Monday, May 25, 2009

mari kita bercerita tentang encik mohd rafiqy abd rahman~~

Tag ni dari Ifa adikku yang cute tu... jauh tapi dekat dihati.. kn sayang? hee~
walaupun dah pernah buat pun tagg ni tapi takpee mari kita lakukan nya sekali lagi... yihahaaaa!!!


Bile bercerita tentang kekasih hati ini memang laah sampai keudahnye tak habis.. dah lame juga tak share pasal dia dengan kawan-kawan ni... sila jangan muakkk ye.. hehehe


Here’s a chance to see how well you really know your husband/boyfriend/lover.Cut, paste and fill in the answers, then shoot, you know what to do. The real challenge is to send it to your husband/boyfriend/lover to see how right you really are.

:girl_5: ni adalah Encik Mohd Rafiqy Abd Rahman ye... dia sangat suka buat muka begini... sangat mencikkk!!!

baiklah mari kita start jawab tag...
tag ni saya yang akan jawab because i noe him very well bebeh!! tak tahu baru saya tanye dengan rafiqy ok.. hee~


mari!!!!

1. He’s sitting in front of the TV, what is on the screen?
rafiqy sangat suka tengok cartoon dan movie...hee~

2. What’s foods he doesn’t like?
rafiqy tak suke mee kuning.. hee~ masak lah macamner punya sedap pun dia taknak tatau kenape.. saya makan je... ^___^

3. You go out to eat and have a drink. What does he order?
bihun sup dan limau ice.. hee~ bergantung kat mane kami makan laa kan..? tengok mOvie dia suka coke lite.. :D

4. Where did he go to high school/uni?
owhh lupa dah jap nak tanye.. okie.. Sek. Men. Teknik Mohd Zin, Alor Gajah Melaka.. hee dan seterusnye politeknik..

5. What is his career/job/still studying?
sekarang bekerja dengan cimb group huu.. tak seswai!! study mechanical engineering tapi dok keje bank.. hahahah

6. What size shoes does he wear?
tanye dia jap... hee~ size 6 hee same laa kita dear..~

7. If he was to collect anything, what would it be?
owh dia sangat suka mengumpul plastik bag or paper bag dari barangan yang dibeli hee~

8. What would this person eat every day if he could?
garlic bread n mushroom soup... dah cukup.. sup ayam pun bole..

9. What would he never wear?
ape eak.. huuuhh!! dapat daa!! dia tak suka pakai topi/cap.. tak suke... pernah juga minta dia pakai tapi tanak juga..

10. What would he always wear when dating with you?
as simple as he can.. hee jeans tshirt.. rafiqy juga suka sweater.. hee abaikan pic ku yang ngelitisss itu...

11. Who is his best friend?
me!! ya me...!! confident niek...

12. What is something he wishes you wouldn’t do?
huuuu~~saya ni cepat mengelabah... susah lah nak relakss,.. cool macam dia.. sorry sayang.. its me..!

13. What is his favourite colour?
banyak... hee sume dia suka.. hitam kurang sikit... warna adalah mOod dia...

14. What is his habit?
ape eak..? dia suka cam regang-regangkan badan dia yang letih.. hee~ kelakar.. kadang-kadang depan orang pun dia buat..

15. What is he proud of?
setakat ini dia hanya feel enough dengan ape dia ada.. katanye....

16.what is his favourite perfume?
owhhh dunhill, hugo n mont blanc~ sangat wangi... (yang ini saya yang jawab hee~ )

17. do you think he will read this?
tak tahu hee.. hee~

18. How Both of u Fall in Love?
lor.. saya yang jatuh cinta kat rafiqy ni.. dia tak kenal kite pun.. masa try call dia dan banyak kali letak sebab segan sangat... tapi bile datang keberanian n dapat cakap dengan dia.. dia marah saya,,, dia cakap.. "so inilah orangnye yang suke letak fon yerp" mana dapat no.fon ni..?" then saya jawab lah dapat dari majalah graduat.. dia cakap" wohh so dah bape ramai lelaki yang dah cuba call?" erm sedih sangat masa ni.. orang tak suke kita takpelaahhh... terus saya tak kol dia dah,, bencii!!!!


dan selepas itu dia call saya balik hee~ mungkin dia rase bersalah dan kami pun tukar-tukar no handphone.. dia tak pernah cuba mahu untuk jumpa saya... lama juga berkawan tapi tak serius... pernah juga plan nak jumpe tapi last minit dia cancel.. pada mulanya saya nampak dia tak serius berkawan dengan saya... dan saya pun mula malas juga... erm taknak laah syokk sendiri kan... kami mula kenal tahun 2003 tapi on and off~


Finally raya tahun 2007 saya jemput dia kerumah dan dia datang seorang... tapi saya pulak yang sangat malu dengan dia... dia sangat hensem dan sweet ye kawan-kawan... sangat tidak seswai dengan saya... hemmm terharu... dan sejak dari situ kami boleh dikatakan semakin rapat bila banyak berbual,sms dan keluar...

