Thursday, July 30, 2009

Sebuah pergorbanan atas dasar CINTA

HI SEMUA..!!!
APE KHABAR?
SIHAT?
[OKIE BERHENTI DARI MENULIS MENGGUNAKAN HURUF BESAR..!]


assalamualaikum...
sahabat ku yang indah lagi sempurnaa...
pagi!!! ^____^


HARI ini saya pakai kain merah.. baju bunga-bunga merah berdasarkan kaler coklat.. sungguh menawan.. ahakkksss..[ aku excited.. :B] beliau hantar saya seperti biasa...tapi hari ini saya lewat dan muka dia masam sebab tunggu saya lama... [maafkan saya,] saya gorengkan cempedak goreng untuk dia... sebab tu saya lewat pagi ni... dan oleh kerana cempedak tu manis dan saya goreng tanpe biji.. dia senyum untuk saya.. alangkah manis dan comelnye melihat senyuman beliau.. heeheheh..



Ntah.. tetibe tergerak hati ingin menulis mengenai kisah cinta kami.. [tidaklah begitu menarik] beliau begitu banyak berkorban untuk saya.. duit, tenaga, sabar dan ego seorang lelaki... dia selalu mengalah dan rendahkan diri untuk buat saya semangat... [saya cepat putus asa].. dia sentiasa menyokong ape jua kehendak saya [walaupun dia yang akan bersusah payah untuk itu] saya memang sedikit manje bile dengan dia.. sebab nye dia takkan pernah mahu menghampakan saya.. dia cuba untuk senangkan jua saya ni... erm... [terharuuuu]...



bila saya makan tak habis dia akan habiskan.. [dia tak suke membazir] bila saya perlukan 'shampoo' bila dok dengan nenek saya sebab nenek saya tak pakai shampoo pantene... dia sanggup belikan saya... walaupun kedai uma nenek saya tu jalan kaki tak sampai 10 minit pun.. erm.. saya akui saya terlalu banyak menyusahkan beliau...tapi kenape beliau tidak merungut ataupun merenguss...? [apekah..?] saya begitu gedikss sekali mengade-ngade ala ala monggss... saya juga kerap menghabiskan duit beliau... duit saya lain laa.. memandangkan beliau seorang penjimat dan beringat.. saya selalu dinasihati agar menggunakan duit kejalan yang benar dan diredhai.. means jangan membazir..! selagi ada pakai.. tapi nasihat itu amatlah perit untuk saya ikuti.. sesunguhnya hormon 'shopaholic' itu telah sebati dalam darah daging saya ni... lepas tu nak beli barang yang hebat-hebat je.. apa tak nye..? [itupun saya terpengaruh dengan beliau] dulu masa saya tidak bekerja beliau lah yang selalu memanjekan saya dengan barang yang hebat-hebat belaka yang ibu bapa saya berfikir 1000 kali untuk keluarkan duit untuk saya... jadi alangkah teruknye perangai saya kan... sedar diri lah sikit.. memanglah mampu tapi menyimpan kan lebih elok.. tapi sejak nak berkahwin ni saya dah jimat ye kawan-kawan.. heheh saya dah mula menyimpan dan membuat bisnes sampingan... [doakan saya] beliau sentiasa ada menyokong saya.. sejuta penghargaan terima kasih buat beliau...



dalam pengiraan saya untuk setiap sen yang beliau belanjekan untuk saya selama lebih kurang 2 tahun lebih ni... anggarannye lebih kurang lebih RM10K ye.. setiap yang beliau keluarkan untuk saya itu saya simpan dan rekodkan dalam memori dan dairi kesayangan saya... saya perlu simpan dan ingat sampai bebile...[jumlah itu tidak lah termasuk makan dan belanje untuk saya setiap hari]..terlalu tidak terkira nyeee...!!



apakah lagi yang saya mahukan dari beliau..? beliau begitu.. ahh no wordss can describee la..
saya sedang terharu dan rindukan beliau walaupun baru pagi tadi kami jumpa...


beliau yang saya maksudkan siape ye kawan-kawan..?



psssttt saya begitu menghargai setiap yang hadir dalam hidup saya ni...begitu juga dengan anda...

