Friday, August 14, 2009

tak suke kenalah hadap juga...

Nak dikatakan tiap kali nak balik keje kalau rafiqy tu buat overtime saya kenalah balik sendiri... naik teksi... dulu masa mula-mula dibebaskan oleh ibu ayah [dibenarkan keluar rumah jalan-jalan] saya mempunyai masalah macamaner nak naek bus nie.. takut semacam je.. cam ntah.. bukan nye muka bus tu macam muka rollercoaster ke ape ke.. tapi cam bus laa... tapi perasaan takut itu begitu menghantui diriku.. jadi nak taknak ayah laa terpakse amek dan angkut saya balik rumah setiap kali keluar ngan kawan-kawan heheheheh.. [ayah jasamu dikenang]....


dan bile dah sambung belajar dah la kena berdikari sendri dah tak boleh duduk bawah ketiak ayah ibu.. [ahh mashammm] bukan kena kepit pun...:D semester pertama boleh laa dok asrama kan.. selama 6 bulan lah... dah naek semester dua dah taknak duduk asrama tak best!! sebab air paip bocor dan kuning..lepas tu kena rebut-rebut toilet.. [tak suke dok asmara.. sila betulkan ejaan asrama].. so dah kena ulang alik dari rumah ke politeknik... kena naik bus.. sorang-sorang pulak tu.. lama kelamaan jiwa ku dah lali dah.. kebal je naik bus ni... tak de rase ape-ape.. laki bini bergaduh dalam bus laa, budak kecik memekak dan minta makanan kat orang laa, pakwe makwe berasmaradana laa... semua tu dah bese... k.. saya hanya naik bus turun bus tu je..takde pun nak campur tangan hal orang lain... senyap dan buat tak tahu.. sebab tu sekarang saya kebal.. carilah pasal dengan saya saya takkan hirau kan anda.. saya biarkan je anda memperbodohkan diri sendiri atau menjatuhkan maruah anda sendiri didepan mata saya..ahakkss cam kejam je saya ni kan.. taklah saya tak suke masuk campur je hal orang tapi kalau air batu campur saya suke... :D


so bile dah berkerja ni.. kena lagi naek bus... nasib badan.. saya lebih selamat kot naek bus dari LRT dan kereta sendiri.. heheh yang itu kurang kebal... naik LRT bukan tak suke memang cepat k tapi sendat dengan orang.. dah tu macam-macam perangai ade.. tu yang makcik tak boleh nak blah tu... haiii sanggup naik bus laa dari train...naseb baek bus kat k.'l ni semua nye ade penghawa dingin..sejuk sikit heheh... tapi situasi berjumpe dengan orang gatal miang tetap ade ye.. tapi saya tak pernah kenalah saya dengar dari orang lain.. hehehh


tapi biaselah kalau kita naek bus ni leceh lepas tu kalau ujan je panas ke sangat la tak selesa... dulu masa mula-mula keje memang tulah rutin keja pergi naik bas balik pun nak kena naek bus.. penat.. kalau pergi tu boleh la tahan tapi masa nak balik tu yang tak larat...so bile rafiqy dah dok dekat ni [kat pantai dalam juga] dialah hero penyelamat diri.. heheh ngade-ngade je... dialah jemput balik kerjaa.. tapi kalau dia busy dengan kerja kenalah balik naek teksi...


teksi pun satu hal.. kadang-kadang ade je nak mengatal ngan kite.. lepas tu saje je bawa jalan jauh... kopakkan duit aku.. nyampah.. tapi syukurlaa so far jumpe orang yang baik je... yerlaa kan kuala lumpur ni macam-macam perkara buruk yang kita dengar.. jadi kite kenalah berhati-hati...


oklah semua, saya nak balik ni adik saya mia dah sampai dia tak tahan nak pi toilet.. al maklumlah baru lepas hujan hukhuk.. saya tunggu rafiqy kat luar je sebab nak bawa mia pi makan.. k semua... jaga diri anda tau... ^__^

7 comments:

  1. betul tu...skang ni bhya ada dimana2..kalau naik teksi ke..lg baik amek tahu dulu jalan dia camne

    sll amalkan ayat tujuh

    salam singgah

    ReplyDelete
  2. btul 2 atiqah
    nk xnak
    kn gak mghadap bnda 2
    sy pun kdg2 pnh rs camtu

    ReplyDelete
  3. pia pon byk kenangan naik bas awam ni
    mmg mcm2,aishh.
    hati2 ye dear,i kno qah pandai jage diri :)

    ReplyDelete
  4. dear, i plg suke lrt. bas ni byk bangsa asingla especially metro...sgt mencik. kalau public transport, mmg i plh lrt. tu la, org srh drive takut...kan dh menusahkan en rafiqy...haha

    by the way, pantai dlm kat ner? i kat cni gak

    ReplyDelete
  5. >> selamat hari senin tiqa...~

    ReplyDelete
  6. saya mencik naek bas...
    hukhuk.............
    tapi nak wat camner..
    takot sangat nak amek lesen...

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)