Thursday, July 16, 2009

hidup dengan blog (penghargaan)

assalamualaikum semua..
[salam sejahtera]

saya atiqahadnan..!! yiheee~
okie.. okie...

hari ini tatau nak menulis ape untuk blog...
saya terase seperti ingin menaip...
lantas terlintas idea untuk menulis tentang blog...


Dulu sebelum ni mane la tahu tentang blog ni...
hidup sunyi dan sepi.. hee~ ahaksss...
kini hidupku ditemani kawan-kawan yang sedia mendengar segala cerita dan suka duka..
walaupun melalui blog rase begitu dekat sekali... kn..? kan..? sila angguk-angguk....


Memang tak dinafikan bukan senang nak diterima ramai dalam dunia blog...
yerlaa kita perlu menulis untuk menarik perhatian pembaca...
dan juga cara penulisan kita... kan.. tak boleh suka hati je...
perlu susun ayat agar tak menyinggung perasaan manusia lain...
itu penting pada sayaa... mulanya saya hanya baca blog orang lain... seronok..!! sukar dinafikan dunia blog begitu mempengaruhi mOod seharian saya...
melalui perkongsian cerita, ilmu fuhhhh.. hebat...!!!



Melalui blog na lovedeshawlss.. tergerak hati nak create blog jugaa...hee~ gatal!!
na lah yang beri tunjuk ajar pada saya... [sampaikan na tahu username dan password blog saya]
mulanya lembab laa juga kan.. leceh pun adoo gaksss...
dan saya seorang je dalam dunia blog saya.. takde kawan yang lawat saya kat blog ni..*sigh*
sangat sedih,, saya tak kisah.. sebab saya baru lagi kan... tapi saya tetap setia dengan blog yang saya suke.. hee~ lepas tu bile saya meluahkan isihati saya disini..
ramai yang memberi respon dan mereka lah kawan saya hingga kini dalam dunia blogg... antaranya.. nurul, maziah, reenashikin, amirHaddatsa, berry, farah,...


dah lame berblogging saya makin ramai kawan... saya suke baca belog orang dan kalau mane yang saya follow blog tu bukan saya minta untuk anda follow blog saya semula k.. saya follow hanya kerana saya suka baca blog korang dan tinggalkan komen.. memandangkan menunggu rafiqy buat keje overtime so saya dok kat opis ni dengan baca blog orang lain.. hahahah.. btw terima kasih sangat sebab sudi follow blog saya ni dan baca blog saya secara senyap [ada kee?].. blog saya biase je.. kn..? blog yang hebat lagi anda boleh baca yang ini.. hanis, khai...ade juga blog saya lucu dan comel.. hee..~ dd dudu, izdiyani dan AjwinAjeera


tapi dalam tidak sedar saya tak sangka ade kawan-kawan TM saya yang ade blog juga ni yang rapat pulak tuuu :D.. waa bertambah semangaaatt laa...!!! tupun dapat link diorang melalui carian dari blog ke blog jugaa... finally jumpee...!! hee~ arabella, zy, wanie, yana...dan husni...[yang ni saya pakse follow blog saya... hihihii] ade lagi warga TM yang ade blog tapi diorang ni banyak guna nama samaran tu yang gue tak bape nak kenal tu.. ahahaaakkkssss...


Bukan tu je ramai lagi k kawan-kawan yng setia dengan blog saya ni.. yanie, asna, ifa, wizza, , fariza, zuris, zara, Pia, kaptenluffy,joe, cayataro, Qis, rina,roozu dan banyak lagi... ^__^... saya sangat berterima kasih kerana anda semua sudi baca blog saya yang miskin ini... dan sudi menerima saya di laman blog anda...


[seronok] [gembira] [senyum] [ketawe] [menangis] [bahagia]


adalah untuk dikongsi dengan anda semua...hee~ [ahhh boleh ke saya?]


kawan-kawan kat opis ni pun selalu baca blog saya.. hee~ lepas tu minta saya update cepat coz diorang nak baca.. :D thanks kat fiza, fara, min, kak fara...

keluarga pun tak lupa juga.. untuk ibu, ina dan mia yang selalu baca blog kalong.. Ina yang sekarang dah kawen n menetap dengan suami kat johor.. selalu menangis baca blog saya erm.. dia rindukan saya dan keluarga yang lain... sangat terharu sayang.... erm...
"kalong nak tanye bile korang nak wat blog juga ni... bole kita saling kunjung mengunjungi yee..."

okay.. sekarang bila dah nak kawen ni.. selalu juga menjenguk blog pasal kerja kawen.. saya suke sekali [sambil melonjak kegembiraan] hee~ seronok baca tentang persiapan kawen mereka dan cantik sangat wedding merekaa k...lagi sekali aku melonjak kesukaaan... yihaaa!! anil, nariko..


oh yaa.. yang menariknya blog ni kan.. sesuatu yang kita tak sangka tapi terjadi.. hee~
contohnye begini, saya selalu naik bas dengan seorang gadis ni [dah pun bergelar puan ye] tapi dalam baca-baca dan tekan-tekan link orang terjumpa lah blog dia.. kebetulan kan...saya rase cam best je.. betul.. kenal je tapi tak bertego sape.. malu la saya... btw tahniah untuk gadis itu iaitu hanie..