15 comments:

  1. tahniah kpd en rafiqy..hehe.terasa nk mkn cempedak goreng plak.slh tiqah nih pepagi mana nk cari?

    ReplyDelete
  2. haih, so sweet entri ni. betul tu, kadang2 kite ni slalu tak bersikap adil pada kekasih. bila dihitung, dipikri dlm2, rupanya byk perngorbanan dia utk kita kan :D Tp biasa, org degil (mcm saya ni) slalu ngada dan agak liat nak mengalah hihihi.

    ReplyDelete
  3. wahhh..
    beruntung akak dpt abg rafigy..
    jg dia elok2 yek...

    abg rafigy tuh mmg de ciri2 ketua keluarga la..
    bagus pilihan akak :)

    ReplyDelete
  4. kui..kui....mr rifqy sgt baik dan pemurah la..heheh...tak berkira kan..

    sm la n mr tunang...rase segan bile die asik kuarkan duit die sj...nani???boleh dikira dgn jari...huuhu..

    kdg2 terluah jugak rs..malu kat die..hehe..tp dia slalu bg nasiht n smgt kan...

    doakan akk n mr rifqy.. :)

    ReplyDelete
  5. bestnyer buah ati dekat. mcm zie neh, bf keje jaoh². seminggu sekali jek leh jumpe...sobsobsob

    syukur ler gak kan drpd x jumpe langsung..hehehe :P

    ReplyDelete
  6. En Rafiqy kesayangan kak tiqah ler sape lagik kan???hiksss...
    kalo jawab soklan nih,bagi jawapan btol...leh dapat cempedak goreng tak akak???=p

    ReplyDelete
  7. Apa 10K!!
    tersedak asna telan air liur nie...
    uhuks uhuks!~

    hehehe swett lewat sbb goreng cempedak yea hehe =)) sedap sedap~ utk asna dah tentu tak de kan~heheh

    ReplyDelete
  8. dearie mooney~
    inilah selamah yang kucari-cari..
    heheh lor.. nak cempedak ke..?
    maafkan saya ye telah buat anda kepingin mau makan cempedak goreng...

    dearie hanie~
    tulakan.. beliau sangat sanggup berkorban untuk kita yang tersayng...

    dearie ifa~
    hehe thanks dear..
    thanks sebab ifa selalu bagi nasihat kat akak.. hee~

    dearie zuris~
    haruslah sayang...

    dearie zara~
    kamu tepat!!! tepuk..tepuk..

    dearie naniey~
    kan thanks to ALLAH... untuk mereka kan..

    dearie zie~
    hahah takpe biar jauh dimata asal dekat dihati okie..

    dearie yana~
    ala.. nak cempedak goreng ke dear..
    dah abes dah akak telan pagi tadi..
    nanti akak gorengkan tau...

    dearie asna~
    yerp.. tak terkire sebenarnye..
    rm10k sempat akak kire...
    haah untuk asna takdelah dear...

    ReplyDelete
  9. sweeeeeeeeeetttttttt gile la...
    hope u'll be happy with him forever n ever (tgh jeles ms menaip nih..wish my bf pon cmtu)

    ReplyDelete
  10. dear qah,sweetnya kamu ingt segala ape yg pernah org tersayang belanjakan utk diri kite

    ReplyDelete
  11. yeahh caye tau sape?
    en.rafiqy kan?

    hehehe
    all da best dear..
    i wish happiness for both of u

    ReplyDelete
  12. everyone knows the answer...haha. dear, such a nice n sweet girl like u will get such a nice n gentle man also. n u deserve it. kalau x manja bkn perempuan pulak kan n tgs perepmpuan mmg habiskan duit lelaki...haha

    ReplyDelete
  13. dearie violetless~
    heheh thanks dear...
    ala setiap orang ade cara dia sendiri kan...

    dearie Pia~
    yerp dear.. saya mesti ingat...

    dearie meiz sha~
    thank u so much my darling ninie~

    dearie shida~
    hehehe betul ke..? hehe jadi tak salah la ye.. huhuukk! btw thanks dear.. shida pun mesti akan jumpe lelaki yang baik dan kuat seperti shida kan..? heheh

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)