Wednesday, May 27, 2009

cakap tipu~

ahlan wasahlan..
ya umat muhammad..

hari ni hari yang indah.. cuaca baik dan manusia hidup dengan dunia mereka yang pelbagai... begitu juga dengan saya... tetapi pada hari ini saya rasa sangat bersalah... kerna saya cakap tipu dengan ibu saya... erm... padahal ibu saya takkan marah pun kalau saya cakap benar... saya mungkin budak-budak lagi sebab masih cuba untuk cakap tipu dengan ibu... saya ingat lagi masa budak-budak saya tidak ke sekolah kerna mahu menonton cartoon tom n jerry dirumah kawan... saya dipukul akhirnya sebab ibu saya tahu saya tipu...


saya takut saya berdosa kerna tipu ibu saya... saya bukan buat salah apa pun.. tapi penipuan itu dilakukan kerna saya malu... saya malu~~~ saya mahu sekali bercakap benar dengan ibu tapi entah saya tak tahu saya malu..


Saya harap satu hari nanti ibu akan tahu dan tidak akan menyoal saya kenapa saya cuba untuk tipu dan tidak mengaku benar dengan dia... maafkan saya ibu... saya tidak bermaksud...

saya tahu ibu saya akan cakap begini kalau dia dapat tahu nanti.. "kak long ibu tak marah k tapi kenapa sanggup susahkan diri fikir banyak alasan n helah untuk tutup perkara benar,... kan susah??" betul kata ibu...

pening kepala saya dan hilang mood saya tadi penat memikirkan helah untuk tutup hal tu dari diketahui oleh ibu... tapi kenapa saya mesti tipu sekarang saya rase bersalah....saya tak suka menipu.. saya tak pandai menipu... bila saya menipu saya akan mengelabah semacam dan tergagap-gagap... itu saya... rafiqy tahu saya bukan penipu dan saya jujur... saya takut bila menipu.. dan hidup saya akan mula tak keruan bile menipu sungguh!! tapi kenapa tadi saya boleh benarkan diri bersusahpayah memikirkan idea untuk kelirukan ibu saya...dan mungkin saya berjaya kerana boleh buat ibu saya percaya...tapi benarkah saya sekarang bile perasaan bersalah muka menguasai diri.. saya rasa saya patut beritahu ibu saya.. tapi saya malu...


maafkan saya ibu....saya pening dan mahu tidur sebentar...

12 comments:

  1. erk???menipu??tipu sunat ker??heheh...lau ckp jujur kan takyah nak gelabah2 kan

    ReplyDelete
  2. ibu akak mst tau nape akak tipu..
    xpun..balik keje nih akak ckp la apa yg benar...
    ibu akan mst x marah punye.....

    xpe2...
    akak jgn rsau ek..
    kdng2 mmg ada bnda yg kite x sengaja lakukan tp bile tersedar..rupenye kite dh buat slh besar...
    aslkan akak sedar...
    rasenye ibu akak mst paham..

    ReplyDelete
  3. sorg anak yg rapat ngan ibunya tak leh sembunyikan apa2 dari ibu tau
    w/pun tipu...ibu mesti tahu kebenarannya
    :)

    ReplyDelete
  4. demi kebaikan..mungkin ibu akan paham..

    ReplyDelete
  5. rilex ye kak..nti bile hati da tenang, bgtau tau..

    ReplyDelete
  6. mungkin kena berterus terang dear.
    if x hati xkan tenang kan?u know urself better then me....;)

    ReplyDelete
  7. better let ur mom know...;)
    coz dat is truly IQA kan?

    ReplyDelete
  8. dearie naniey~
    yerp.. kalau kita jUjur kenapa nak takut mengelabah kn.. erm..

    dearie ifa~
    erm akak sedar k akak akan cuba bagitau ibu akak akak tak sanggup dah nak jawab semua yang ibu akak tanye.. thanks dear..~

    dearie zuris~
    yerp betUl tu sebab tu saya mengelabah je ni.. arghhhh!!!

    dearie mOoney~
    tipu yang baik dear.. :D

    dearie rOozu~
    yerp.. ibu akak mesti faham bile dia tahu nanti malah berterima kasih pada akak tapi akak malu..

    dearie maziah~
    yerp dear.. thanks..

    dearie meiz aranda~
    thanks dear.. erm.. rase bersalah sangat..
    saya mesti bagitau dea jUga..
    thanks sangat...

    dearie ungu violet~
    erm.. perkara kecik je tapi saya ni je yang sUke nak tipu ibu saya erm..padahal dia takkan marah pUn...


    thanks everybody~~~

    ReplyDelete
  9. siakap sinohong
    gelama ikan duri
    bercakap bohong
    lama2 mencuri

    muahaah

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)