saya mula mengenali rafiqy secara dekat.. yang saya rasa kan dia lain dari lelaki lain yang saya kenal.. dia tak suka cakap merepek dan selalu buat keputusan dengan cepat.. dan selalunye bila nak keluar atau makan dia akan tanye saya.. hee~


bila keluarga dah bertemu dan mungkin rafiqy merasakan saya lah jodoh dia...dia cakap dia sayangkan saya kat depan ibu ayah n ibu ayah dia... dan secara rasminya pada 25 mei 2008 dia melamar saya di rumah dan 'saya milik dia'


kami bertunang pada 7 jun 2008 dan insyaAllah pada Januari 2010 kami akan diijabkabulkan.. sila doakan kami yerp...!!

:girl_4: saya pelik kenapa rafiqy jarang nak ucapkan ' i love you' dekat saya.. dan saya pernah tanye dia.. dia cakap sayang banyak-banyak nanti jemu laa dan dia cakap agak-agaknye kn lelaki yang suka cakap sayang itu betul-betul sayang ke..? mulut dan hati lain.. cukuplah perhatian yang dia bagi pada saya dan saya yakin yang dia begitu sayang pada saya... hee arrghhh gedikksss...!!


macam-macam yang saya dah buat dekat dia tapi dia cukup sabar dan saya yakin jOdoh ini adalah kerana Allah saya tak mungkin akan cuba untuk mengkhianatinya.. sungguh!!!!


okie... saya dah siap tag ini... malam ni kami nak nonton mOvie 'Syurga Cinta' (^__^)

17 comments:

  1. aiy0y0oooo..
    sweetnye abg rafigy...
    ni yg nk tackle nih...
    akak amek Akim AF7..Ifa amek abg rafigy ek???
    leh x????

    [sure akak kuarkan senduk ngan periuk nih!]
    hehehe....

    may bOth Of U happily ever after..
    akak, thn depan wajib jmput Ifa tau~!!
    hehehe...

    ReplyDelete
  2. dearie ifa~
    heee~
    thanks dear.. tanak lah periuk n sendukkan ifa..
    cyan kat dia...
    akak mesti jemput tau.. datang denga syed k..~

    ReplyDelete
  3. tiqah.. tunang ko st sek teknik ngan aku.. dia jurusan ape? abis sek thn bile? tah2 senior tunang aku kot..

    ReplyDelete
  4. waaahhh...sangat cuwittt lorrr...

    ReplyDelete
  5. vavavava...ensem boipren mung, iqa...hehehehe. alaaa die buat muke cute tuh...namo mencik²/..hahaha

    :P

    ReplyDelete
  6. soo sweet,sis doakan kebahagiaan kamoo InsyAllah..Amin

    ReplyDelete
  7. dearie puteri~
    yeker? hee~ senior ke jUnior tu..

    dearie joegrimjow~
    yerp.. saya mau kawen.. kamu jUga kan.. huuu

    dearie rieyn~
    suwiitt ka dear..? semUa pun ade cerita sweet jUga kan.. hee

    dearie redblOodsnOw~
    tak sUke rase mau cekik je kepale dia huuu...
    jahat kn..?

    dearie pIa~
    thanks sis~ love you!!!

    ReplyDelete
  8. ekekek..sm n nani lah..suke kumpul plastik bag..ahahah...tp knp tunang nani takmo nengok cite syurga cinta ek..hahahaha

    ReplyDelete
  9. moley tanye x?

    ble nak mkn nasi myk ni

    ReplyDelete
  10. waa..setahun suda genap d lamar oleh abg rafiqy "-"

    hope kak tiqa epi eva afta ngan abg rafiqy..
    chaiyok2!

    ReplyDelete
  11. hehe sweet la korang..pic yg ngeletis tu bestt..hihi

    ReplyDelete
  12. dearie naniey~
    yeker? TUlaa.. nanti bOle pakai balik kan.. hee~
    tanak tengOk nape? best wat mOvie tu... heliza je gediksss skit hee~

    dearie pia~
    hee~ suke ke? saya pUn suke jUga...

    dearie syareena~
    insyaAllah kak awal tahun depan.. mesti jempUt semua kawan bLog.. :D

    dearie fazadilla~
    thanks tau dear... :D

    dearie cayatarO?!
    hee mane tau nie.. thanks sayang...

    ReplyDelete
  13. citer pasal incek tunang yer
    hehhehe....
    tak sabar nak dapat kad jemputan dari Qa~....

    bila nak jumpa nih?

    ReplyDelete
  14. wah2...kamu mengurat dia dulu nyek...
    comel jer cara bercintaan kamu!!

    suka22....sy pun sy rapiqy..wakakaka...guwau jer....slh2..sy sy Pak Amy sy...

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)