Friday, October 30, 2009

kalau makan banyak memang gemuk ea..?






hihihi [ini bunyik ketawa gatal]
saya rasakan saya ni dah berisi sikit laa..
lemak disana sini.. betul..
dulu ade juga makan ubat diet..
makan minuman herbalife pun ado..
tapi memang susah nak kurus balik macam dulu..
lemak elok je lagi melekat dalam perut nie..
macam mana nak bakar lemak ni lagi ye..?
dah sapu losyen mustajab pun tak berapa mustajab..
buat situp juga ok walaupun badan ni berat still buat juga ok..
tapi masih selesa lemak dibadan nie.. nak kena sapu dengan minyak tanah ke then bakar dengan api baru berkesan? hahahha gilak ko atiqahh!! apa ko mau mati?!! oh no..no..no...




dulu saya ada juga tekad tak moh makan nasi..
itupun bertahan 2 bulan saja...
lepas tu dah makan balik...
bila dah makan balik tu maintain lagi sebab selalu senaman..




tapi sekarang saya dah malas dan makan laa apa saja..
itulah makan banyak lantas lemak yang datang dari mana berkumpul disana sini..
mengerunkan pulak.. mana nak kawen ni.. karang nampak macam nangka kena sarung pulak.. alahai ada aku kisah? tak kisah pun semua itu.. ehhh!! mana boleh tak kisah...!!!
hiiisss tak boleh jadi ni.. saya mesti tekad balik jangan makan nasi.. tidak nasi!!
walaupun berat 55 dan tinggi 165 [ni ke tinggi aku? main hentam jak] itu orang kata sesuai dah.. tapi ntah..




takpelah bergerak la slow-slow cik atiqah nak kurus bukan senang..
nak gemuk senang je... ok!! kuat semangat dan yakin boleh!!!




14 comments:

  1. sy try suma tapi suma tak jalan..huhuhuhu

    abah sy lak risau sbb sy lagi besar dr anak2 lain..abah yag beli teh kurus suma...heheh

    ReplyDelete
  2. mmg la wei.. ari tu aku ternampak ko... nk tegur.. x sempat.. ko nampak berisi sikit

    ReplyDelete
  3. tinggi nye!

    55kg n 165cm dah cukup cun rasanya ;)

    ReplyDelete
  4. dah okey la tu..berat 55, tinggi 165..dah kurus laaaaa...xyah diet dh :)

    ReplyDelete
  5. hi kak tiqah..saya pon terlalu obses untuk kurus ckit..cam gemok la..banyak lemak2 tak patot kat badan nie..jgn tak mkn nasik..mkn jugak..yang paling penting pagi mesti sarapan..kalo tak sarapn tu tengahri kita makan banyak..mia ade 1 cadangan,cuba beli majalah RAPI,buku tu sangat berguna untuk yang pentingkan kesihatan..kadang2 info2 diet banyak dalam tu,kalo nak yang info diet tu mia ader..pinjam jer kat umah sebelah..:)

    ReplyDelete
  6. 165 ngn 55 tuh kuwuslah!!

    duhhhh~~sape ckp gomok ni??

    kalo sya2 ni brulah leh ckp kategori gemok..

    nk sebot tgi ngn berat pon malu~

    wuuu...nk jgk krus..tulun2!!


    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  7. berat bdn pia,sedey la mmg naik ssh nak turun.terpulang kadar metabolisma bdn kite,jeles je tgk yg kurus tu mkn byk mane pon mcm tu juga bdnya solid molid :(

    ReplyDelete
  8. awak tinggi sama saya laaa... 165 tp berat saya 50kg jeee... kurus skit jee pd awak... ni pon sya mcm gemuk skit. dulu 49 jeee

    ReplyDelete
  9. dulu time nurul student nurul pernah diet tak makan nasi hampir setahun. cuma mkn jenis mee dan mkn lauk seperti sayur dan ikan. last2 masa konvo muka mcm jerangkung kurus mcm org sakit sbb fanatik nak kuruskan bdn.

    tp sejak kawin nie lagi2 sejak pregnant dah malas nak diet. mkn jer. hehehe

    ReplyDelete
  10. uish...u dh kurus la...
    ketinggian tu dh sesuai dgn berat..
    kurus sgr pon xcantek tau...
    =)

    ReplyDelete
  11. dearie violetless~
    tulakan.. tatau dah caner ni..
    akak kena diettt..

    dearie puteri~
    tulakan i tell u aku dah berisi!!! tak sukeee..

    dearie ween~
    tak cunn!! berisi sikit laa...

    dearie ezzati~
    ala dear.. saya masih kena diett/..

    dearie joe~
    cari kamU untuk ape..?

    dearie mIa~
    baik cikgu.. nanti saya menUntut ilmu dirumah sebelah ye..

    dearie amsya~
    ala gemuk laa dik..
    kena diet jUga..
    mari kita!!

    dearie Pia~
    alahai pia kan dah cute.. hee~

    dearie riena~
    awk kurus!! saya mesti nak kurus juga!!!

    dearie cik selamah~
    yeker? erm.. rase cam gemuk je..

    dearie nuru;~
    yeke? eeii taknak la sampai gitu.. hee~

    dearie zella~
    heheh tapi taknak kurus sangat..

    ReplyDelete
  12. kalau ikutkan, tinggi n berat tu dah padan ;)lebih kurang sy gaks tuh;)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)