Tuesday, March 10, 2009

macam2 adooo...

aii.. macam2 adoo...
maksUd tajUk entry diatas adalah untUk menafsirkan satu saja.. 'DUNIA SEKARANG'
mmg macam2 adOOO...
manUsia mmg mewah dengan pelbagai jenis pilihan atas 'KEPERLUAN' hidUp mereka..
makan, baju dan tempat (keperluan asAs manUsia)..
bila da banyAk pilihan maka wUjudlah saing-menyaing.. betUl la manUsia tak pernah cUkup atau pUas dengan apa yang mereka ada.. nak lebih dari semUa orang.. betUl ke..?
macam2.. sifat hati yang sUke bersaing ni.. ada yang bersaing secara sihat ada jUga yang tak bapa nak baik.. cOntohnya.. (fikir-fikirkan...) sangat lUas pemerhatian anda bUkan..?? melihat mereka hidUp melihat mereka lalu lalang sambil memerhati.. melihat mereka berebUtkan sesUatu.. macam2 adooo...
saya jUga suke memerhati.. pandangan kOsong.. tapi tidak pUla untUk mempersOalkan apa yang mereka bUat atau ape yang mereka percayai.. kerna bagi saya kita manUsia hanya layak memerhati sahaja bUkan mempersOalkan sesUatu.. betul ke..??
selagi hidUp masih ada masih mampU kita nikmatilah kehidUpan ini sehaPpynya okie...
teringat saya kalau kami sekeluarga mau kemana-mana ayah kami suka dengar lagu-lagu 60an.. adik lelaki suke hitz.fm dan saya,ibu dan adik pompuan suke dengar Era.. maka wUjudlah sUasana pilih memilih.. yerlaa masing2 ada pilihan sendiri kan... dan kita pUlak banyak pilihan untuk halwa telinga... sO pandai2 laa manage.. :D
semasa shOpping juga begitU.. dengan kami yang adik beradik 7 orang ni pUnya macam2 karenah.. jadi ayah berikan kami duit dan pilih laa sendiri.. hehe bila kami decide untuk makan dilUar.. banyak sangat bUnyi pilihan makanan masing2... ada yang nak makan itu makan ini.. susah untuk ayah kami bUat kata pUtus.. sO the final decision is... PILIHAN TUKANG BELANJA laa... hua..hua...
kOrang pun mesti sama kan.. bila banyak pilihan jadi sUsah memilih...
jadi.. bila nak bUat satU kepUtusan yang besar tU.. minta la petUnjUk dari Allah k...
Jangan lUpa kan YANG MAHA MENGETAHUI itu...
InsyaAllah.. :D
-GOOD LUCK-

7 comments:

  1. ok... macam ada maksud tersirat jer untuk seseorang memilih ni... hehe

    ReplyDelete
  2. 2 la mcm2 ragam kan??
    besa la kita pnye citarasa sndri x sme ngn owg laen..
    yg ptg jgn terslh plih..
    later bruk pdhnyer.
    hikss
    ;)

    ReplyDelete
  3. mcm dh promo Astro plak..
    macam2 adooo...hehehe...
    :)

    ReplyDelete
  4. hell yeah. mcm2 ada.aku suka entry ni.

    disebabkan mcm2 ada tu yg baru kita terfikir betapa pesatnya pembangunan tak kira dari segi pembangunan negara, keperluan hidup, cara hidup, fashion, muzik dan mcm2 lagi.
    dunia sekarang dah ada macam2. nak dibandingkan dengan masa dulu, perbezaan amat ketara tanpa pilihan.
    tapi,
    dengan mcm2 ada ni yg membuatkan kita, manusia, macam2 ada jugak.pemikiran yg flexible dan tough, membuatkan kita berfikir "aku boleh buat apa yang aku suka!", "aku tak peduli apa org kata." Membuatkan identiti manusia sukar dikenalpasti.

    Manusia telah di 'homogenized' a.k.a 'Americanized'. Kau dan aku berbeza. Disebabkan perbezaan itu hilanglah hormat. Perbezaan layanan cth kepada mat saleh dengan orang tempatan berbeza, orang berpakaian selekeh dan org yg smart masuk kedai Burberry.
    Ohh dunia.
    haha

    ReplyDelete
  5. pergh husni... hhehe yUp beselaa perubahan macam2 adoo tu pun bukan kita yang buat.. kn..? dari negara asing juga.. sO manusia jadi bUta mata bUta hati sampai tak dapat melihat dimanakan letaknya rase kesyukuran bila manusia rase tak syukur itulaah sumenya tak cukup..

    biarlah.. sama-sama lah kita amek ikhtibar k.. 'BIAR ALAH MEMBELI MENANG MEMAKAI' huhu...

    ReplyDelete
  6. err..btw, aku tulis tu bukan tuju kat ko tau. saje je.jgn ambil hati. hehe

    ReplyDelete
  7. heheh aku tau laa.. nape aku tulis kuar bUnyi cam aku ambil hati ke? taklah..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)