Wednesday, May 6, 2009

saje je nak buat korang muak... heheheh

ASSALAMUALAIKUM...

hai.. tajuk entry ini amatlah uweekkk...sss..
heheh sebenarnya entry ni saya ingin cerita tentang..

DIA....
Lelaki yang sedang bergelar tunanganku
dan bakal menjadi suamiku...
dengan izinNYA...


sila jangan muak ye kawan-kawan saya sudahpun ketandusan idea mahu menGupdate ini..

baiklah... mulanya saya mahu menceritakan bagaimana saya mula kenal dengan ini Rafiqy...
dia merupakan senior saya masa belajar kat politeknik...
bila saya mahu lalu depan kedai top excel.. saya selalu nampak dia...
yang cute tapi sOmbong dan tak pandang orang langsung..
pendiam jee tapi very smart... heheheh...
saya pulak takdelah cuba nak tarik perhatian dia..
itu bukan saya...


dia ni ambil mekanikal engineering..
dan saya perniagaan...
dapat jumpa dengan dia masa semester satu je (tengok semester satu akak dah pandai nak syok kat lelaki.. jangan tiru akak okie.. stUdy pandai2....)
lepas tu tak dapat jumpa dia dah sebab dia dah pun habis belajar...
so sad...tapi nak kata jodoh tu ada agaknya saya dapat no.tel dia tau dalam majalah graduat..
mulanya fikir banyak kali juga.. first time ni nak kawan ngan lelaki amat malu kalau kita yang kena mulakan dulu.. tapi bila tanya dengan ibuku dia cakap cubalah...(ibuku juga gedikss menyokong ku nampak x?) hehehe


then dengan seluruh kudrat keberanian.. saya cuba mendail telefon rumah dia..
(pelajar lain bagi no handphone tapi rafiqy bagi no tel rumah... nyampah)
dan lepas dengar suare dia terus letak phone.. erm.. malunye...
masa itu jantung berdegup kencang dengar suare je nie..
alamak aii.... risau juga aku dilanda demam sehari...
tapi tak pUn... saje je :D
then call balik lagi lepas 2, 3 hari...hihihii
cakap dengan seorang perempuan tu adalah kakak sulung dia...
taye kat kakak tu ade tak no. tel handphone rafiqy dan dia cakap ada..
so saya pun minta lah.. amat lah malu pada ketika itu tapi saya betul2 mahu mengenali siapakah itu rafiqy.. perangai dia yang pendiam, tak berminat dengan orang sekeliling.. melayan kawannya dengan cara tersendiri pada saya jarang jumpe lelaki begitu.. yang juga tidak menunjukkan minat pada perempuan...pemalu toksah cakap laahh heheheh..


dan.. tuupppp tappp tuupp... rafiqy sekarang tunangan saya... (malas nak cerita lagi...ade yang nak baca ke?)


dia yang saya kenali tetap sama.. kurang cakap.. tapi banyak menegur saya... banyak mengingatkan saya.. dia juga jarang lepak dengan kawan2... dia lebih suka melawat kawannya dirumah... atau pun ber sms tanye khabar... dulu saya juga berkawan dengan lelaki lain sebelum rafiqy sebab dulu dia hanya mahu kenal dengan saya je bukan melebih..jadi waktu saya berkawan dengan lelaki lain dia tetap kawan baik saya... dan saya tetapkan syarat pada lelaki lain yang nak kawan dengan saya bahawa dia perlu menerima rafiqy juga... whaaahhaaa...


hubungan kami baik.. dan keluarganya sangat baik.. jenis keluarga yang tak banyak cakap n hati baik disiplin juga berbeza dengan keluarga ku yang peramah banyak cakap bising tu hehehe..


rafiqy anak ibu...
dia anak lelaki tunggal.. so harus diakui bahawa dia sangat sayangkan ibunya...
begitu juga dengan ayah.. dia risaukan ayah dia sebab kuat hisap rokok(rafiqy tak suka lelaki hisap rokok..)


kalau ayah dia kirim rokok ke mesti dia tolak hehehe..
then saya pUlak kalau ayah saya minta tolong belikan rokok...saya beli je bole x? :P

saya boleh katakan saya bahagia walaupun rafiqy bukanlah lelaki yang pandai mengambil hati saya.. dia sunguh-sungguh tak pandai... saya yang kena ajar dia.. hehehe.. kadang2 dia tak tahu apa yang saya nak.. dia seorang yang tak suka fikir yang bukan2 berbeza dengan saya yang selalu syak yang bukan2 je dekat dia.. mane taknye.. tunang ku itu boleh jadi rebutan orang okie...!!! saya amat takut... tapi dia selalu yakin kan saya... tapi saya masih takut...tak tahu sampai bila.. tapi sekarang saya sedang cuba untuk tidak memberatkan kepala dengan berfikir yang bukan2... erm...rafiqy selalu menegur kalau saya pakai itu tak sedap dimatanya.. maksudnye dia tak suka orang lain pandang saya... heheheh.. makeup pUn kena ringan2 je..nak banyak yang berbeza pada saya sejak rafiqy hadir.. saya mula memikirkan kehidupan secara serius.. mungkin dia cuba untuk bahagiakan saya tapi dengan caranya sendiri...


