Tuesday, March 24, 2009

kawan dan kisah itu~

salam semua... sihat tak? saya harap semua sihat k.. :girl_9: erm.. dalam perjalanan saya di laman blog seorang kawan.. saya tertarik dengan penghargaan yang dibuat untuk kawan-kawan baik nye.. kawan masa sekolah... sangat terharu dan suka sangat baca... btw saya terpanggil untuk tulis pasal manusia bergelar kawan... :girl_5:

masa sekolah rendah.. aku ada 3 orang kawan baik.. zaida, amirah dan farawaida.. merekalah kawan baik aku.. kawan sepermainan... bila gadO.. 'tanak kawan ko' heheh tapi sebenarnye tipU je... mane bOle tak kawan.. pi mane2 mesti nak same... rindu sangat masa tU...~bila darjah 6 aku selalu kena buli ngan class leader,aizura.. dea sangat jahat...selalu sorok belakang pintu dan sergah aku erm.. dan sadung kaki bila aku nak jalan.. erm bila cikgU takde n minta dia tulis nama budak bising kat blackboard nama aku pasti akan ditulis.. PASTI okie..! dan setiap pagi assembly aku kena naik atas stage sampai habis.... erm.. sedih.. tapi farawaida selalu akan balas dendam untuk aku.. sape tak takut dengan farawaida.. dea berbadan besar dan jaguh taekwando disekolah.. tapi aku tetap dibuli sebab farawaida tak sama kelas dengan aku.. erm..n masa darjah 6 kat sekolah agama ade sekolah dak laki ni dea anak cikgu kami.. syok kat aku..nama dia Mohd Azrul Agus.. ntahlah kenapa.. sebab dea kacak dan pandai.. kenapa suka budak hitam ni (dulu aku gelap sebab suka makan kicap) berhingus lak tu.. wat saspen je kn minat lak kt aku.. heheh aku pelik.. pandai pUn takde hebat sangat... dan aku.zaida.amirah dan farawaida anggap dak laki ni nak mainkan aku.. heheh :D tapi sebenarnye tak... dak laki tu seyes.. masa dak laki tu nak pindah rumah (kami satu taman) dia datang uma aku nak bagitau dia nak pindah... tapi aku kat kg.. die jumpa ibu aku untuk cakap tu.. dan aku pUn seday pulak.. erm bila la leh jumpe dea lagi...

:girl_8: then bila abes upsr.. farawaida n amirah belajar di sek menengah yang lain...(masa naik form 1 seminggu ibu ku kena teman sebab tak bese hehe) dan hanya aku dan zaida je yang kekal di sekolah berdekatan rumah... kami ke sekolah bersama.. rehat bersama... tapi kami berbeza kelas sebab keputusan UPSR yang tak sama.. dan aku pulak perlu ke kelas Muzik atas sebab sekolah rendah aktif kelab muzik... tapi kami tetap bersama... bila da naek fOrm 2 ada new stUdent dalam kelas aku n nama dia syerina.. dia baik dan cantik n manje skit sebab dia anak tunggal (manje ke gedik ke tak suRe heh) ... masa tU dalam kelas aku hanya ade 3 orang student pompuan melayu (beselah kelas muzik kn ramai cina) aku.liza dan syerina.. liza ni abit ganaz laa.. sO aku jadi ngam ngan syerina yg aku panggil shena.. aku tak lUpa kn zaida.. walaupUn kami ada kawan dalam kelas tapi kami akan tetap sama... pernah juga kami gadO atas hal yang kecik je tapi aku tetap pentingkan zaida... sebab dia lebih dUlu kenal aku dari shena... ingat lagi bila setiap kali naik sem baru pertukaran uma sukan akan dibuat kami akan sama-sama jumpa cikgU untuk sama uma sukan.. heheh

ingat tak dengan aizura? class leader aku masa darjah 6 yang selalu buli aku tU? dea da baik dan minta maaf dengan aku da.. hihi.. sampai nangis2 lagi.. aku pUn pelik.. tapi takpelah bagi aku nilah berkat sabar dan atas prinsip aku 'buat baik pada orang yang buat jahat dengan kita' akhirnya membuka mata aizura... heheh

dan ingat tak dengan Azrul Agus? hehe kami da jumpe masa belajar archery kat sekolah asrama penuh muzafar syah... (mozac) heheh sangat happy waktU tu k.. kami bertukar alamat dan selalu poskan surat je.. heheh.. tapi finally dea giveup dengan aku yang cam tak bagi respon kat dea... dan sekarang dia tatau kat mane.. heheh

