Wednesday, September 30, 2009

Perempuan kampung vs perempuan bandar..

hello fellas~





saya sedang kekenyangan menikmati nasi impit bersama rendang kerang juga sambal tumis.. [mood raya] air pulak cukup lah teh o suam.. syukur laa dengan nikmat ni.. Kat menara TM ni.. pelik.. ade yang breakfast waktu pejabat pun ade ingatkan sini tak boleh nak memulau waktu pejabat.. tapi ade juga.. nampak sangat ade juga yang tak mengaminkan doa setiap pagi tu kan..? ntahlaa. masing-masing kan.. perut mereka lain buncit dan slim tak cam perut den nihaa sesedap mate memandang je ahaksss..~





nihaa~ nak juga lah tanye kaum lelaki ape sebenarnye kriteria perempuan yang korang nak berbinikan...? waaa.. soklan menarik ni kan.. selalunye kita pasti ade meletakkan syarat untuk lelaki/wanita yang bisa membuatkan kita tertarik dan bakal kita kejar sampai dapat untuk dijadikan teman hidup betul..? tapi bukan semua yang memenuhi kriteria nye kan.. biaselah manusia bukan semuanye sempurna ye takk..? kesempurnaan seseorang itu terletak pada diri kita sendiri bagaimana kita menilai seseorang tu k.. macam saya lah mmg saya akui saya fall in love with rafiqy sebab dia kacak, cute.. which is itu salah sebab saya menilai dia dari segi paras rupa.. ala dari mata turun ke hati ye tak? itu kenyataan yang tak boleh disangkal lagi.. tapi satu lagi sebab saya tengok rafiqy pemalu, jalan tengok depan dan tak hiraukan sesape je kat sebelah dia [pernah sekali saya jalan bersebelahan dengan dia dan ade juga lah saya cuba pandang dia tapi dia langsung tidak..oh itu dia! lelaki idaman kuu :P] dan tidak lah seperti lelaki lain yang ringan mulut menegur, menyapa sesape je even tak kenal pun... ok!! sekarang ni kan kaum wanita lebih ramai dari lelaki ye tak..? so lelaki banyak pilihan laa nie.. dah tertulis pun lelaki boleh menikah sampai 4 isteri kan jelas sekali pencaturan tu dah memang ditetapkan oleh Allah.. [hope takde lah perempuan yang teraniaya selepas ni ye..]



ataupun ramai di antara kaum lelaki ni diorang suke yang cantik-cantik, pandai bergaya.. saya sendiri pernah tanye dengan adik lelaki sulung saya yang sekarang berusia 21 tahun yela tengok macam dia berkawan dengan perempuan yang cantik-cantik dan pandai bergaya.. adik saya cakap bestlaa atleast bile jalan sebelah takde lah segan.. owh itu rupenye yang ade dalam fikiran beliau.. tapi ade pulak seorang budak kampung saya ni yang rajin berbaju kurung, pakai tudung, jalan menunduk, senyum ayu dan begitu hormat orang tua, pandai jaga percakapan dan pandai uruskan dapur.. saya tanye dia kenape dia tak berkawan dengan budak kampung tu je? dia cakap taknak lah segan je nak jalan dengan dia.. lagipun leceh..!! owh ok.. fahamlah saya.. nampaknye adik saya ni kan kena brainwash ni.. beselah kan budak muda.. macam-macam.. jangan buat perkara tak elok sudah.. sekarang pun ramai budak kampung dah ke bandar dan terus terikut gaya hidup bandar kan.. semua tu terpulang pada diri sendri kan.. tepuk dada tanye selera.. ^___^





melalui pemerhatian saya kan, zaman kini dah berubah kan.. macam-macam perubahan moden yang berlaku.. so sedikit sebanyak ianya merubah gaya hidup seseorang tu.. kehendak makin tinggi.. dan masing-masing punye citarase dan sekaligus membentuk pelbagai emosi dalam kehidupan seharian.. saya selalu juga tersasar tapi rafiqy selalu mengingatkan saya bahawa semua ini tak penting dan kalau nak terikut cara orang sedar kemampuan diri sendiri dan selalulah melihat orang yang lebih susah dari kita sebab dari situ kita akan rasa bersyukur dengan ape yang kita ada.. bukan melihat orang yang lebih senang dari kita sebab dari sana kita akan selalu rase tidak puas dengan ape yang kita miliki... dan kata-kata rafiqy tu saya simpan dalam hati.. saya harap saya dapat menjadi manusia yang adil pada diri sendiri.. anda juga begitu ye..!! chaiyookk!! ^___^





10 comments:

  1. ahakss..aku pon suke yg pemalu nieh..nampak comel! eheh

    ReplyDelete
  2. bagos bro rafiqy nasihat camtu =)

    bg nuar, kampung bandar asalnya tak jd masalah...

    bila hati terpaut, kurang lebih pasangan terima seadanya sudah...sedap mata memandang dr segala segi gtuh =D

    ReplyDelete
  3. hehehhe
    yg penting jd diri sendiri dear
    :)

    ReplyDelete
  4. sy rang kampong je kak..hehehe..bangga tuh jadik org kampong..wahaha..ada kena mengena ke nih??

    ReplyDelete
  5. dear, i saw u yesterday at mid. at first i wanted to say hi to u but ur face really sour. u jln mcm sakit kaki n rafiqy sblh try to calm u down. then, we are watching the same movie g force tp shida msk dulu, then i saw u msk ngan rafiqy. muke u msm betul n rafiqy mcm takut2 je n u ddk n lgsg x pndg die n rafiqy plk dok main tiket...ahak. sgt comel korang. but after end of the movie, i saw u jln ngan rafiqy gelak2 smbl pegang tangan.... hehe.

    ReplyDelete
  6. dearie arabella~
    yeker? hehe sape kah itu.. cepat-cepat laa..

    dearie Nuar~
    betul tu dik.. kita kena pandai2 laa balance kan ye..

    dearie meiz sha~
    itu yang terbaik dear.. kn..?

    dearie violetless~
    yeker? ok kekalkan tau.. keayuan dan kesopanan mu itu.. susah nak cari dah sekarng.. just be urself k dear..

    dearie shida~
    really!!! ala dear.. malu nye saya!! mmg masa tu rase cam tak sihat.. rafiqy pulak tetibe pas beli tiket bad mOod.. terus saya nak ajak dia balik.. heheh g.force tu kan kelakar n we all happy sangat dapat keluar wayang dengan mOod yang baik.. hee~ hope pasnie kalau nampak shida tegur tau.. sorry sebab tak pasan u..

    ReplyDelete
  7. yee, movie tu mmg best, x menyesal tgk sbb mule2 shida pun x plan nk tgk movie tu, nk tgk citer lain tp tayangan lmbt sgt.... u x perasan i la sbb i ni kecik sgt...haha

    ReplyDelete
  8. nasi impit bersama rendang kerang juga sambal tumis---sangat2 menarik menu nih...

    lelaki skang? sukar di duga mcm mana lagi ciri2 wanita idaman diorang

    kita dah cukup baik dengan diorang...diorang still cari lain...

    huhuhuhu

    ReplyDelete
  9. aah la kak..
    lelaki zaman skg slalu nk awek dia cun2 jek..
    tp cun x semestinya dia sempurna dari segi hati kan kan...

    ifa x setuju lelaki yg pilih kecantikan luaran semata-mata...

    ReplyDelete
  10. daer qah,sgt setuju jgn lihat org yg lebih dari kita.nanti sengsara

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)