Friday, September 11, 2009

Hilang keberkatan Ramadhan...

salam semua~


semalam saya tak sihat dan pulang rumah awal... erm.. memang kawasan pejabat saya ni banyak kedai makan.. majoriti pemiliknye bukanlah dari bumiputera.. bese laa warga indonesia yang macam dah bermastautin kat sini.. tak tahu kenape kerajaan benarkan mereka ni berniaga waktu bulan ramadhan ni.. hidangkan makanan pada masyarakat bukan islam..mane la kita tahu kan.. mane tau ade orang islam juga yang tompang sekaki ke...




nak tahu semalam masa lalu kat depan tu.. hiisshh geram betul saya... jam baru kol 2.00 lebih dah mula berniaga dah.. erm.. saya pun ape lagi saje je tangkap gambar banyak-banyak lantak lah!! semua pun pandang.. ntah ape diorang fikirkan.. saya nak amek gambar tok publish kat belog ni.. so saya nak tanye korang semua.. ape hukumnye mereka tu berniaga waktu siang-siang ni.. belum separuh hari pun lagi.. haram ke?? pada saya tentunye haram...



ai ntahlaahh teruk betul laa perangai.. mane laa pihak berkuasa ni..
erm.. sedih je menengoknyee...


11 comments:

  1. hantar gamabr2 dengan details pada mana2 akhbar sis...

    ya pakai helmet tuh dah sah-sah melayu kiter...aduhai...kadang2 tuh bulan poser tp tetap berhelmet cabut undi TOTO ekor siap berhelmet...tahu pulak malu pada orang...hurmmm

    ReplyDelete
  2. eh~

    encik tentera kah itu?

    mak aii~

    lelaki sekarang baik2 kan?

    belikan makanan untuk isteri atau anak perempuan yg tak boleh puasa~

    ReplyDelete
  3. huhu..skang ni mmg byk indon yg meniaga..tp peliknye mcm mn die lps lesen tuk meniaga..sgt geram

    ReplyDelete
  4. aiyoooo..
    ifa ternmpk ada yg pki uniform pn g beli woooo..
    x poce!!
    x malu!!

    ReplyDelete
  5. tak boleh blah yg tentera tuh same join..baik ko report wei kang tak pepasal dpt dosa bersubahat ..biar diorang nih kena angkut kete jenazah..hish geram aku..

    aku pelik la sesetengah lelaki yg tak pose nih, harap badan je kuat tapi takat pose pon da jadi lembik..heh!

    ReplyDelete
  6. uit..kalo bli kul 2 tu..
    sah2 nak mkn time lunch tu..
    saBo jerLah...

    ReplyDelete
  7. tak haram kot. sebab 7e bukak 24jam. eh kedai tu lupa nak letak papan tanda 'untuk perempuan datang bulan sahaja'.

    ReplyDelete
  8. isshh...trok betol la...tp, kn...prasan tak ade poster "PEMBERITAHUAN"..."HORMATILAH BULAN PUASA"..nmpknye pihak berkuasa dah jlnkan tugas mereka...so, peniaga la yang xbertggjwp...terlalu memikirkan keuntungan...astagfirullahalazim~

    ReplyDelete
  9. ni la yg blhorg kafir lagi pandang rendah kat org Islam.maaf ckp en pakai uniform mmg ramai buat mcm ni.Memalukkan

    ReplyDelete
  10. dowang buka pose sama ke?? kalo niaga x salah rasanya...kalo de laki2x tu yg buka pose..mereka yg berdosa ;)

    ReplyDelete
  11. eee...truk yer dorang ni
    siap mbeli tu
    ish..ape y nk jadi ni

    rs malu je

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)