Wednesday, March 11, 2009

bila cik atiqah terasa hati..

salam~ bila saya cuba untuk lakukan sesuatu yang terbaik saya gagal juga.. bila saya cuba untuk berlaku sopan dan lemah lembut mereka pijak kepala saya.. saya telah lakukan tugas dengan baik untuk mereka...
saya da penat sangat penat... sangat penat berkerja sendiri begini... saya yang akan dipersalahkan.. saya menangis.. saya tidak tahu kenapa mereka marahkan saya... kenapa mereka begitu MEMBENCI diri saya.. saya bukan tidak boleh senyum sepanjang melayan pertanyaan merekaa.. tapi saya penat kerana mereka asyik bertanya perkara yang sama kepada saya... nak ke saya panggil kamu tak faham bahase!! bodoh!!! bangangg dsbnye..??! mahu ke..? saya cuba melayan kamu.. saya juga pernah belajar.. dan tidak suka dengan Hal Ehwal Pelajar.. tapi patut pun saya tak suka sebab mereka garang dan membuatkan kita tunggu lama baru dapat bercakap dengan mereka... tapi disini kamO masuk terus jumpe saya tengOk muka saya.. cik atiqah.. cik atiqah... bila saya nak masuk tOilet kamu tegur saya dan tanya.. "bila nak dapat duit ni!!? saya tak uruskan duit awak.. saya uruskan permohonan awak untuk dapat duit je.. yang bagi awak duit BUKAN SAYA... jangan lah jadi bodoh... dimana hak privacy saya? sampai kamu pernah mengugut saya sebab saya tegaskan kamu perlu ikut etika berpakaian sebelum berurusan dengan saya?? saya tak tahan...saya tak boleh berkompromi dengan manusia yang lembab dan tak faham bahasa.. dan kamu ingat saya robot... kena layan kamu macam kamu ni maharaja? terangkan satu-satu.. penat tau x? kalau kamu sorang takpe ni beribu2.. tak layan panggil mak bapak!! buat aduan melulu.. ape la kamu ni.. itu belum kira dengan perangai buruk kamu lari daripada kelas.. sapa nak kena jawab.. ni aku juga.. mak bapak ko bercerai berai lepas tu aku yang kena jelaskan kat sorang2.. lepas tu mak bapak ko saling salah menyalah... ingat tak tension ke..!! saya tidak boleh terus tersenyum dan bersabar... mereka betul kata orang.. mereka tak pernah faham.. mereka tak pernah faham.. saya menangis.. kenapa mereka begitu membenci saya... ? saya jahat sangat ke..? saya cuma minta mereka faham saya juga manusia biasa.. punya hati, nafsu.. saya tidak bOleh berlembut dengan kamu.. saya perlu tegas.. kamu tak suke GO TO HELL!! sebab pada saya kamu semua tak paham bahase punya MANUSIAA...! entahlah.. saya mahu berhenti dari teruskan kerja yang dibenci orang ni.. SAYA MAHU BERHENTI!! lihat betapa gagalnya saya...

12 comments:

  1. Sis sbar yea.. dugaan bekerja tu..
    tenangkan hati.. ujung bulan jer pegi shopping yea hehe.. sabar yea~

    ReplyDelete
  2. dear nape nie??/
    sabar yea..
    x mao tensen2
    biar jer owg benci kita asl kite x benci owg sdh la..
    jgn la sbb satu perkara wat u down.

    4 me x luak mane pon lau kite d benci owg.
    yg ptg kita taw spe kite n x penah cri psl ngn owg.

    lex ya?

    ReplyDelete
  3. sabo2...tempat keje memaner pon mesti ader owang cam tuh...x byk pon..segelintir tue msti ader nyer lar...hanya kiter jer tau camner nk handle sume tue...cewah...cam terer lak erk...howkey!!!dun tensen2....sket xper...hihik[^_^]

    ReplyDelete
  4. kesabaran setiap org ada hadnye kan
    tp..cubalah sabar selagi boleh ek
    memang susah nk puaskan hati suma org
    :)

    ReplyDelete
  5. hoho..
    sys kene manyak sabar ek..
    mmg kekadang de jek org2 yg x reti bahasa nih...
    klu geram2 sgt...
    sys sediakan senduk bwh meja..
    sape2 tnya soklan yg same ke..x reti bahasa ke..senduk jek skali!! dua kali pn xpe..3 kali..hmmm..sys kene la cepat2 lari...hehehe
    [saje nk bg sys tersenyum...hehe]

    ReplyDelete
  6. yeahhhh luahkan sahaja
    blog anda sperti blog saya.

    tk ska ngn sekolah.


    but pk positif oke. don streess alot.
    nnt tension ;)

    ReplyDelete
  7. sabar eakk...stp perkara de hikmahnya...dan x lama lg tiqah pon nk nk tukar unit kan? oklah tu..=)

    ReplyDelete
  8. oh..masa arwah ayah kwn kita adi fitri. encik mat.kenal tak? encik mat ngan driver dato'(x igt nama) kerja bahagian situ pun pernah mengamuk ngan member aku..dihumban2 nye member aku..depan mate aku lak..psl loan..tapi aku rasa mmg patut pun member aku kene..kuang ajaq sgt..
    tp arwah encik mat tak buat pape. driver dato' je..dia kan baran skit..hehe

    ReplyDelete
  9. dearie asna~
    heheh tUla tak sabar akak nk berbelanja ni.. thanks k dear..

    dearie cik jannah~
    erm.. betul kata cik jannah.. mmg dear.. tapi saya rase sangat sedih dan ntah.. erm..thanks lurv...

    dearie princess elaisya~
    den sabo la nihaa :D

    dearie zUris~
    betuL tu n ni da lebih had.. heheh.. saya cUba dear..

    dearie cerry berry..
    hahah thanks dear.. tersenyuM skit baca cOmment ifa ni.. u re sO sweet dear..

    dearie fezal mOhd~
    tanak stress sangat nanti terlantar di hOspital heheh tQ22!!!!

    dearie arabella~
    tau takpe heheh.. tak sabar la cieyla.. thanks tau.. sayang kO!!

    dearie hUsni~
    yup akU kenal adi.. ayah dia akU tak kenal tapi tau mUka.. erm.. tUlaa.. kalau akU lelaki pUn agaknya akU da baran da kOt.. huhu

    dearie farah liyana~
    ye saya cUba untuk bersabar k.. hehe TQ!!

    ReplyDelete
  10. nape nih kak?luahan perasaan yg amat sedih...sian akak~ tension sgt ke?amik ler cuti pi berehat...tenangkan fikiran...

    ReplyDelete
  11. jom le pindah tempat aku tiqah....
    tempat aku xpyh jumpe org....jumpe mesin je...
    klu aku geram aku marah le mesin tu...nk babap mesin tu pn blh...hehehe...

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)