Monday, September 7, 2009

semulajadi lagi cantik ke..?

hi semua..
salam nuzul Quran...bulan pose kena banyak kan baca quran..[pesanan hamba Allah]


tajuk entry kali ini cam gedik ke poyo ke sengal ke ntah lah.. ^__^ nak cerita saya ni kalau ke pejabat kadang-kadang suke juga bersolek [ikut mood].. taklah tebal setakat basic je.. bila saya tanye rafiqy dia takde cakap tak suke or tak boleh.. bimbang juga saya kalau dia tak suke tapi taknak cakap sebab nak jaga hati saya ke.. tapikan ade laa seorang pegawai kat pejabat saya ni tegur saya... saya nampak cantik kalau tanpe solekan.. bukan solekan buat muka saya cam giler buruk tapi semulajadi lagi cantik ditekankan lagi semulajadi lagi cantik [ye-ye saya faham jangan tekankan lagi T_T].. mulanya risau juga yela yang menegur tu lelaki ye suami orang yang agak suam-suam gatal prihatin kot..
[hishh tak baik cakap orang gitu mungkin dia ikhlas ke menegur..]



jadi saya pun ceritalah dekat cik abang si jantung hati ku itu ape pendapat dia.. rafiqy senyum je hee~ dia cakap betul la tu.. dia segan nak tegur saya.. suke saya laa nak buat pe kan.. rupenya rafiqy tunggu peluang je nak tegur saya bile saya dah kawen nanti..pasal tulah senyum je dia.. baiklah pas kawen saya tak makeup lagi yeeee... kat rumah je boleh untuk suami kan.. [alahai.. berangan sudahh nak jadi isteri yang baik niehhh]


dah kawen nanti pun kena pakai tudung yang labuh.. Ariani/munawwarah..
rafiqy redha je kalau kena belanje saya tudung lebih banyak lepas nie.. hehheh sukee!!suke!!


17 comments:

  1. hehhehee
    sambil menyelam minum air ni dear

    hahahha
    :)

    ReplyDelete
  2. tak semua laki suka wife/gf die makeup
    samalah cam mr sharil
    sbb tu zuris just makeup kalu ada event je.

    alaa..qa dah cantik
    natural beauty
    :)

    ReplyDelete
  3. Thumbs up! hehehe

    Boley la tudung lama2 yg cantik2 xlabuh tue pos ke asna ek hehehe =))

    ReplyDelete
  4. meiz sha~
    haruslah sayang heheh


    dearie zuris~
    tula kan.. heheh pesanan dari isteri orang nie..

    dearie asna~
    ala adik-adik akak dah bersusun nak rampas semua tudung tu.. nyampah!

    ReplyDelete
  5. wah~

    best2~

    dapat tudung lagi~

    kak, bila nak taja tudung untuk zara?

    ReplyDelete
  6. huhu~~

    depends on da situation..

    tp mmg ramai laki xbape suke pom mekap tebal..

    hehe~~bak kate bf sy...

    nnt nmpk mcm badot.. (*agak kejam disitu..hehe)

    tp atiqah mekap ke..x mekap ke tetap santek jerk.. =)


    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  7. tup. tiqah mmg dah natural beauty hehe.. :)

    ReplyDelete
  8. uih...asna!!nak join skali...pos la kat sy skali..heheheh

    ReplyDelete
  9. sebagai seorang laki kan...
    prefer yang semula jadi...
    make up sket2 dh la...
    bru ok

    ReplyDelete
  10. wahhh..
    bgs la abg rafigy tuh...
    tegur secara ikhlas...
    bagus2...tapi...
    akak mmg cantik semulajadi pn :)

    ReplyDelete
  11. ahehehe, malu2 plak en abg nak tegur yer...okla tu, die nampak tiqah happy, die ikutkan aje kan? ;)

    ReplyDelete
  12. sis,kita dah lama notice satu benda. tunang kita ada persamaan sgt. kalau mekap, dia cakap natural beauty tu lagi lawa di mata dia. pastu tudung pun camtu.dia tak suke kita pakai syria sebab singkat tak tutup dada. dia suka kalao tudung labuh-labuh.pendek kata same sgt.tp tuhla.hati ni nak sgt buat semua tu.tp kena step by step movement tu.dan kena ikhlas.insyaallah, harap-harap yg ter-baik dalam rumahtangga sis nanti.

    ReplyDelete
  13. qah sgt manis,btl pecaya la.
    pia pon xsuke make up,tp minat lip gloss dan maskara.
    wah bertuahnya dpt beli ariani selalu lps ni...

    ReplyDelete
  14. ramai lelaki suka yg natural

    aku rasa yg komen tu mesti lelaki kan

    ReplyDelete
  15. betul......
    kak tiqah lagi cantik kalo tak make Up..
    nampak natural jer...
    jeles U...........
    huhuhu..
    tapi kita jarang jumpa kan walopon sebelah rumah...
    hehehe...
    tapi kan selalu dapat tangkap kak tiqah ngan Rafiqy....
    huhuhuhu....

    ReplyDelete
  16. dearie zara~
    hehe zara mahu tudung.. hehe

    dearie am sya~
    hehe bf awak prihatin la tU..
    heeheh yang penting kita da cantik kat depan mate dia kan..

    dearie intan maisarah~
    yep!! suke!!

    dearie wizza~
    wizza pun.. sayang tak dapat jumpe wizza hari tu masa kawen.. hee~

    dearie violetless~
    waa... dah 2 orang ni nak pau akak hehe

    dearie muiz~
    sikit-sikit je tentu boleh kan..?

    dearie ifa~
    heheh saje je kan dea..
    ifa pUn cantik juga..
    nanti free kita jUmpe ye..

    dearie hanie~
    itulaa sayang punye pasal kan..
    tp nanti da kawen kena dengar cakap dia kan.. hee

    dearie ynadona~
    yeker? tula actually dia tak suke laki lain pandang kita kan.. thanks dear..

    dearie Pia~
    thanks dear..yeker? qah pun suke pakai gloss je..heheh susah nak pujuk beli tudung tu dear..

    dearie kapten~
    yerlaa lelaki la takkan pompuan lak..lelaki kan prihatin..

    dearie Mia~
    heheh kantoi.. mia pun comel je akak tengok.. heheh

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)