Tuesday, February 24, 2009

kebosanan~

assalamualaikum semua~~ yuhuuu~ saya seakan malas mau update.. saya tatau kenape? ade ke yang sudi baca entry saya ni? ade ke yang sudi nak kawan dengan saya ni...? saya sedih.. dan atas sebab itu laa saya malas.. erm.. tapi saya sayang semua.. saya tanak stop blogging... erm...

:minimo_43: saya nih ntahlah.. mOody je semacam.. malas mau gelak.. malas wat keje.. sampai bos saya cakap "tengOk tu, cakap berbelit-belit.. kenape u ni atiqah..?" i know ramai yang worried tgOk saya.. saya teringat satu malam dimana saya ternangis melihat ibu saya.. saya tahu dia sedih dan berada dalam kesedihan yang dia tak dapat gambar kan... saya tahu ibu saya penat... penat menjaga adik2 penat memikirkan soal masa depan keluarga... dulu dia bekerja.. dan semuanya mudah bagi dia.. bila ayah saya susah ibu akan tolong.. sekarang semua ayah.. bila ayah saya pening dan risau sudah tentU ibu saya juge.. :pandacloud_23: dan saya sebenarnya tak mampu tolong.. takat beli barang skit2 bole laa... saya da cuba senangkan hati ibu saya.. nak beli munawwarah saya beli kan.. saya tak kisah.. saya nak ibu saya hepi dear..~ :minimo_30: saya sangat sayangkan dia.. maybe dia risaukan pasal wedding we all.. dengan kehendak kami yang macam2 ni.. heheh.. biase laa.. our big day kn.. mesti nak yang macam di idamkan... betul x? dan ayah.. banyak diam.. mungkin ayah pun risau.. nak renovate rumah... kami pun baru pindah uma baru bulan 6 last year.. baru lagi dan banyak lagi yang x complete~ dan yang paling merisaukan ayah saya adalah ibu.. ibu saya akan sedih bile kami nak kawin... kami ni lah yang selalu gembirakan dia.. yerlaa nak borak2 kn.. anak2 lelaki nak borak pun pasal pe..? dorang tau maen je.. huhu... saya faham hati seorang ibu.. saya pun tatau macamner nanti bile saya da kawin.. seb baek bakal mertua di melaka juga.. dan bakal suami yang very understanding... hope ibu saya tak berada dalam kesedihan berlama-lama.. i love her so veri much...

dia melihat sejauh kasih... cinta.. dia melihat dengan mata yang sudah hampir kabur... dia menangis kerana rindu... dia tidak tahu atas sebab apa dia menangis dan merindu... perasaan itu semulajadi baginya..

sedang melihat orang lain tertawa dia seperti ingin tertawa.. tapi dengan sapa mau dikongsi tawanya..? dia melihat kiri kanannya.. tiada sapa... dia memendam lagi kegembiraannya...

dia menunggu masanya.. masa untuk dia ketawa sepuasnya.. masa itu tiba.. tapi alangkah sekejapnya masa itu berlalu.. membuat dia kembali rindu...

itulah sahaja yang dia mahu ada... kegembiraan yang selalu... mau dilupa segala kesedihan kepenatan keletihan.. melayan tanggungjawab yang ada... tapi rase sedih masih ada.. dan sebab itu dia lupa untuk gembirakan dirinya..

alangkah bahagianya jika semua ada... disaat dia memerlukan? disaat dia kesunyian kesedihan? tapi dia tahu... bukan mereka sengaja.. mereka juga punya tanggungjawab...

tidak mengapalah.. jika aku terpaksa menunggu mu.. kerana aku ibu... dan hanya kamu yang aku tunggu.. bawa lah gembira dalam hidupku... wahai anak....

saya sangat sayangkan ibu.. tak sabar nak balik erm...

1 comment:

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)