da laaa... muakksss pulak.. kn?
heheeh..

kalau kamu jumpa saya dengan rafiqy jangan marah kalau dia ni sombong.. dia memang begitu.. kurang sikit dengan perempuan ini.. malu yang amat sangat...dia tak pandai nak mulakan bicara hehehe...



saya sayangkan rafiqy...!!!!

18 comments:

  1. so sweetttt
    bgs cik abg akk x rokok
    senang hidup jmattt

    ReplyDelete
  2. hikssss...samalah cik abang kita kak....ANAK MAK jugak~!! Mine also anak lelaki tunggal dan juga anak BONGSU okeh?So bleh x bayangkan camne manjanya?kalah liyana yang pegang title "anak tunggal" nih...hiksss~!! neway,x muak pun baca entry nih sis~!!=D

    ReplyDelete
  3. alahaii..
    so sweet
    nasib baik qa berani mula langkah pertama kan
    tu yg boleh bercinta..dan akan kawen tak lama lagi..
    bagus ;)

    ReplyDelete
  4. eh, tunang u ni i knal la, bkan ke dia dah kawin? dah anak sorang lg..betul ke ni?

    P/s: huhu ni joke je tau, hehe pe prassan klu ade org tanye camtu hehe

    P/s 2: saye pun anak mak gak, hehe

    ReplyDelete
  5. sweetnyaaa..
    x muak pun baca hehehe..
    jaga la tunang tiqa tu elok2..

    ensem cm tu mesti ramai awek nk kaco..
    ape pun.. smoga jodoh korang kekal slamanye k.

    happy 4 u :)

    ReplyDelete
  6. dearie nenek rock~
    haah tulaah akak pUn tak minat lelaki hisap rokok... ermm...

    dearie liyanaroxx~
    yeker? dear.. seb baik rafiqy bukan pemanje.. heheh

    dearie zuris~
    tUlaaa... heheh finally kan dear...

    dearie budak 512~
    hhheeeppp!! jangan cakap gitu.. cakap laa... tak heran laa.. awak anak mak ke...?

    dearie wizza~
    tUlaa wisau je dear... thanks.. same juga dengan wizza...

    ReplyDelete
  7. Kak kak bg asna pinjam dia jap boleh x?
    ngeh ngeh jgn mare gurau jer yea hehehe
    =) wahhh akak y cri dia!!!
    nie citer gempak nie!.
    =)

    ReplyDelete
  8. dearie jOe...
    sweeet kan.. hehehe

    dearie asna~
    yerp dear,, akak berani x..?
    kalau tak akak tak kenal sape sekarang rafiqy kalau akak tak mulakan dUlu tau.. heee~

    ReplyDelete
  9. waduhhh waduhhhhhh sweet nyer story
    hope berbahagia selalu smpai ke ank cucu
    amin...

    ReplyDelete
  10. wah sweet nye...
    cont lg..
    mcm mane u leh bercouple lak?

    ecece~
    jannah nie sbok lak nak taw!
    hahaa

    ReplyDelete
  11. waaa...
    sweetnye akak...
    x salah pn klu pmpuan yg cari laki..
    sbb dh fitrah alam pn kan pmpuan suke laki, laki suke pmpuan.. hehe..it's normal..

    haaa...
    mmg jodoh kot akak ngan die..
    even akak ngan die just a fren..
    tp akhirnye.. die gak yg akn hidup ngan akak nnti kan..
    so sweet... btul2 love story.. hehe

    moga akak dipanjangkn jodoh dgn abg rafigy hngga akhir hayat yek...

    abg rafigy tuh mmg hensem lorr.. kekeke..
    dh la muke akak ngan die same..
    mmg berjodoh...
    weeeeeee......

    ReplyDelete
  12. hihi..
    sweet sgt..
    bile mawu kawen neyh
    :P

    ReplyDelete
  13. xmuak la..sweet jek kamu dua..

    hehehehe..bahagia...

    ReplyDelete
  14. FIeza>>>

    Comelnye Rafiqy..hehehheh

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)