Friday, October 9, 2009

Tv hai Tv.. betape kau begitu bermakna...





Hi fellas~




Sape kat sini suke tengok tV..? semua pun mesti suka kan.. sampai dah ade rancangan kegemaran laa... hee~ saya dan adik-adik suke tengok Tv.. tapi tak boleh lawan ibu saya laa.. masak pun nak kena tengok Tv.. T_T dulu masa kecik-kecik kat rumah ade satu je TV kat rumah astro pun takde lagi.. lepas tu bile ibu dah pasang astro waa.. masing-masing bertambah gila nak tengok Tv ni k.. sampai lambat pi sekolah semua.. teruk kan..? ye saya la tu.. (^3^)





Lepas tu kan siap ade jadual untuk giliran tonton rancangan kegemaran ni.. macam saya suke tengok AF, ibu suka travel n living, ayah pula animal planet dan adik-adik saya tahu laa kan yang dah umur 22 tahun pun suke tengok cartoon lagi.. kalau spongebob saya boleh lah layan kan... ni ntah ape punye jenis cartoon pun tatau.. bertukar! kejap bertukar cartoon tu.. ai.. tula yang susah sebab bukan semua rancangan yang diorang suke tu kita pun suke.. kadang-kadang terpaksa juga menghadap.. kalau time raya memang best berkumpul dan tengok movie yang banyak ditayangkan dalam TV kan.. sangat seronok... ^__^ tu yang bestnye rayaaaaa!!!





Kalau adik yang duduk asrama mesti balik rumah weekend sehari suntuk tengok Tv lepas tu suka hati dia je nak tengok cerita ape kan.. yang kita ni memandang je sabar je.. bengang juga kadang-kadang.. tapi takpelah nasib baik sebulan 2 kali je balik heheheh... kalau dah tengok tv ni.. lagi-lagi rancangan yang memang best giloss.. sampai tak boleh nak tinggal laa. terus tahan kencing laa semata-mata taknak terlepas rancangan Tv tu.. tak pun bawa remote control sekali masuk toilet hee~ sebab takut orang lain dah tukar channel lain kan.. huuu~ begitu sekali ye.. lekat je laa remote tu kat badan senang.. [tapi tu bukan saya lah adik-adik saya huhuuu]





Hah ni.. yang bergado-gado pun ade ok.. teruk betul.. yerlaa kalau dah tengok Tv lepas rancangan kegemaran dah habis bagilah chance kat orang lain pulak kan..? ini tak saje je nak menyakitkan hati pegang lagi remote tu... ape lagi tak dapat remote.. kad astro tu pi tarik keluar lepas tu buat macam muka tak bersalah jalan ke dapur minum air.. hahahah.. ade juga kitorang adik beradik pakai strategi tu.. Tv memang dah sebati dalam jiwa kami.. sampaikan meja makan dah tak berfungsi sebab semua nya nak makan depan Tv..





Sekarang semua dah besar.. saya dah keje, Ina dah kawen, Mia dok asrama.. adik-adik lelaki pun asyik layan internet dan games.. ayah dah layan kebun kat belakang.. ibu dengan pokok bunga.. so kadang-kadang weekend saya sorang je depan TV.. masa nilah tersenyum sendiri teringat kenangan masa dulu-dulu.. dan terase sangat betape masa mendatang juga kadang-kadang memberi perubahan terhadap kehidupan kita kini... kan..?kan...?





9 comments:

  1. yup..memg suke tgok tv...tp tadela teruk ngat addict

    ReplyDelete
  2. heee...saya selalu sorokkan cntrol tv sbb xbg org tukar chanel.
    kdg2 smpai nyanyok mane saya sorok.hahah

    ReplyDelete
  3. semenjak ada pengaruh internet, ketaksuban utk tgk tv dah kurang...bagi diri nuar lah...sebab boleh tgk online...jd takdelah tertunggu2 sgt cam dlu...apatah lg astro duk balik tayang benda yg serupa...

    jadi lesstv, morenet =D

    ReplyDelete
  4. kat umah...
    hari2 kena tgk mickey mouse...

    danial n danish kawal tv

    T___________T

    sedeh **

    ReplyDelete
  5. kalo dok umah sewa plg bengang kalo ade sorang je control remote..pdhal sumer bayar astro sesama...tp naseb bek sumer in control lg..

    ReplyDelete
  6. menyesal pula rasenya jd tv addict dulu huhu..
    miss nona-kadang2 kiteorg sekeluarga kecoh cari remote 1 rumah hehehe

    ReplyDelete
  7. tgk tv mmg best. selalu gaduh2 manja dgn suami bila nak pilih channel tv.

    ReplyDelete
  8. ouh seriosu ke?? gadoh x kalau nk tuka2 cenel?

    dlm family saya sorg je suka tgk tv...24 jam..tv..sampai x cko tdo asek dgn tv ajee...

    abah kdg2 je kaco ...kalau lewat mlm..sbb nk tgk sport..hehehe

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)