Wednesday, July 15, 2009

~apa hobi anda?~

Setiap kita pasti ada hobi tersendiri kan...
yang pelik.. yang lain dari yang lain laa...
macham-macham adeee... ^__^


dulu masa sekolah cikgu selalu tanye hobi kita...
masa budak-budak boleh la jawap kan? siap berebut-rebut lagi...
kalau tanye waktu dah tua bangka ni...
alamatnye dah takde soalan lain ke nak tanye..." ye takkk...?


hobi ni selalunye tak tentu kan.. bile kita suka buat sesuatu kiter declare itu sebagai hobi kite...
tahun lepas hobi lain.. tahun ni dah tukar pulak... boleh ke macam tu...?
entah.. dependss laa...


macam saya tak boleh nak spesifik kan apakah jenis hobi yang saya ceburi.. mungkin tak tetap kot... tapi yang penting saya suke menulis... dari dulu kini dan selamanya...[ayat nak gempak jee]
tak kire nak tulis ape pun.. bile nak menulis akan tertulis lah jua.. :D tak kira lah sama ada di buku tulis, buku 355 atau pun di atas bil-bil juga resit-resit.. saya hentam... [hentam la saya]


saya suke menconteng juga... dulu masa kecik saya suke buat wall painting...saya akan melukis di dinding rumah saya, rumah nenek, rumah jiran dan juga dirumah kawan ibu saya...reban ayam pun penah... hee~ saya suke melukis guna arang.. tapi apakan daya hobi saya itu mendapat tentangan hebat dari kedua ibu bapa saya... [ermm ape nak buat kan..?] saya pasrah...


lantas menukarnye.. saya tukar hobi menconteng ke melukis...saya lukis macam-macam.. muka orang, muka semut, rama-rama, love, bunga.. [korang nak ape lagi, kalau nak ditaip kat sini sampai dah ade cucu 30 orang pun belum tentu sudah] :D kadang saya lukis menjadi kadang tu tak menjadi.. itu bergantung kepada tahap kehandalan tangan melakar laa... kan.. nak tahu tangan saya mempunyai level tersendiri yee...itu bakat namanye kan.. bukan terbaik pun..




tapi bila kita sukakan sesuatu kita cuba dengan kesungguhan takde ape yang akan kita dapat selain kejayaan... Bersyukur itu perlu bagi menjadikan diri kita lebih dekat dengan Allah...




okie.. berbalik kepada tipokkk... [ehh salah topikkkk..] kita...
Hobi anda ape..? mesti ade kan...ada sesiapa kehilangan hobi?
kita tanye kan diri apakah hobi anda ye..


adakah hobi anda ini..?

membaca..
atau...

menyanyi?
mungkin juga...

mengumpul setem...
kumpul ye bukan curikkk... hee~

[macam film cicak man]

kalau bukan juga.. mesti yang ini..
tengok Tv...?


kalau hobi anda tiada di atas maaf kan saya..(-o-)
tak kisah laa ape pun hobi anda.. bergembira laa ye...

:cinonet_04:

8 comments:

  1. sy suke membaca..hehehe..suke juga menyanyi..tp dlm kereta jer..suke jugak tgok tv..suke menjahit..suke suki..hahaha..byknyer hobi

    ReplyDelete
  2. hobiku semua tersenarai di situ syg~
    hehehe~

    ReplyDelete
  3. hehehe...
    hobi ifa masa kecik2 suke baca buku cite kisah2 nabi..
    sume buku kat sek pasal cite nabi2 ifa pnjam..
    pastu dok lam bilik berjam-jam..
    x makan pn xpe..pastu mst nk kene cite blk kat org...

    tp skg...
    nk baca buku kimia yg tebal gler nih rasa mengantukssss jek...
    adakah krn faktor usia..??
    ecehhh..alasan~!!!
    hehehehe....

    ReplyDelete
  4. hobi kite suke kumpul buku..:)rasanyer da bleh buka mini libraray kot..

    n bela ikan n turtle...:)

    ReplyDelete
  5. blh ar tulis novel nanti ek
    hehee...

    hobi zuris...tdo
    boleh?
    :P

    ReplyDelete
  6. hobi yg dah lame pia xlayan bace novel
    nanti nak pegi kinokuniya cari novel heee~

    ReplyDelete
  7. hoby terbaru roozu adalah berblogging...

    yeah!
    dari dulu lagi roozu mmg asyik mentenet je..

    lallaa~

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)