Thursday, July 2, 2009

~gaya tudung ku dulu dan kini~

Umur 15 tahun diriku mula belajar pakai tudung...macam-macam fesyen...
dulu ibu buatkan tudung kami adik-beradik tudung yang pendek yang macam tudung sekolah tu.. tapi ada macam-macam kaler ye kawan-kawan.. tak labuh nice je bile pakai...
lepas tu bile dah keluar tudung bawal.. ibu banyak beli tudung jenis ni pulak..
tudung bawal la paling selesa dan senang dibentuk..
dari takde batu banyak sekarang dah ade yang banyak batu..
ramai orang yang prefer pakai bawal..
masa tu saya selalu pinjam tudung bawal ibu.. heheh
bawa balik k.l dan beselah ibu selalu merungut la tudung dia nak pakai takde sebab 3 anak gadis dia dah larikan sorang ke unisel, sorang ke k.l dan last kat perak... kadang-kadang yang kelakarnye sampai kitorang boleh berebut-rebut nak pakai hehehe.. Itulah kenangan terindah ku bersama tudung bawall....




lepas tu satu hari terfikir nak pakai shawl..
memang tak yakin nak pakai...
sebab shawl perlukan kemahiran dan bentuk muka yang sesuai...
tapi saya memang nekad nak pakai gaya tudung macam ni terus...


mulanye search kat google berkenaan shawl.. sebab kat luar susah nak jumpa jual shawl macam-macam kaler ni.. then saya terjumpa blogshop nalovedeshawls..
itulah laman web pertama yang saya jumpa dan terus beli shawl banyak-banyak kat na..hee~
dan lepas tu saya hanya lilit shawl.. ramai yang suka dengan perubahan ni...
ada juga yang terkejut heheh yerlaa tetibe jee.. kan... huhuuu
then adik-adik dan kawan-kawan pun ade yang berminat nak mencubaa...
sekarang kalau orang tanye macamner nak pakai saya dah boleh tunjukkan dah.. heheh
[dulu sempat juga cari kain kat nagoya dan jual kat opis... ^__^]
seronok tapi lepas tu dah tinggalkan bisnes tu dah...
sekarang koleksi shawl dah banyak dah ade macam-macam kaler.. hee~
[dah tak pinjam tudung bawal ibu saya dah bawa balik k.l hee~]




Gaya tudung ni saya pun tak pasti kenape saya rajin nak torai..
scarf tu sengaje keluarkan sikit...
saya beli scarf ni kat mydin.. banyak kaler yang ada.. hee~
macam kelakar tapi yakin boleh jee heheh.. :D

gaya tudung ni adalah alternatif dari pemakaian tudung stail macam kat atas tu..
guna scarf syria.. memandangkan syria tu cam pendek kan saya gunakan scarf nya aje...
macam-macam kaler boleh match kan.. hentam yang penting nice k...


Ini tudung syria... tudung yang sangat easy nak pakai.. really!!
cuma yang tak bestnye tudung ni pendek je laa...tapi comel kn?kn?...
:cinonet_05:
sedare mare sume pelik macamner saya pakai tudung ni..
bila dah tunjuk cara ramai yang order kat saya..
saya jual syria untuk sedare mare masa adik saya kawen..
sangat berbaloi.. kerna di melake tudung rm28 okie...
kat sini saya beli borong.. sangat untung... ramai yang minat kaler hitam so beli kat kedai susah nak dapat kaler hitam so kena beli kat pengedar..
[ramai yang dah minta saya belikan tapi nantilah belum ada modal lagi hehehe]


sekarang ni saya gemar pulak pakai tudung ariani...
semuanya sebab ibu saya dia lah sumber inspirasi ku... heee~
sangat senang sarung je dah siap!!!
walaupun tudung ni mahal.. tapi entah sanggup pulak ku beli.. ^__^
ramai yang cakap tak berbaloi.. tapi saya fikir untuk saya pakai dikepale tak salah lah berhabis sikit.. mungkin lepas kawen tudung inilah menjadi pilihan saya..
mulanya saya beli yang pendek macam picture kat atas tu..
tapi pendek sangat encik rafiqy tak suke ye jadi beli lah yang labuh..
yang pendek saya jadikan awning untuk pakai dengan shawl...


sekarang tudung dah macam fashion k..
kita bebas mencuba...
nak senang dah ade yang senang..
kan sarung je cantik lagi...
^__^


pssttt bile nak pakai tudung bawal sekali sekala saya jadi tak pandai dah nak lipat tepi.. huk..huk...

18 comments:

  1. wah!!

    lawa gila kamu sayang!

    lawa yg amat!!

