Tuesday, February 3, 2009

confusing~

assalamualaikum,
aku kekeliruaan..
sume yang ingin ku mudahkan telah disusahkan oleh orang lain..
saya tak faham..?
Photobucket
adakah penetapan tarikh kahwin pun akan jadi persoalan pada mereka..
erm.. saya tahu pada bulan jun 2009 adik saya yang kedua akan berkahwin..
diikuti oleh saya pada akhir tahun 2009..
dan seterusnya adik saya yang ketiga mia pada bulan jun 2010..
mmg laa jarak masa 6bulan gitu.. kami da usulkan kepada pasangan masing2 untuk sekalikan je.. tapi dorang tanak.. so ape boleh dibuat...sorang cakap tak baek laa.. ape laa... pandangan masing2 sume kena terima.. nak lambat2 kan tak elok pulak.. so wat juga macamner sekali pun..
lepas tu ade pulak 'mereka-mereka' ini cakap 'macam nak jual anak buat kerja kawin dekat2..' what a...!
ape yang diorang fikirkan sebenarnye...
saya tau mungkin dorang penat kot bulan 6 nak pi adik saya kawen then saya pulak kawen pastu adik ketiga pula... parents kami tak cakap pape pun.. bukan kami susahkan orang.. datang jelaa kalau terase nak datang kami jemput semua orang pun.. tanak datang itu urusan kamu dengan Allah okie...!!
erm.. ntahlaa.. sume ni wat spoil mOod kawin ku aje..
tgOk laa bagaimana /sejauhmana 'perkataan' mereka keluarkan itu mempengaruhi fikiran aku..
Photobucket

20 comments:

  1. atiqah, kimie kajang tu ade dua..
    kat bangi ada, kat kajang pun ada..

    baju situ lawa2..tiqah kena dtg tgk kat butik die..

    ReplyDelete
  2. whoa tiqah...da nak masuk fasa seterusnya.. =)

    ReplyDelete
  3. walane..
    abaikan je atiqah..
    mulot owg mmg cam 2.
    yg ptg kamo selamat kawen~
    jgn lpe jmput cik jannah
    ngee~
    :)

    ReplyDelete
  4. dearie arabella~
    fasa ape tU.. huhu


    dearie cik jannah~
    tulaa nyampah tau cik jannah..

    heheh ye mesti jempUt...

    ReplyDelete
  5. owhhh...
    dh nk kawen kew??
    bestnye...
    alaa~~
    ign0re je apa 0rg nk kata..
    yg penting kite mau kawen..mau bina masjid..keje mulia tuh...
    :)

    ReplyDelete
  6. bestnye kawin ramai2 hehe
    diorg dengki anak die x ramai huhu
    nnt nak tgk gambo2 kalian
    rase nak sanding lagiks lak
    ngan hubby...

    ReplyDelete
  7. memang dalam kawen2 ni selalu jd begini... pihak lelaki nak lambat sebab nak kumpul budget rasanya

    ReplyDelete
  8. waaaa.. bole kasi alamat.. bole save duit makan ni.. tumpang mkn majlis org! hehehe..

    ReplyDelete
  9. tq atiqah! sy mmg suke amek gamba ehhe.

    btw,

    biasa la tu atiqah akan ada org yg tak sependapat ngan kita. Sooo....how to overcome org2 gini cuba explain pada diorg elok2 apa,kenapa dan bagaimana preparation yg ko nak.

    and bg aku kalau dah adik beradik apa salah nye sekali kan buat hujung tahun @ awal tahun 2010. kan senang tengah2.

    bila buat sekali bleh save byk benda tiqah cth nye:

    kalau buat kat dewan bleh save byk kat cost2 catering, pelamin, photographer, kalau buat kat rumah or kampung bleh save electricity and air, kepenatan org kampung and sedara mara yg dtg utk tolong malam sebelum kawin.

    cara explain pun main peranan. and cuba tambah sikit kenapa ko nak camtu instead of cara org tu..cuba buat kan diorg fikir "ohhhh...bagus juga ye.." atau "hmmm..duit yg save tu bleh spend kat honeymoon lebih sket..".

