Tuesday, October 6, 2009

i don't wanna be set up!!







Dulu zaman atok moyang kita semuanye berkahwin atas jodoh pilihan mak bapa.. baik ke buruk ke terima je,. tapi kekal sampai ke akhir hayat.. bagus sangat kan.. so zaman sekarang pun ade juga mak bapa kita nak tetapkan jodoh kita kan..? ade ke? rasenye zaman moden ni ade lagi kot.. memandangkan susah juga nak cari yang sesuai betul..tapi yelaa anak muda zaman sekarang mane la nak dijodohkan eak? semua bajet nak cari sendiri... nak bercinta dulu laa baru kawen, nak kenal hati budi manis mulut, kentut busyuk laa macam-macam.. semua tu alasan bagi kat mak bapa.. dan diorang pun redha je.. huh.. so amalan menetapkan jodoh ni pun makin berkurangan kan..? lainlah kalau ade yang memang nak mak bapa depa carikan jodoh kan..? ala tapi mesti dah tetapkan syarat-syarat nak jadikan teman hidup juga.. so selagi mak bapa tak jumpe seperti yang anaknya nak tu terpaksa laa berusaha lebih gigih sampailah si anak jadi bujang terlajak atau anak dara tua.. tulaa terlalu memilih kan ataupun tak fikir langsung pasal kawen sibuk je dengan keje akhirnya umur tak lanjut pun masih tak sedar lagi... ai macam-macam ade eak..?






saya pun pernah dicuba untuk dijodohkan dengan sedare.. atok nenek saya punye keje.. bile saya dah besar baru diorang sebut.. tapi saya tak mooohhh!! ya ampun!! saya tak suke.. biarlah saya cari sendiri.. huh kan i dah cakap mesti alasan tu yang digunakan... so rancangan tu tergagal dengan sendirinye..[nasib baik nenek n atok i tak merajuk 44 hari tau @ tukar wasiat ke huhu] hehehh malu wooo dengan abang sedare ku itu.. mak bapa saya pulak nak jodohkan saya dengan anak kawan diorang.. owhh lagi sekali saya tak setuju.. kenapelah diorang nak tetapkan jodoh saya.. saya kan ade 2 lagi adik perempuan.. hee~ alasannya saya ni anak sulung.. owh ok.. faham laa saya.. kononnya rancangan nak jodohkan saya tu adalah kerana tak mahu terputus hubungan... seb baik bukan sebab nak bolot harta ke ape ke kan..? cam dalam drama tuuuu..hee~ macam-macam laa..





huh!!? macamner dengan korang semua pernah ke kamu dijodohkan ke atau mak bapa tetapkan sendiri siapakah yang layak untuk dijadikan menantu diorang ke? ade..? ai.. mari berkongsii!!!




9 comments:

  1. heheh..skang dah jrg kite dgr kes mcm ni..tp abg nani..ofer diri tau...

    sblm kawen bkn men lg..gmbr awek 1 album tunjuk kat mak..

    tp last2 die suh mak crkan jodoh...heheh

    Alhamdullillah skang da de ank pon..

    ReplyDelete
  2. saya pon pnh..maklong saya punyer kerjaan... nsb mak saya menyebelahi saya...

    ReplyDelete
  3. cuti hr tu sy nyaris2 dijodohkan dgn anak kwn parents sy..huhu..sy dh dpt detect action dorg hr tu ble kwn parents tu dtg umah..tp sy tegaskan kpd ibu bapa sy...
    sy nk capai PHD dlu bru nk fkr soal kawin.hohoho..skrg umur 25 thn pun dh leh dpt PHD tau..jgn main2...hahha..

    ble dh smpai msenye, sy akan plh jodoh sy sndr..lantakla nk terbalik dunia ke ape ke..sy yg nk kawin, nk sehidup semati ngn laki tu..kalo sy x bahagia cmne sy nk hidup semati ngn suami sy tu..tol x?

    InsyaAllah walau pe pon, sy akan taat pd kedua ibu bapa sy..plhn sy adalah plhn mereka jg..itu sy akan pastikan terjd..supaya x de konflik di kemudian hr..hehehe

    ReplyDelete
  4. mak aku jodohkan aku dgn ko..cmne ek? tpakse r aku trime...

    ReplyDelete
  5. da jadik cmni sy rasa nak suh mak sy je pilihkan..huhuh..senang..makan ati pon makan atila...akak...sedihnye la ai...

    ReplyDelete
  6. ifa pn tlng x setuju ngan akak gak la...
    ifa nk akak ngan abg rafigy! hehehe...

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah bertemu jodoh dgn pilihan hati,dah hepi direstui umi n abah.

    ReplyDelete
  8. hehehe~~

    pnah gak dlm situasi cmni..

    tp xmolahh~~

    el0kla kt yg cr sendri..

    bkn sehari dua nk idop bsame kn??

    tp biarla hbgn kt ngn psgn kt tu di restui oleh parent kter~~

    kn atiqah kn??



    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  9. asna bertemu jodoh sndiri hehe ;)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)