nak bagitau ni saya ni kadang-kadang bile baca belog orang sesuka hati saya nak komen tau... jadi saya minta maaf la k.. bukan sengaja tapi bile tertarik dengan entry anda tangan tetibe jadi lembik dan pergi dengan laju ke keyboard untuk mengetuk butang-butang ni untuk buat ayat... hahahhah.. izin kan saye ye...

walaubagaimanapun, saya bukan lah rajin sangat berblogging nie.. tengoklaah bile ade idea mesti ade je nak update kan.. kadang-kadang sepi jek blog ni kan... malas melanda harus dimaklumkan jua ye.. ^__^ okay laa sekian saje buat masa ni ye.. harap datang idea lagi tau...
haPpy always k kawan-kawan.. no mooohh sedih-sedih ok.. makan lolipop mesti besstt ni... :D


babai sayangku sekalian... may Allah bless you..~~~

22 comments:

  1. dear qah
    byk yg pia setuju dlm entry ini
    ayt pia masih tunggang langgang :(

    ReplyDelete
  2. dah lama nak comment kat cni, tapi x pernah dapat..tenet ni prob agaknye..suka sebab dapat jumpe blogger senegeri..
    atiqah org melaka kan?

    ReplyDelete
  3. hhehee
    x sangka kan ear...melalaui blog ni gak..saya kenal kamu dan kite jadi kawan..walau x penah jumpa kan?

    kdg2 ada blog ni best gak..blog walking mmg best...semua ilmu kite dpt..ada yg suke n ramai yg x suke ngan kite..tp yg penting kite jd kite..:)

    ReplyDelete
  4. dik An~
    sama-sama daun keladi, senang hati datang lagi yee...!! you're welcome...

    dearie Pia~
    takpe sayang... pelan-pelan yee...
    dun wori im here fer u darling...

    dearie siti hajar~
    really.. finally dapat juga ye kenalan dengan hajar ni... hee~ yerp orang melakee...

    dearie meiz sha~
    nanti leh jumpe juga kan.. hope so..~
    yerp.. admit it!!! hee~

    ReplyDelete
  5. uhuk..takde pon nm nani..hehehe..saje jer...berblog tuk mengisi msa lapang,nak luahkan perasaan..tk mengharapkan pape kan..berblog secara jujur..itu yg buat org len suke..tul tak

    ReplyDelete
  6. dia nyer takder moood...ha..amik ko..panjang ntreeeee..hahahaha
    p/s:komen tu buat la pop up window...susah ar nak baca ntree yang lepas2 tu...hehehe.bolehkan?tambah lagi yang pakai broadband nie...lagi la lembab nak tekan2 back nieee..blehkan?
    dashbord--->setting-->comment--->click pop up window..yeh..tutorial ringkas..hehehe

    ReplyDelete
  7. blog nie banyak faedah gak kan?
    dpt kenal ramai kwn
    seronok... :)

    ~hugs~

    ReplyDelete
  8. dearie naniey~
    yeker takde ea.. sorry sayang..
    banyak sangat. akak tertinggal...
    soory yaaa...


    dearie fadhlah~
    heheh.. yeker?
    beselaaa tu idea mencurah-curah laksss.. btw dah tukar da,,,
    thanks k bagi tunjuk ajar...

    dearie zuris~
    betul tu,.. sayang blog.. hehe

    ReplyDelete
  9. Sis,
    Whatever you type n post.. Im always readed them..

    w/pun sebaris ayat hehe =)

    asna suke bace blog sis.. lebih2 skrg nie.. tak sabar nak sis update pasal citer kawin lak hehehe =))

    ReplyDelete
  10. hehee..ye la kak..na tau akak nyer username and passord..sbb nak tolong edit layout kan?
    hee..

    na pun br start personal blog..mmg sgt interesting..hee

    ReplyDelete
  11. wah. name roozu ade lah~!

    wweeeeewiit!

    best lah blog sis na lovedeshawlss tu..suka!

    ReplyDelete
  12. dearie maziah~
    same-same dear... :D

    dearie asna~
    tulaahh nanti ea sayang.. akak pUn tatau nak update ape..

    dearie na~
    tula kan.. na simpan rahsia tau.. :D
    bestkan..? dilanda kebosanan blog ade teman...

    dearie naniey..
    akak betul-betul sorry k...

    dearie roozu~
    mestilah ade.. hee~
    best kan.. na comell...

    ReplyDelete
  13. hehe..
    thankx to you tOo sys sbb slalu jenguk blog ifa..
    will always stay on ur blog..
    coz xnak missed satu moment pn..
    hehehe...

    ReplyDelete
  14. heee betul2, memula termasuk blog ni, terpikir, ehh ehh mcm pernah nampak, tp terbelit pikir kat mane. Haha rupenye slalu tersatu bas ye kite. pasni dah tak jumpe dah ye tak kecuali tetiba saya rindu ingin naik bas kembali (skrang sy dah rindu mau naik komuter....bole? huh)

    I pun malu you..auw! :D

    ReplyDelete
  15. lepas main blog macm2 org aku jumpa

    sabtu ni nak daki gunung dengan blogger plak


    yippie!

    ReplyDelete
  16. adakah nama YANIE itu diri ku?


    hehehhehhe

    ReplyDelete
  17. blogging mmg besh:)

    blog nie pon besh so i follow u:)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)