Wednesday, July 22, 2009

Majlis Pertunangan

Pada 7 Jun 2008 saya selamat menjadi tunangan Rafiqy..
yabedabeduuu...[melompat]!!!
saya gembira sangat tau waktu ni....
semuanya berjalan lancar... semuanya ok pada saya dan keluargaa...


walaupun waktu ni baru je pindah rumah..
rumah masih tanah merah dengan lalang yang tinggi belake...
semua tu mungkin menyusahkan orang je kan...
Nak dijadikan cerita pagi tu hujan turun renyai-renyai pulak tu...
so faham-faham je la kalau tanah tu merah kan... hehehh :D


Pagi-pagi lagi saya dah bangun basuh baju, jemur baju.. hee~
[tapi kena angkat balik sebab hujan...]
dan terus cari kek untuk hantaran rafiqy..
kak airiena (jurusolek) dah banyak kali call...
hee~ dia dah lame tunggu...


Dalam kol 2.00 [da lupe] kelurga rafiqy pun sampai...dalam hati ini risau je... dengan keadaan rumah yang bertanah merah...risau family dia tak selesa... itu je...hope semuanye selesa dan senang dengan ape yang diaturkan semua... makan pun cukup dan majlis alhamdulillah berjalan lancar...


Masa nak keluar dan bersalam dengan family Rafiqy saya segan sangat k... iBu lah tolak suruh keluar salam.. semua tolak... jadi nak taknak keluar la jugaa.. macam rase ntah.. lain macam... huahuahua.... sebenarnye saya tak mahu menonjolkan diri sebagai tunang Rafiqy lagi.. [belum bersedia kot] mahu mengaku diri masih sebagai kawan je...
ntahapehapentah saya ni kan.. duss..dusss... !!


Persiapan tunang semuanya kami buat berdua... takde ape pun...
cincin Rafiqy beli kat Pohkong.. saya pulak kat habib jewels... kami cari yang paliiingg murahh hee~ yang penting sentimental value adeee... tak gitu?? doorgift pulak saya buat sendiri.. isi gula-gula jee... keluarga rafiqy saya bagi paperbag dan beg duit kecil jee... comel.. :p


Yang tak dijangkanya adalah... hantaran rafiqy untuk saya adalah berwarna merah dan gold... hee~ mulanya Rafiqy yang sepatutnya buat colour white+black and grey tau.. saya pulak nak buat hantaran dengan fresh flower iaitu rose merah and white orkid... tapi ntah tersilap aturr pulaksss... hehehh takpelahh okie la tu labuuu... [rafiqy tak kisah pun semua tuuu..]


Sekarang nak buat persiapan untuk wedding pulak... saya banyak masa di Kuala Lumpur dan mungkin hantaran saya yang akan buat sendiri.. hantaran for me and him :D tak mahu dah susahkan family kami.. [biarlah family sibukkan diri buat persiapan majlis je..] okay.. ada sesiapa nak tolong ke..? hehehe.. hantaran saya akan buat simple habesss tapi sangat cantikk...


nantikan ye...



Tengoklah gambar pertunangan saya dan Rafiqy.. tapi Rafiqynya takde.. hehe dia langsung tak bersedia nak amek gambar... tapi ade juga yang snap gambar dia.. bila dia tengok balik tak suke tengok gambar sendiri..pulak..? tulaa taktahu nak bergambar kan...senyum pun tawar je..
hOpefully masa wedding nanti Rafiqy sedialah untuk senyum semanis-manisnya ye...


Muka ku telah disapukan makeup tebal... heheh..
malu babe...!! rase cam nak jalan tutup mukaa je...
Sms dengan rafiqy.. heheh
Princess in my heart.. Mia dan Ina..
Rase nak pengsan...
cium tangan penuh sopan nenek rafiqy...ahaksss
Ini cincin saya.. whitegold yang simple tu cincin risik..
yang simple yellowgold... special price dari mak usu saya [staff HJ]
Hantaran dibikin oleh ibu saya...
Sirih junjung wajib kan..?
Perfume...
Bunga Rampai..
kek requested by Rafiqy...
Halwa sponsored by mak usu..
Wallet dan Belt...
[unofficial photo]
Gula-gula.. heheh
Sampin nikah RAfiqy.. hantaran made by me!!
dOorgift.. handmade tau... hehehe :D


okay dadadadaa...bye!!




lots of love,
atiqahadnan

18 comments:

  1. waaaaahhhhhhhh
    sgt cantik time kamu tunang dear...:)

    berseri-seri

    ReplyDelete
  2. DEAR SIS...
    cantik nyer...
    so sweet...

    cpt2 kawen tau.
    (~.^)

    ReplyDelete
  3. dearie meiz sha~
    mane ade babe.. saya sangat malu gilooosss time ni okie..:D

    dearie fariza~
    heheheh thanks dear..
    biase saje..

    dearie nur mariaminul amalina~
    thanks dear.. thanks sudi jenguk dan tinggalkan komen disini...

    ReplyDelete
  4. HUaaaa berdebar yea nak tgu asna puye turn la nak jalan tutup muke tue hehehe ...

    Wah wane putih ek.... cantikkkkkk~~~

    ReplyDelete
  5. lama dah qa tunang ek
    tak lama g dah nak kawen pulak
    congrats sayang.. :)

    u look great!
    cantik sangat.

    ReplyDelete
  6. ouh,

    rupanya sudah menjadi tunangan orang.

    tahniah!

    :)

    ReplyDelete
  7. wahhh..
    cantikla sume hantaran tuh kak..
    dh mcm mjls kawen jek!
    time kawen nnti mst lg cantik kan kan...

    ReplyDelete
  8. dearie ungu violet~
    heheh thanks.. bese je...

    dearie asna~
    heheh mmg berdebar asna.. akak kelam kabut sangat...

    dearie zuris~
    setahun lebih da kan.. hee~ lame..
    tulaa.. hee~ cant wait fer my big day..!!!

    dearie farah~
    ye sudah daahhh heheh

    dearie Dik An~
    hahh melepas? jangan melepas disini!!! yihakkkk!!

    dearie sitihajar~
    ya thanks dear...

    dearie Ifa~
    hhee~ bese je.. hopefully la darling.. hheheh

    ReplyDelete
  9. Qah u look soo lovely :)
    hantaran ctk!

    ReplyDelete
  10. sgt kelakar muke u sblm n slps. sblm mcm bdk tingkatan 1...haha, slps tu ok, cumell gtue

    ReplyDelete
  11. dearie Pia~
    thanks dear... hee~

    dearie shida~
    tulaa muka excited je sebelum makeup tu kan... over i.. heheh

    dearie kapten~
    okie aku tunggu...

    dearie anil lutaze~
    thanks darling...

    ReplyDelete
  12. wah gmbr tunang....huhuu mesti malu segan giler kn mase nk kuar bersalam tu..

    maz pun aritu tebal muke, segan sbb sume pandang..huhu

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)