Wednesday, August 5, 2009

selama setahun kami bertunangan..

Nak cerita pasal episod cinta kami ni..
memang laa agak panjang...
sepanjang perkenalan kami ni... ade sedih ade gembira...macam-macam...
masing-masing cuba untuk menerima kelemahan dan kelebihan diri..
kena terima dan cuba untuk terima...tapi takde masa untuk memilih untuk mahu atau tidak kerana kami yakin dengan jodoh ni dan sekadar berusaha untuk jagainye...



kadang-kadang kami tidak selalunye hepi bersama.. biaselah...
saya cuba untuk menerima rafiqy dan juga keluarganya...
saya ni juga ade kelemahan.. begitu juga dengan rafiqy...
yang penting kami saling faham dan sentiasa mencari diri kami sendiri..



tidak selalunya yang kita mahukan dari pasangan kita dia mampu lakukan..
jangan pakse dia untuk kesenangan diri kita.. paksaan dan desakan itu sangat menyakitkan.. kadang-kadang saya ingin sekali rafiqy lakukan sesuatu untuk kebaikan hubungan kami.. dia mencuba tapi saya tidaklah mengharapkan yang dia bole berubah dengan cepat... begitu juga dengan saya... saya fikir setiap kelemahan rafiqy saya perlu tangani dengan baik dengan kelebihan yang saya ada.. begitu juga dengan rafiqy...



heheh so far saya ni laa yang paling banyak songehh dari dia.. hehehh dia tidak berkira sangat... yerlaa biase lah kita kan pompuan.. nafsu ade 9 jenis... nasib baik dia tak marahkan saya dan faham....kadang-kadang dia marah juga,,, nak beli itu laa inilah.. tapi tak pakai bagi kat adik pakai.. cakap tak serupa bikin laa dia kata saya ni... takde pendirian laa.. sabar je laa kan.. [tapi ngaku la kadang-kadang ape dia cakap tu ade betulnye.. :D] saya pulak ni selalu menyampah kenape laah rafiqy tu macam takde perasaan je.. heheh saya sengaja buat dia marah dia tahu saya saje cari point dengan dia dan dia buat dekkk je dengan saya.. geram tak.. huhuu~ kadang juga saya buat lawak.. dia tak gelak... [hampeh ke lawak saya ni..? maybe kot] saya kan sekar lurus bendul dan poloooss...:B kita ni adelah cuba nak tarik perhatian dia tapi buat tatau je.. heheh tapi bile dia layan saya terharu sangat.. hee~ saya ni suke bertanya.. dia layan je.. jawab je.. takde pun nak merungut semua...[walau dalam hati macam nak sumbat je mulut saya yang becok nie kan.. :D] rafiqy ni kalau buat lawak spontan dia tu kita bagai nak giler gelak tapi dia relaxx je..[dia cool] nak cakap bende merepek dengan rafiqy.. hah simpan je laa dia takkan layan.. heheh




Ramai orang cakap rafiqy kongkong saya.. takleh keluar dengan kawan-kawan.. nak pi mane-mane dengan dia je.. tak sebenarnye.. semua pun salah.. sebenarnye saya lah yang nak rafiqy ade kat mane pun saya ade.. huhuuu..~ tak tahu kenape..



kami ni kalau kemane ade je nak sembang.. nak cerita macam-macam.. topik ini la itulah.. sempat juga la berdebat pasal itu ni... bila dah berdebat taulaah.. saya mesti nak menang punye.. heheh lastly rafiqy yang kena mengalah.. lepas tu dia tukar topik lain... bile dah takde topik dah nak cakap.. dia cakap balik pasal topik yang dia dah mengalah tadi.. sebab dia pun nak menangkan juga pendapat dia tu.. hehehe [saya tahu :p]



erm.. kadang-kadang saya rase rafiqy macam tak sayang saya.. dia marah saya... marah saya teruk sampai saya nangis... saya kecik hati dengan dia tapi saya diam saya taknak cakap ape-ape.. kadang-kadang tak pedulikan saya,, pernah ye saya pernah rase... erm...bila saya keluar dengan dia pakai kasut buruk selipar jepun sebab merajuk dia tak bagi saya beli selipar, dia senyum je tengok saya yang cam budak-budak tu.. tapi dalam diam-diam dia dah pun belikan selipar untuk saya... [saya tahu rafiqy selalu macam tu.. dia sayang saya taknak tunjuk..] dia nak saya tahu sendiri.. rafiqy bukannye suka sangat manjekan saya pun..



entah.. walaupun rafiqy tu kadang-kadang panas baran.. luaran nampak garang tapi sebenarnye dia lembut hati hehe dia tak sampai hati bila dah marah saya mesti nak pujuk balik.. saya pulak lembut tapi keras hati.. hee~ yang penting toleransi laa kan.. hope dapatlah kami menjalani kehidupan bersama nanti dengan jayanya... hope perasaan cinta dan kasih kami tersemadi dalam hati kami buat selamanya... walaupun ade nanti adegan yang bermasam muka dan bertikam lidah sebab taknak kalah heheheh.. kalau ade pun taknak lame-lame sebab rugilah kan kalau gado lame-lame.. buat tambah penyakit je.. hidup mesti bahagia... heheh kalau boleh sayang menyayang sampai kapan pun.. [alamakk ayat!]

