Wednesday, October 28, 2009

Dah nama pun kampung kan..

ASSALAMUALAIKUM~




hi.. rasanya baru sehari saya tak update belog tapi rasa macam dah sebulan pulak.. hee~ oklah nak cerita sabtu lepas saya balik kampung rumah nenek dan atok saya... seronok sangat sebab busu dari penang ada juga.. jadi ada juga lah yang meramaikan rumah nenek.. wah!! rumah nenek tengah buat renovation.. bestt woo.. cantik..


Lepas tu pagi sabtu saya saya tolong nenek nak masak dan buat kuih talam.. masa nenek suruh petik buah belimbing saya terus bawa kamera sekali.. sebab kat rumah nenek ni macam-macam ada.. nak makan ulam? adoo nak makan sayur? pun adoo.. nak makan buah? uuui adoo.. nak makan mekdi je takdoo.. huhuu~


let the picture tells you how beautiful kampung saya...
[mana tahu ada yang tak penah tengok ke kan?]






Ini orkid purple.. banyak adoo..




buah nona pernah makan tak?



bunga kantan kan namanya?




Inilah pokoknya...




busu kalau balik mesti suka sapu keliling rumah nenek..




huh bersih kan?



Inilah pokok belimbing.. hee~





selain bubuh dalam gulai belimbing pun sedap makan mentah dengan gula.. perghh!!



Ini ayam kesayangan atok saya..




Hehehe gambar atok saya sedang membina reban ayam.. alahai dah tua-tua kan ape lagi nak dibuat.. tapi saya dan adik-adik saya seronok tengok ayam bersepah-sepah lepas tu boleh main sakat-sakat ayam tu.. hahahha menjerit-jerit..!! best sangat...



9 comments:

  1. owhh biler la nak buln 3 nie.. nk terjah kmpg akak nie... wooowoooo~

    ReplyDelete
  2. bestnyer..
    macam2 adoo...hehehe..
    saya suka bunga kantan..
    kalo balik tu kirim2 la kat umah sebelah kalo ado lebih..huhuhu..

    ReplyDelete
  3. bunga kantan tu besarnyeee mak aiii

    ReplyDelete
  4. nuar paling suka kalau kat kampung bau daun kering dibakar time pagi2...bestnyer bau...

    ReplyDelete
  5. kat mana kmpg qah nie? bestnya. kmpg nurul dekat2 sini gak. area selangor gak. so tak ada sgt feel kmpg.

    ReplyDelete
  6. Cemburu nya tgk kg qah,hee~
    best sgt ade kebun sume.
    buah nona pnh tgk,rase nya mcm mane?
    pia pon pggil mak cik bongsu belah umi "busu"

    ReplyDelete
  7. Belimbing tu kalau buat gulai sedap gila tu.

    ReplyDelete
  8. nie mesti org bndar kan..mmg best dok kampung!!!

    ReplyDelete
  9. best nye balik kg
    sejak tok wan meninggal,dh jarang balik kg
    :(

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)