lepas PMR shena ke jurusan akaun sama dengan aku tapi kelas lain.. dan zaida ke kelas sastera.. tak sama... tapi mmg serOnok sebab masa ni aku jadi pengawas sama zaida... shena tak... masa ni shena tak rapat sangat dengan aku maybe sebab aku bz dengan aktiviti sekOlah.. takpe.. tapi balik sekOlah selalu lepak uma shena makan.. mama dea pandai masak..heheh~ bila ada dak laki nak tackle aku zaida n shena yang akan buat tapisan awal heheh.. :D dak laki minta nO aku tapi zaida n shena bagi nO tel rumah dorang heheh jahatkan.. kesian kt dak laki tU.. lagi pUn aku takleh kawan ngan laki ayah marah.. kalau fOn rumah bunyi pun ayah @ ibu je yang pick up... kalau aku jawab mesti kena cakap 'ayah n ibu saya ade kt rumah.. whispering...kelakar laa... aku mmg innOcent serOnok sangat zaman sekolah.. pas abes SPM aku ingat lagi macamner aku.zaida n shena main hujan kat padang sekolah masa tU sangat... erm.. menyedihkan dan gembira sangat...

abes SPM zaida kerja dan shena sambung study kat K.L dan aku sok uma setahun hehe then pastU baru study kat poly n aku kawan dengan zura dan naqiah... dalam kelas bertiga je kami.. dorang baik..faham aku.. sampai sekarang kami masih kawan... tapi jarang jumpa sebab zura kerja di putrajaya naqiah sambung degree di uum... rindu kat dorang...

erm.. dan masa aku sambung dip kat shah alam.. aku kesorangan... takde kawan.. lonely... erm.. kemana sorang diri.. aku sambung integrasi.. yang mana sambung dip setahun je... dalam kelas macam bodo je sebab sume berpuak2.. tau la dorang dari poly yang sama.. pelik la aku.. wat hal sendiri je... aku dok hostel masa sem pertama... seb baik ada roomate yang oki..dan aku ada gak kawan sekelas tapi ntah busyuk hati je sume.. aku tak faham.. aku jadi bodo menilai kawan ke camnie... bila rahsia kita yang share sama dia tapi dishare pulak sama orang lain.. sangat jahat okie.. aku jadi benci.. tapi aku tak pernah tunjuk aku sabar dan biarkan...masa ni aku salah seorang ahli Majlis Perwakilan Pelajar bagi fakulti aku..sibuk sikit laa..dan macam2 yang terpaksa ditanggung sendiri erm malangnya untuk sem pertama aku ada masalah dan gagal satu paper yang ntah senang gler nak lulus tapi aku gagal.. dan lecturer tu dengan bangganya menyebut dan menghebohkan nama aku yang gagal.. (teruk k) hampir nak nagis... waktu ni sangat hebat dugaan untuk aku dimana aku dipulaukan... dan masa nak built group untuk final project seorang pun tanak amik aku..bayang kan..? bagaimana aku dipulaukan..? erm.. lastly aku group ngan team budak cina yang hebat... mereka tak membebankan aku.. diorang tak kisah kerja lebih... diorang tak busyuk hati cam dak melayu.. aku benci!! aku bawa diri aku dan pi kelas sendiri.. last sem aku stay kat uma sewa dok sorang dengan budak PTPL... pernah kena tahan ngan Lecturer sebab dorang curious kenapa aku dok sorang.. diorang anggap aku dok ngan dak lelaki.. ngan sugar daddy... erm.. aku seday diperlakukan begini k kawan-kawan.. ape la salah aku.. erm.. sampai sekarang aku tatau...adakah aku difitnah dan diburuk2kan..??

(masa dapat shah alam aku risau dan aku sedih sebab naqiah n zura dapat sambung poly yang sama kat penang,.nape aku sorang.. tapi seb baik ada sorang classmate.. nama dia IFAH.. so masa orientation aku hanya bersama Ifah.. dan masa larian poly aku join bersama ifah dan kak isma (our senior masa poly melaka) aku depan sekali.. masa nak lari tu aku terjatuh dan tudung terbuka.. semua yang ada tak pedulikan aku langgar aku dipijak.. erm,. aku sedih aku cari tudung.. dan botol air.. ifah da tinggalkan aku ke depan.. sampai hati dea.. aku jatuh dan dia nampak.. erm.. aku tak minta dia tolong bangunkan aku.. erm.. aku sedih sangat dan tak pernah lupa.. aku nak sambung berlari tapi bila tengok lutut berdarah aku tak jadi dan hanya balik ke bilik.. parutnya still kekal ada... erm.. bila aku ceritakan peristiwa itu ke kawan baik aku. naqiah.. dan perkara tu sampai ke pengetahuan ifah dan dia marahkan aku ceritakan hal tu pada orang... sedangkan dia lupa naqiah tu kawan baik aku.. erm..salah ke aku?)-cerita disebalik-