<

19 comments:

  1. biase r tu...setiap perhubungn tu msti ader pasng surut
    yang penting tolak ansur ok

    ReplyDelete
  2. wah...touching entry nih..btol akak cakap...kita dgn pasangan kita saling MELENGKAPI kan kak???

    ReplyDelete
  3. biasala tu, ade pasang surutnya kan :) marah2 syg...tp syukur, korang berdua tetap tabah & saling menyayangi :D itu la yg menjadi penguat ikatan ye tak?

    ReplyDelete
  4. so sweettt...very da touching la dear...sob,..sob,...sob...^___^

    ReplyDelete
  5. owh dear,habibi kite pon jenis sayang tp dia xnak tunjuk sgt
    tp pia dpt rase limpahan kasih sayang dia....
    dia terima pia seadanya,tu yg membuat pia sgt bahagia.

    ReplyDelete
  6. sedih pon ade bc entry akak nih....erm...org cakap masa bertunang ni dugaan hebat..tul ke kak?

    ReplyDelete
  7. awak dan rafiqy macam saya dan die..
    banyak..~~hee.igt x,saya penah nk tny soalan tp malu...hehe=)

    ReplyDelete
  8. yg penting kamu bahagia kan :)

    ReplyDelete
  9. :)
    normal lah tu,dear
    mesti ada bertentangan punya
    barulah thrill dan best sket
    kalu asyik sama ngan kita aje...tak syok pulak kan.

    semoga jodoh korang berpanjangan dan bahagia hingga ke akhir hayat
    :)

    ReplyDelete
  10. taniah sbb dh setahun bertunangan :)
    semoga tabah mengharungi dugaan & cepat2 kawen!!

    ReplyDelete
  11. kak qa..
    sweetny..
    tacin' bace..
    :)

    hehe.
    bile akk nk ltk gmba rfq?
    nk tgk.
    hehe.

    smoge bbhagie kawen nt
    hehe

    ReplyDelete
  12. pergh..lama gak tunang.xperlah.nobody's perfect.as long as kita sesama accept kekurangan pasangan,besar mana pun issue...sure ada method nk solve kan???

    ReplyDelete
  13. insyaALLAH, semuanya akn dipermudahkan kak~

    semoga hati yg bertaut cepat2 bersimpul rapi~ amin~

    ReplyDelete
  14. dearie kasihkuamira~
    yerp.. itu penting sangat...


    dearie liyanaroxx~
    its true darling.. jadi kita kena terima same-same kan.. siape pun dia...

    dearie hanie~
    betul tu.. makin lama makin sayang je kan..:p

    dearie rieyn~
    aloloo... tak moh touching ye...

    dearie pIA~
    yerp.. betul tu Pia... kita cuba cari bahagia bersama orang tersayng...

    dearie violetless~
    dugaan mmg banyak dear.. tapi kita kena pandai la handle semua tu..
    jangan sampai mudarat... kan..?

    dearie nona~
    yeker? sama banyak? heheehh

    dearie ezzati~
    thanks awak!!! awak pun k...

    dearie asna~
    thanks darling.. asna sama juga k..

    dearie zuris~
    haah kan baru mencabar kan dear..
    ghukhukk.. thanks zuriss!!!

    dearie ladymilk..~
    thanksss!!!mmg nak kawen cepat ni..

    dearie philocoly..~
    nanti akak amek gamabr dengan dia k.. thanks sangat tau...

    dearie mOoney~
    yerp.. kena pandai dan jangan besar kan hal kecik... penting sangat..

    ReplyDelete
  15. alaa..
    sweetnye..
    semoga bahagia smpai akhir hayat..
    amin..

    ReplyDelete
  16. sis..suke bc blog awk...heeeee~
    cite awk cm cite sy..hehehe..sgt suke~wish u happy sis ~ ^_^

    ReplyDelete
  17. harap tak serius.. ehehe.. gado tu lumrah..

    eh.. salam singgah dariku ;p

    ReplyDelete
  18. so sweet la both of u.
    sumtymes jeles gak..
    tp ape pon tiap relation msti ade baek dan gado nye, normal la 2 kan?

    moga bahagia slalu dear

    =)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)