Tuesday, December 7, 2010

Wish List Rafiqy tahun baru ini..






Wah.. seronok bercuti hari ini eak korang.. tulaa melaka dah laa ujan pagi tadi semangat bangun lambat secara berjemaah dengan suami.. teheee~ sekali sekalaaa...



err.. semalam saya dan rafiqy ke hutan botanikal melaka kami jogging disana.. memang after work rafiqy fetch me then kadang-kadang we all pergi jogging so saya akan tukar baju dulu kat masjid ayer keroh.. selalunya dalam kol 6 macam tu laa..kitorang jogging sejam je pun.. tapi non stop ok.. teeheee~ syabas kepada tubuh badan ni sebab mampu bertahan.. ^^



then semalam lepas je jogging lepak dulu kat bangku dalam hutan tuh.. saya pun tanya rafiqy apakah wishlist dia untuk tahun baru ini.. saya bagi dia 3 list saje.. jahat kan..? then sebelum saya tanye tu saya dah berfikir dan berniat secara halus dalam hati yang saya akan tunaikan satu daripada wish list rafiqy.. ikhlas! sebab tulah bagi 3 je HAHA.. mulanye rafiqy macam berfikir.. saya cakapla ala tak kisah barang2 ke.. ape jelaa berkaitan apa yang dia mahukan dalam tahun 1432Hjrah nieh.. rafiqy gitu laa nak cakap pun kena fikir dulu.. kalau saya laa tanye je wish list amek ko 5,6,7 sekali boleh sebut sekali nafas je.. hehe.. dasar!!



1st
dia mahukan perniagaan sendiri..
[memang macam-macam dalam fikiran rafiqy about bisnes.. kreatif! beselah turun dari ayah dia laa tuh.. hidup hasil berbisnes.. seyesly bisnes memang best if kita memang tahu berbisnes dengan bijak.. kalau setakat suka-suka.. tanpa plan.. memang takat seminggu je bisnes bertahan]



2nd
dia mahukan kenderaan sendiri..
[sekarang kitorang pakai kereta adik lelaki saya.. kitorang sambung bayar je.. ]



3rd
dia mahukan 'anak'


Masa ni saya dah pandang jauh.. jika tadi saya berniat nak tunaikan satu daripada wish list rafiqy.. so bila rafiqy sebut dia mahukan anak saya macam sedih.. sedih yang maha hebat.. boleh ke saya tunaikan hajat dia yang tu? dekat situ juga saya menangis.. tanpa sedar.. agaknye memang sekarang sebut pasal bb automatic air mata jatuh kot.. hehe saya tak tahan ok.. saya menangis dan rafiqy hanya senyum... saya menangis sebab saya tak sangka itu yang dihajati suami tersayang.. sebab sebelum ni rafiqy tak pernah sebut... tapi semalam baru saya tahu yang dia juga seperti saya.. menanti.. err.. saya tanye dia what if wish list yang 3rd tu still tak tercapai? rafiqy jawab.. kena sambung tahun depan-depan laa sayang..hee~[korang dapat bayangkan tak muka rafiqy masa nie..? comel ok.. dia sebut sayang mesti nak malu-malu hehe



pssstt...konon-konon lepas tu nak share la pula dengan dia wish list saya tapi terus tak jadi sebab terkejut sangat.. hehe~ sabar jelaaa..



hope tahun baru ini akan menjadikan rumahtangga kami bertambah tambah ceria, gembira dan bahagia.. perkahwinan we all hampir ke tahun pertama.. tapi we all still rasa macam pengantin baru lagi niee... caner tuh? teeheee~ doa kan kami yaaa!!!




13 comments:

  1. insyaallah ada rezeki atiqah nanti..

    ReplyDelete
  2. semoga sis terus berbahagia yer
    insya allah rezeki itu sentiasa ada utk mereka yang sentiasa bersabar.

    ReplyDelete
  3. amin,,,saya doakan,,,,,
    cepat dpt beby kak

    ReplyDelete
  4. Dear...

    Sabar ye.. saya pun dah 11 bulan kahwin xde anak.. same2lah kita berdoa

    ReplyDelete
  5. dear qah,byk brsbarlah ye..,insya-Allah thn dpn de la 2...,sy pn brhajat cm2,husband mnala yg xnkkn zuriat btul x?tp 2la,blm nk de rzeki lg...mnala taw kot2 dpt skali kmbar ke..:)

    ReplyDelete
  6. atiqah ,

    itu hajat suami sy juga... sy memahami perasaan atiqah... tp sm2 kita doa dan terus berdoa agar Allah limpahkan kita rezeki yg satu ni ye.
    insyaallah.

    ReplyDelete
  7. ameen..mudah-mudahan ada rezeki tiqah. btw, me pun masih menanti..dah setahun lebey me nikah, tapi belum ade rezeki lg. dan kami pun masih macam pengantin baru, every nite dating kat luar, every weekend jalan2..sampai adik beradik yg dah beranak pinak ni jeles. well..tu je cara kami berdua nak kurangkan stress sebab org dok tanya bila nak ada baby? dan untuk ada baby, kita perlu rileks dan tak stress. mari kita happy kan diri ke arah dapatkan baby.

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah kak..nani n husband pon tengah menanti dgn sbr..bukan akk sorg k yg tengah menanti..ramai lg..hope kite akn de berita gembira nanti..sm2 la kita doa kak

    ReplyDelete
  9. InsyaAllah akan dikurniakan zuriat jg satu hari nanti..bersabar yer..

    ReplyDelete
  10. insya'allah kalau ada rezeki semua tu pasti dapat....aminn

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)