Wednesday, February 11, 2009

tekanan hilang~

assalamualaikum~
akhirnya saya kembali.. cheee cam bercuti lame pulak..
takde maknenyye..
Photobucket
cuti last weekend cam takde ape yang best... cuti sekadar berehat dan membantu ibu je...
mengaji... dipagi sabtu dan ahad..
(al-maklumlaa saya mau khatam dihari bahagia ku nanti)
Photobucket
last friday,
saya terima satu aduan mengenai saya dari kementerian IPTS,
yang mana seorang pelajar dari sini yang buat aduan keatas saya..
yang pada saya itu bukanlah aduan tetapi tuduhan...
kenapa saya tidak takut atau cuak.. tetapi saya menerimanya dengan senyuman dan gelengan kepala... ternyata pelajar disini sebenarnya penakut dan okie..menyalahkan manusia tanpa
memikirkan logiknya..
pelajar itu hanya menyatakan bahawa dia adalah pelajar kemasukan julai 2008 dan bayaran PTPTNnya untuk semster kedua disekat..
dan saya telah maklumkan bahawa pelajar ini perlu mengembalikan salinan jaminan kepada ptptn (perantaranya saya laa) tetapi pelajar ini mempersoalkan kenapa saya meminta salinan jaminan itu dari mereka?
Ya Allah bukan ke salinan jaminan tu ada dalam simpanan dorang? bukan saya yang simpan! saya hanya maklumkan sahaja... dorang tatau ke yang salinan jaminan tu bukan saya yang nak.. tapi PTPTN yang nak.. bile da serah barulaah PTPTN bayar.. tapi pelajar-pelajar ini mempersoalkan kenape saya minta semua tu? dan saya maklumkan kepada mereka PTPTN akan buat bayaran ikut jadual PTPTN dan pelajar tak boleh anggap bile mereka da hantar je perjanjian @ jaminan bayaran terus dibuat, tak!! PTPTN bayar ikut jadual... erm.. mereka tak faham...
tu yang kelakar nye..
nak tahu tak?
pelajar kolej saya ni...
setiap kali jumpe saya akan tanya bile duit nak masuk bile duit nak masuk?
saya da penat nak menjawab semua soalan tu... kenapa dorang bebankan saya dengan pertanyaan tu? saya tertekan... tapi saya tak pernah marahkan dorang...saya faham keadaan mereka tetapi mereka mengangap saya abaikan semua tu... zalimkah saya? saya bukan manusia yang zalim... dan satu-satunya PEGAWAI yang uruskan loan (ptptn/mara) di kolej ini adalah SAYA SEORANG tiada sesiapa melainkan saya seorang bos saya pun tak tahu apa yang saya buat.. ada 2 orang bos (pelik kan) itulaah yang saya alami..dan saya perlu mengambil kira pengajian SEMUA pelajar di kolej ini...
adilkah semua ini kepada saya?
tetapi ada juga dalam aduan mereka cakap saya marahkan dorang, ketawekan nasib dorang dan saya lah PENYEBAB DIORANG SUSAH kat sini?? Ya Allah...
saya sedih kawan-kawan
saya bukan manusia kejam...
walaupun saya mmg terbeban dengan kerja saya ni..
tapi saya buat juga dan tak pernah abaikan kebajikan pelajar..
saya taknak dipersalahkan sekiranya pelajar ini ada masalah dengan bayaran mereka...
saya tak sanggup hadapi aduan mereka..
saya mahu saya cukup bersedia dengan setiap pertanyaan mereka..
erm..
saya terima walau hati tak kuat..
bos dan kawan-kawan..
banyak beri sokongan kepada saya..
takpelaah
DEMI ALLAH
saya tahan...
dan saya tak takut sebab ianya bukan kesalahan saya...
cume saya terkilan kerja saya mereka tak hargai...
mereka bebankan saya lagi...
YA, ALLAH..
bantulah aku Ya Allah...
aku bersyukur bile pertama kali ENGKAU kurniakan kerja ini kepada ku..
Ibu Bapa ku bangga.. adik2 ku jua..
aku bersyukur Ya Allah... :,(
inilah punca rezekiku kini..
ini DUGAAN mu Ya Allah..
dan aku terima...kuatkan aku dan aku mahu menjadi manusia yang bersyukur
dengan pemberianMu.. YaAllah amin...
Photobucket
terima kasih laa kepada yang sudi jenguk tu..
if sesape kawan saya yang kebizian..
takpe.. saya fahamm...
k lah babai..
take care semua...

4 comments:

  1. cik, bile ptptn masuk ye? hehehe.. biasala student risau pasal duit dia je. prosedur? diabaikan.dgn harapan da ade org uruskan.. hehe.. harap bersabar ye?

    hehee.. *pss: atiqah keje kat kolej mane eh.. sibuk je saya ni

    ReplyDelete
  2. biasanya dengar keluhan pelajar... first time dengar keluhan pengurusan kolej pasal PTPTN ni... susah jadi org tengah kan... selalu jd mangsa

    ReplyDelete
  3. dearie marmar~
    hehe tulaa duit betul wat manusia eeiii... saya keje kolej Tm yang sejemput kecilnya kat jalan gurney ni...


    dearie monkey D luffy~
    tulaa saya tak tahan sebenarnya terus macamnie.. dengan staff tak cukup... sya keje seorang uruskan loan mmg betul2 mencabar...

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)