    ReplyDelete
  2. wahhh...
    akak..pasni jmpa ajar ifa ek camne nk bg kemas pki shawl tuh..
    haaa...
    ifa teringin gak nk try pki anak tudung syria tuh..
    lg sng kot dr pki shwl..
    hehehehe...

    pape pn..
    akak mmg cun pki apa pn ^_^

    ReplyDelete
  3. waahhh mmg btol2 mengikuti perkembangan semasa kak atiqah hehe..makin lame makin cntik

    ReplyDelete
  4. sukenye tengok u pkai shawl..
    i kalo pkai shawl, mesti shawl kemane,
    anak tudung kemane, muke i pon jdi bulat cam belonnn!!

    hiskkkhh..masih tak pass lagi pakai shawl except kalo ade awning..
    I mmg suke style tudung ekin main sarung je nie..
    Malas nak gosok tudung lain.. ;p

    Juga meminati ARIANI punye collection..
    Tapi baru ade 2 je stakat niee...
    Beli yg murah2 kat Kedai no4 Jalan Bunus! hehe..
    Yg penting aku sukeee... =)

    ReplyDelete
  5. muke akak seswai ngan tudung ape pon...beshnye...stakat ni sy still setia ngan bawal je, sbb senang n puas ati..hehe

    ReplyDelete
  6. hehehe asna dulu suke pki shawls..
    Tp My Dear tak suke.. So asna tukar semula
    kpd tudung biasa jer hehe =)

    ReplyDelete
  7. heheh..nani start blaja pakai tudung ms drjah 1...lepas mmg selalu pkai...
    kiteorg adek beradek tak boleh nak gado2 n mak nak kongsi2 tudung sb mak pkai tudung bulat labuh..hehehe...mcm ustazah tu..hehehe...

    tp skang die pon dah pandai pakai tudung org muda skang..ni seme gara2 ank2 die..hehehe

    ReplyDelete
  8. tiqah syg(can i call u tiqah?)
    i lov ur stail(pakai tdg),kite pakai tdg comot.
    xkemas mcm tiqah pakai,now i'm falling in love dgn tdg syria heee~

    ReplyDelete
  9. zuris teringin nk pakai shawl
    tp...tak sesuailah ngan muka
    bulat sgt
    lagi pun..tak reti nk lilit2
    qa ajar blh?hehee...

    tudung arini pun cam tak sesuai ngan zuris
    muka kecik
    so..kena pin2 lagi bwh dagu tu
    nampak buruk
    huhuu...

    tudung bawal je lah yg lebih senang
    :)

    ReplyDelete
  10. dearie zara~
    ye betul sayang..
    aku lawa dan gile :p

    dearie joe~
    layakkah aku? huhu
    tensen kenape ni...?

    dearie ifa~
    hee~ boleh sayang..
    nanti akak ajar kan..
    ifa lagi comel tau...

    dearie jijie~
    heee~ umur pun makin lame makin meningkat kan.?

    dearie balkidz~
    tula bukan semua yang boleh pakai shawl..
    kena ikut muka kan...
    tapi kalau pandai okie jee...

    ya i love ariani..!!
    banyak juga tudung ni...
    berhabis setiap bulan.. huhuu~

    dearie jane doe~
    bawal mmg selesa sangat..
    saje je tukar stail... :D

    dearie asna~
    yeker?lor nape ur dear tak suke..
    takpe macamner pun asna maintain cute je akak tengokkk...

    dearie naniey~
    reallly? heheh..
    sabar jelaa..

    dearie Pia~
    boleh sayang..
    panggil la ape pun.. its ok fer me..
    ya i love syria too.. huhuu~
    bile ade kenduri ke or nak kemas laman rumah..
    selalu pakai syria...

    dearie zuris~
    heheh tula kena pandai pakai sayang..
    ade orang pakai shawl..
    tapi macam meleret nak jatuh.. licin sangat..
    bawal mmg senang sangat..
    saya pun suke bawal...

    ReplyDelete
  11. aku paling last bg comment..
    ehe..
    muka akak pakai ape pon boleh...
    ok jer org tengok...
    owang teringin nk pakai..
    tp cam tak sesuai......

    ReplyDelete
  12. chantek pakai tudung yg terkini....
    yanie jer lom try...
    takut tak sesuai muka boolat

    hehheeh

    ReplyDelete
  13. sy lah paling last kot.hehehe
    suka tgk sis pakai tudung bawal. nampak lain muka nya.hehehe

    roozu pun pernah cuba pakai shawl. tapi xlawa pulak adik roozu ckp. mungkin sebab muka roozu tepak sirih kot. huhuu..

    roozu teringin sgt nak beli syria. minat jugak! selalu tgk org pakai kat luar2 tu. roozu nak beli on9 takut kene tipu sb pernah bace 1 entry dlm dunia blog ni kes kene tipu beli barang. kalau roozu kirim kat sis je tudung syria tu boleh?

    ariani pun lawa. roozu dah cuba. tapi roozu takut kalau pas basuh , yg keras kat depan tu jadi rosak. huhu. dulu kan femes tudung ikin. roozu beli utk mama. pas basuh jadi xelok depannya yg keras tu..

    panjang sangat pulak roozu nak comment. sebenarnya xdpt update dr blog sis. rindu. hehehe...

    sis lawa lah dgn sume tudung tu~

    ReplyDelete
  14. serupe la ngn maz..bertukar2 ikut pesen..kalu nk ikut kn, dulu tudung sepesen jek..hahaha

    ReplyDelete
  15. dear roozu, kalau u nk beli syria secara online, jgn risau kena tipu dear sbb kes tu satu dlm sejuta. byk je blog kt dlm internet ni, n i rs amat2 jarang org tipu sbb x worth it.

    iqa, i pun sama, mana2 pun i suke. koleksi shawl pun byk, syria pun byk, ariani pun byk...haha. mmg gle

    ReplyDelete
  16. sis mane mau beli scarf yg kat mydin sis ckp tu?

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)