Tuesday, September 22, 2009

Syawal ku dan keluarga...

hi fellas....salam hari raya semua..




masa saya create post ni jam baru je kol 2.49 pagi.. huhuuu.. pagi kan..? mata tak mengantok lagi.. saje je nak blogging pepagi buta ni... itupun macam siput b*** je tenet ni tau...hisshh geram pun ado juga nie tahan jelaa erm.. esok dah raye ke-3 kan... cepatnye masa berlalu.. tak sempat nak plan dah nak buat ape esok tetibe je dah pagi lastly semua plan tak sempat nak jadikan huhuuu~ ok marilah saya share sikit raya saya kali ni ye.. ok.. kita raye ahad.. saya balik melaka hari jumaat malam.. jalan tak sesak sangat.. so mmg cepat sangat la sampai uma.. sampai je uma saya terus tido.. kononnye nak tido sekejap.. sedar-sedar dah masuk hari sabtu.. sabar jerlaa satu ape pun saya tak buat malam tu Ina n suami dia haffiz sampai taklah lewat sangat pun.. yang penting dia selamat sampai kan.. hah ni esok dia nak balik johor dah ni.. sekejap je kan..raya tahun ni turn ina beraye bersama kami dimelaka tahun depan tatau sebab semuanye dah kawen da kan.. ibu n ayah yang lebih susah hati la sape je anak pompuan diorang yang ade nanti maklumlah da ade suami.. hope saya dapat beraye dengan ibu ayah saya tahun depan..







Kampung nenek semua adik beradik ibu ade.. seronok sangat tetiap malam main bunga api n mercun.. gile semangat kami beraye ok.. ala setahun sekali kan.. seronok nye lain bile berkumpul ramai-ramai ni.. walaupun saya ni cucu sulung takde pun abang ke kakak sepupu ke melainkan adik sepupu je so saya lah yang kena melayan diorang.. dok itu ini dok matchkan baju n tudung hai macam-macam laa.. ajar pegang bunga api pun ade nak kena pujuk menangis dok takutkan bunga api pun kena juga.. bertanggungjawab sungguh saya sebagai seorang kakak sepupu kan.. tapi seronok tau.. rindu sangat nak tunggu saat macam ini nanti.. kalau panjang umur ade laa lagi tahun depan kan..adik sepupu saya nanti pun semua dah besar hehe~ saya pulak dah tua..tak dapat nak bayangkan raya tahun mendatang macam mane laa kan..:D hah nenek saya pulak masaaakkk macam-macam.. sampai kan kitorang semua mengalami kejutan perut lantas diserang cirit birit.. so ubatnye nenek bagi minum teh pahit sorang secawan.. ok la sikit perut ni... makan banyak giler tak ingat donia fana lagi dah.. hentam semua masuk hah sekali amek berhambur segala isi.. adoyai ade yang tak sempat ke toilet pun ade juga laa.. macam-macam.. sampai macam tu sekali tau kawan-kawan.. beraye di pagi raya biaselah pi uma sane makan lain, uma sini pun makan lain hah uma si sinun pun lain juga mane tak perut wat hal..sebulan tak makan siang kan..? hehehh itupun kelakar juga bile nak kenangkan.. nasib baik laa perut i ni kebal sikit.. tahan ni.. tak teruk sangat penangannye.. paling teruk ayah saya laa kesian dia.. satu raya ke-2 tak makan pape takut... nasib baik tak fobia tengok makanan.. ai macam-macam laa...








so nak lah sambung cerita raye tadi..





hari sabtu
kitorang
beli lauk di tesco nak bawa balik uma nenek.. sampai uma nenek masak ramai-ramai lepas tu balik uma untuk jemput orang takbir..macam-macam lauk nenek buat ketupat nasi ketupat pulut, rendang ayam n daging hai macam-macam laa..kitorang tak masak pape kat uma sendiri so angkut jela lauk kat uma nenek untuk jamu jemaah nak datang takbir nanti.. bijak tak bijak ala tiap-tiap tahun macam tulaaa...





hari ahad
pagi-pagi sebelum keluar uma salam-salam ibu ayah terus pi balik kampung ayah dekat-dekat sini juga.. ziarah atok sedara konvoi ramai-ramai dengan adik beradik ayah.. then petang baru balik kampung ibu pulak.. nenek n atok sebelah ibu saya ade lagi.. malam beraye uma rafiqy dengan semua family nenek semua ikot..tengok raya pertama lagi dah beraye uma tunang ku itu.. hehe selalunye dia yang datang sini.. saje je tahun ni.. bersebab ye sebenarnye kenape saya datang raye uma rafiqy malam raye pertama ni heheh





hari isnin
beraye uma atok sedare ibu pulak konvoi dengan adik beradik ibu.. taklah seramai keluarga ayah.. petang rafiqy n keluarga dia datang beraye uma nenek saya pulak.. nenek buat lontong...





hari selasa [esok]
ibu jemput adik beradik dia makan tengahari di rumah... ina nak balik johor dan kitorang semua plan nak ke johor esok.. tapi tak pasti lagi...




heheh hah itulah sedikit gambaran perjalanan raya saya dan keluarga.. gambar ado.. masakan tiadoo.. nanti lah saya upload ye tenet ni lembab laa yee.. mata pun dah terase nak tido ni.. so itu sahaja laa untuk hari ini...




babaiiiiiiiiiiiiiii





till then~~~


7 comments:

  1. Gua nak ajak lu dtg lepak blog gua.rilek rilek..

    Jom..

    ReplyDelete
  2. itula raya mkn2 mkn dan mkn,perut xkuat mcm dulu asyik2 dilanda ketidak selesaan perut huhu.
    seronoknya qah beraya dpt kumpul ramai2,keluarga pia xde sgt berkumpul ramai2 mcm ni,pergi raya rumah sedara ade la.kadang2 cemburu tgk famili mcm qah ni...

    ReplyDelete
  3. HEHE hug hug! Selamat Hari Raya Kak Tiqah and Abg. Fiqi :D Bestnya dah boleh makan banyak-banyak. Seronok baca kisah raya Kak Tiqah! HAHA tiba-tiba teringat kisah seluar track yang ada lubang tu, you're funnyyyy lah! satu pengajaran yang bagus, min pun check dulu seluar before pakai cos takut jadi macam tu juga :P

    ReplyDelete
  4. tiqah...selamt hari raya aidilfitri...

    coretan yg menarek utk dibaca...

    maaf kalau ade menyinggung ke selama ni k...

    ReplyDelete
  5. dearie Joe~
    baik-baik..saya datang..

    dearie firdaus~
    yaa thanks.. akan ku terjah..

    dearie Pia~
    seronk sangat dear,.syukur sangat masih ade keluargaa...

    dearie Nuar~
    tungguuuuu...

    dearie min~
    hehe thanks min..!! selamat hari raye.. ahh jangan maluuuu!!

    dearie anil~
    selamat hari raya anil..
    heheh thanks dear..
    maaf same kita tau,,

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)