk office ni oke.
    semoga ko pass challenge ni.

    ReplyDelete
  3. eh, cik atiqah nak pindah keje ke mane plak nih?? confius. btw oleh sbb komen anda di entry saya itu. saya dgn baik hatinya setuju untuk membelanja anda!!!! nnt baca kat komen eyh;)

    ReplyDelete
  4. sedih aku dgr... aku pun sm gak kat sini.. mcm x de keje.. sume org bt x th je kat aku.. aku bt hal aku sndr... kan lbh baik mcm tu.. org ckp kat kite, kite lyn lar.. kalo x, bt keje sndr...

    ReplyDelete
  5. dearie nuar~
    heheh setUju kan... :D thanks fer cOmment..

    dearie Husni~
    erm.. aku bUkan orangnye hUsni.. aku tak tahan k.. sebelUm ni semUa laki yang urUskan dan stUdent pUn tak bape ramai kn..? banyak spOnsor dari YTM.. sekarang YTM pun tanak taja sO dorang prefer PTPTN dan MARA.. sUme tu wat aku pening sebab akU kena urUskan semUa sorang2.. bOs aku pun tatau keje akU.. erm.. bayangkan kalau akU da takde nantI sape nak ganti tempat akU? heheh merepek laa den nihaa...


    btw thanks k.. akU akan tahan as lOng as i can..

    ReplyDelete
  6. dearie riri~
    hehe.. tak pindah mane2 pUn nak apply keje kat unit lain je dear.. belanje? okie nanti saya tengOk.. riri mmg baik hati :D

    dearie puteri~
    thanks dear.. erm, ntahlah bersabar lah kita sesama ok..

    ReplyDelete
  7. Huoo ada radio kat belakg kusi!!!
    bestt yeaaa boleh dgr2 radio kot
    time busan2 kan huhu
    terapi untuk relaxkan dri..
    goyang2 pale n kaki..
    kecuali pinggul jgn goyg kang
    ada lak org dok btepuk tgn hehhee

    ReplyDelete
  8. sabar ek tiqah...tu semua ujian dariNYA,tapi nasib baik awak dah tukar unit lain, kalo x mesti tensen kan...

    sorry to sat tempat ni memang menyakitkan mata memandang dan x selesa..

    enjoy keja unit lain!

    ReplyDelete
  9. uiks! mcam ada elemen mnunjuk je nh!

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)