Tuesday, February 24, 2009

kisah itu~

aku tidak tahu kenapa mengapa cinta ini begitu lengkap.. ada suka,. ada duka, ada lebih dan ade kurang... aku pernah merase cinta itu.. pelbagai rasa.. tidak bisa diungkapkan.. walau mulut lancar berkata,. bibir tetap berat untuk keluarkan ape jua bunyi... aku terlalu cinta dan setia..~ tidak pernah rase kisah... tidak pernah rase jemu rase cemburu... buatlah apa suke mu, semua pun kata bertuah jika memiliki aku.. dan dia bangga kerana memiliki aku... tapi dalam pendam perasaan ku ni.. dia tidak sedar aku jua manusia biasa.. punya hati dan perasaan,, malah hati lembut sekali.. bisa tersentuh tanpa sedar.. tapi aku tidak bercakap aku hanya berdiam diri dan tersenyum... dan aku terus setia dengan cintanya begitu setia... dan.. kesudahannya aku ditinggalkan... aku rasa diri dibuang.. diri tak dihargai... adakah ini rasa cinta yang ku hormati? yang aku setia ku pertaruhkan.. yang aku kagumi? aku bodoh Ya Allah,,, aku lah manusia yang BODOH...erm.. jadi tak guna untuk aku menghambakan diri pada cinta manusia ini... tiada gunanya selain ia melalaikan ia juga sangat lemah dan merosakkan fikiran... atas doa dan kata semangat.. aku temui cinta baru... cinta yang sangat suci bagiku... tapi aku telah nekad bahawa aku tidak mau dikecewakan tidak mau dibodohkan lagi!! dia terlalu baik.. dan aku mengongkongnya.. kerna bagiku lelaki perlu diberi tekanan agar rase dipertanggungjawabkan.. betul.. dia sangat setia malah begitu jujur... malu ucap sayang, diam bila marah, nasihatnya? itu saja yang aku mahu.. nasihat dan bimbingan dari seorang lelaki kerna aku perempuan lemah... aku pelik.. ada jua lelaki sebegini?? tiada perasaan kah dia?? telah ku uji, telah ku beri tekanan, telah ku beri cemburu buta, telah ku beri layanan kosong.. tapi dea tidak pernah mengalah.. tidak pernah merajuk hati hanya bertahan dan berusaha untuk bertahan... dan aku nekad mahu juga ku putuskan hubungan ini..putuskan pertunangan ni.. dan aku nekad mau mengujinya begitu.. tau apa katanya?
masa itu usia kita.. tak rase kita membazir masa yang terlalu lama untuk hal yang sia-sia ini.. Tuhan tidak suka..bagaimanapun aku puas kerana masa itu begitu indah bagiku... mengapa kau pilih aku dan semudah itu ku kau buang? aku kau lihat sebagai apa? kalau aku manusia kau sepatutnya menghargai diriku seperti aku menghargai dirimu sayang... berfikirlah secara logik dan istikharah jika itu keputusan yang mendapat redhaNYA.. teruskan... aku jua redha...
aku terkedu... dan aku tak berdaya.. aku tak mampu kehilangannya tapi aku sanggup mengujinya begitu.. bukan kerna apa..kerna aku jua tak mahu dia sia-siakan diri ini... kerana aku takut gagal selama ini aku telah mempergunakan kebaikan seorang lelaki yang sangat ikhlas.. malah tidak pernah meminta selain memberi... aku sayangkan dia.. sangat sayang... dia LELAKI ku..~

5 comments:

  1. hehe.
    nice.
    kata2 yg menyentuh jiwa. :D

    ceria selalu k ;)

    ReplyDelete
  2. wah bermadah cik tiqah kita ni...
    tapi apa yang awak ckpkan ada betulnya kan..
    btw good luck on ur relationship :)

    ReplyDelete
  3. sys..
    smlm agy nk k0men sbnrnye..tp tmpt k0men ni wat hal plak smlm..hehe
    nk k0men apa tau................
    hmmmmmmmm............


    sys nmpk sgt.....SWEET!!! kat new header tuh!!!
    hehehehe....... :)

    ReplyDelete
  4. Huaaa sis kejam gak ek sesikit hehe..
    jgn la bandingkan antara sorg laki ngan laki lain y penah kita kenal..
    mereka semua tak sama..
    jgn la uji lelaki y betul2 cintakan kita sebegitu sis.. Sy pun sedih if sy dipihak tunang sis..

    Uhuks ter'feeling' sudah huhu

    ReplyDelete
  5. dearie cerryberry~
    swweeet ke? alaa... btw u pun sweeet juga.. :P

    dearie lady milk~
    thanks awak... hehe u too...

    dearie asna~
    yerpp~!! sis sangat kejam k..
    ntah trauma lak ngan laki ni... huuu~
    tulaah sorry ye asna.. janji tak wat lagi camtU kat dea...!!!

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)