aku nekad nak quit study.. aku tak pi kelas.. aku sangat2 putus asa.. aku minta kat Tuhan buka n bantu lah aku.. dan aku tak pi kelas..aku rindu kawan-kawan aku.. tapi aku tanak bebankan orang.. n dorang pun ade life sendri.. erm..sedih sangat (alamak dah ter'drop' tears ni..) :girl_1:masa ni ibu menangis minta aku sambung... ingat lagi ibu call seorang lec di shah alam.. dia bagitau masalah aku kt lec tu... nak tau ape lec tu cakap? 'ala pUan kadang2 anak kita ni depan kita baik belakang kita wat jahat' ape lagi mengamuk la ibu aku dia cakap dia lebih kenal anak dia dari semua orang... ibu aku tanye 'Puan kenal tak anak saya? lec tu cakap kejap saya amik list pelajar bermasalah... sapa nama anak Puan'? Nor Atiqah Adnan.. cari punya cari.. erm.. takde nama pun.. anak Puan kelas mana.. 5dpm.. owh atiqah tu.. dia takde masalah.. study oki.. everything oki...dia wakil pelajar untuk jabatan ni last sem... hah kan.. anak saya takde masalah tapi pihak pengurusan sana yang bermasalah...! ibu aku geram.. erm.. dan aku sambung belajar dengan azam baru...

finally aku lulus dengan baik dan bergraduat sama dak kelas aku yang cam...aku tau dorang tak yakin aku boleh grade sama dorang.. sebab dorang busuk hati... erm...sekarang aku da keje dengan level dip yang aku ada.. tapi mereka? ntah lah.. masing2 sibuk dok taye ade keje kosong tak.. erm.. aku tatau.. ingin je aku taye ape yang membuatkan dulu korang pulaukan aku, bencikan aku...?? tapi aku tanak tau dan ingat da sume tu sebab sekarang aku dah ade ape yang aku nak... cukup bersyukur... bila ada peluang aku akan sambung degree...FULL time ok.. tanak part time.. heheh :D

:girl_12: LASTLY... caiyookk ATIQAH!!! :girl_14: psst... aku rase melalui pembacaan ni korang dapat nilai siapakah ATIQAHADNAN...

10 comments:

  1. ai tiqah...cian tiqah erk jadi mangsa buli kecik2...

    belajar x kire umur kan...so caiyok2! tiqah! U CAN DO IT!!!!!!!!!!

    heheh...over lak...:)

    ReplyDelete
  2. sys..
    ms ur primary skool life tuh..seronok jek kan..
    mst sys rindu bangat nk kmbali pd zmn tuh...
    tp ur life after spm sgt sedey..
    sob..sob..sob.. ;(
    smpi ht mereka wat camtuh kat sys...
    xpe2..
    skg sys dh hepy2 kan...ignore those people yg xtau menghargai insan2 di sekeliling mereka okie...
    have a nice day sys :)

    ReplyDelete
  3. ~ u remind me about my entry about my bff. dah buat part 1, another part still tak publishing lagi. hehehe... ~

    ReplyDelete
  4. mak aih cik kak..
    pnjgny..
    haha..
    ponat den baco..

    3 0rg=charlies angel la nei..
    hehe..

    ReplyDelete
  5. HUaaaaa~
    Sis sgt baik woo
    org wat pape pun sis relax jer~
    Tp bagus gak kan..
    jika kita diamkan dri ngan apa y kita tak buat..satu hari kebenaran akn muncul juga.

    All the best sis sambg stdy.
    Haa pasnie dah jadi isteri n stdent
    kena pandai bahagi2 kan masa yea~

    Asna nie pun nak kena bahagikan masa smpi 6 dah nie hehehe

    ReplyDelete
  6. sabar ye kak?kuatkan semangat...jgn layan org yg x reti hargai kawan nih...wah...nak sambung degree full time?x sayang keje ke kak?hehehe~ xpelah...rezeki ada di mana2 kan?liyana pun ingat nak wat full time...kira cuti belajar...tapi TM x approve utk degree..yg lepas utk wat master jerk...sedeyh!!!=(

    ReplyDelete
  7. wah...
    pnjg yer.
    tpy N suker bce.](:

    kiter cme penh jdy mgsa buli la.
    hee...

    ReplyDelete
  8. dear.... i pun sm mcm u skrg, g mana2 ngan my b, bkn xder kwn tp ntahlee...x der kwn yg sejiwa kot..mgkn lps nie kite lh jumpe :).
    xper, u x yah ingat lg ksh lalu, lgpun x rugi pun u x kwn ngan diorang ocz u are much better than them.... i know u are nice gurl

    ReplyDelete
  9. neway saye suke bace walo pon panjang sgt story nye..erm,rase nk story mory jgk la my life yg xseberapa ini...hehe..tp sedey la ur teenage life,xsangka plak akak ni jenis yg mudah dibuli. tp sy pecaya skang akak xmcm tu kan?hehe..

    ReplyDelete
  10. dearie my lovely frens..
    really appreciated...
    yerp.. atiqah yang dulu mmg kena bUli.. tapi tidak sekarang.. saya cUkup tegas dan berkaliber.. poYoks :P love u all!! muahhhh!!!

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)