    aku rasa gitu jer la. pendapat jer eh. jgn salah faham plak. maybe pandangan ko and family lain. hehe

    ReplyDelete
  10. atiqah pedulikan..butakan mata tulikan telinga...diorang jeles la tu dengan family you sbb leh kawenkan anak mereka tuk 2thn berturut-turut..hehe

    tiqah kimie kajang memang banyak choice baju and reasonable price..adviseable you start survey 6 month before your wedday...jgn jadi mcm saya last minute pastu ada halangan..lucky saya jumpa kimie

    ReplyDelete
  11. dearie cerry berry~
    yup.. cuba juga ignore tapi erm...
    haah nak tawen kiter da 25 taun.. huhu


    dearie syareena~
    hik3 kitorang kawen laen2 la kak.. tu yang merka cakap2 tu... nyampah!

    dearie monkey D luffy~
    yeerlaa agaknye.. macam2 laaa kawen ni... huhu


    dearie ah kye yum~
    bole2 nanti kiter jumput sume okie..~

    dearie husni~
    pergh... panjangnye.. terharu aku..
    tulaa husni aku lagi tanak susahkan mak ayah aku tU.. penat tau kerja kawen.. tapi dorang tanak nak wat cam bese juge... tu laa~

    dearie lady milk~
    jeles? hehe iye laa kot..

    yeker? thanks dear.. mmg pun tak suke laa last minit... saya try gak laa nanty cari kimie tU...

    ReplyDelete
  12. hye dear

    sbr je la. kdg2 menda cmni yg kita rs x perlu nk dijadikan isu tp org lain jadikan isu.
    lg pun kita kena phm jugak. bukan semua org suka nk wat majlis serentak. kan?
    mmg la bley save budget tp mcm x best la nk kawen skali kan?

    awak xyah pedulikn sgt ckp2 org.
    jrk 6 bln tu ok pe. :)

    dah. jgn runsing2 ek :)

    ReplyDelete
  13. eheh tu la tak perasan panjang giler.

    nak komen lg ni tiqah haha!

    sbb mmg culture org melayu bila ada kerja kawin sedara akan dtg ptg ke mlm lepak2 tlg2 mkn2 minum2. cuba ko letakkan diri ko kat tempat diorg.tp cara diorg menyampaikan pendapat masing2 agak menyakitkan hati la. tu je. tamat takde lg. hekheke

    ReplyDelete
  14. dearie wizza~
    yup.. betol tu.. saya adik beradik pun tak suke kawen serentak tapi oleh kerana we all kesian kan parents tu yang bincang nak wat sekali tapi tak sangka family tunang saya tak setuju sebab dea lelaki tunggal.. erm.. susahlaa.. orang2 ni..thanks k dear..

    dearie husni~
    mmg aku tau k.. tapi erm.. 6 bulan kan lame husni... aku da cakap da ngan ibu ayah aku amek catering je tapi dorang degil..tak kire laa.. aku tanak orang susah dan merungut dengan majlis aku nanti.. tol x? btw thanks comment laa lagi...

    ReplyDelete
  15. hmm..betul lain org lain pandangan.

    so i wish u all d best in preparation of your BIG DAY!

    ReplyDelete
  16. dearie husni~
    thanks dude!! take care ok..

    ReplyDelete
  17. pedulikan kata2 org sengal ayam semua tu. keluarga kita y nak wat majlis sibuk jer dorg nak amik tau apa hal.. xpun dorg jelez kot ank2 dorg semua nak kawin lambat hahaha

    ReplyDelete
  18. dorg dengki la tu sbb anak dorg xlaku kot...ahaha(jhtnye mulot aku)..neway,semoga sume bahagia sampai akhir hayat :)

    ReplyDelete
  19. hye atiqah..sebok jer kan org2 tu..hihi.mcmla deorg yg kwen.hik

    nani link kamoo yer ;)

    ReplyDelete
  20. hmmm.....
    tahniah dear...
    nanti kenduri jangan lupa jemput k...

    (^_^)

    ♥Yanie Putrajaya♥
    *********************************

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)