Wednesday, December 22, 2010

2010

salam semua..




jumpa lagi di lain entry..
tinggal seminggu je lagi kita nak masuk tahun 2011..
yuhuhuu semua dah ada azam? bukan seseorang lelaki bernama Azam ye.. tetapi matlamat.azam tahun baru niee.. mesti ada kan.... ^^ apa pun, hope kita semua dapat jadi orang yang lebih baik pada tahun depan ye.. saya pun mesti! wajib! ubah tabiat buruk, kawal marah.. kawal laser.. kawal..segalanyee.. biasalah kan kadang kita pun tersalah pandang tersilap kata.. ada je salahnyee.. saya nak kata yang saya ni bukan baik pun.. tak caya tanyalah adik kandung saya si mia tuh.. dia tahu macam mana kalong dia niee.. mia komen sikit biar orang tahu macam mana kalong ko nie miah.. eaaa..



janganlah kerana korang tak kenal saya korang anggap saya ni baik laa, alim laa ye.. cakap asyik yang baik-baik je.. hee~ entah dah memang hati saya baik kot.. sebab apa yang saya tulis ni adalah datang dari hati bukan dari fikiran.. kalau dari hati.. kalau hitam, hitam la jadi, kalau putih, putih laa jadi.. tidak ye.. kadang ape yang tulis ni itulah yang saya rasa.. hanya jauhari yang mengenal manikan.. ah ceeee.. bagus pulak nak berpepatah.. korang yang menilai.. kita kenal dalam alam maya je.. tak kena in real so macam mana nak judge ppl kan.. mesti jumpa bercakap, berborak huh baru tau macam mana kah tabiat sebenar seseorang tuh.. terserlah..tapi kadang betul juga kita boleh kenal cara orang tuh dari cara dia menulis.. kan..? sebab apa kita kenal? sebab orang tu menulis dari hati dan kita yang baca pun terasa terus dalam hati.. jangan pulak kita dah buat penilaian awal dari sudut pandangan kita sendiri.. kan kalau kita salah dah tak adil kat orang tuh..



tahun 2010, saya berkahwin saya tukar kerja di melaka.. banyak yang terjadi tahun 2010.. semuanye cukup.. banyak mengajar saya erti kehidupan.. banyak juga kenal siapakah saya nie.. bila saya lihat kehidupan lain cukup saya rasa kenapa tidak saya.. bila saya lihat hati saya selalu macam fikir yang tak baik pasal orang lain, bila saya buat sesuatu tanpa berfikir.. itu semualah yang saya duduk berfikir dan cuba untuk ubah.. saya takut dibenci orang kerana sikap buruk saya.. saya mahu disayangi semua dan cuba berbuat baik kepada semua.. orang tak kenal saya orang tatau.. kawan-kawan boleh menilai saya sesuka hati anda.. jika korang betul means korang dah kenal saya tapi kalau korang salah takpe.. saya maafkan biasalah saya pun ada macam tu juga tapi tu bukanlah sikap yang baik.. berprasangka buruk terhdap orang lain.. tak elok kan.. insyaAllah segala yang buruk kita cuba sama-sama buang..



setakat ini, saya belum merasa lengkap dalam hidup.. sebab saya belum jadi seorang muslimah yang betul-betul taat pada perintah agama, suami.. saya selalu leka dek duniawi.. saya mesti terus mencari dan betulkan diri.. itulah janji saya dengan Allah.. saya cuba kumpul tenaga dan pupuk sifat sabar.. saya rasa kerdil sekali.. saya rasa jauh jauh berbeza dari kalian semua.. saya rasa diri saya tak layak lagi untuk menjadi contoh pada adik-adik, saya masih rasa yang saya tak layak untuk jadi isteri rafiqy.. anak yang baik kepada kedua keluarga saya.. belum..



Korang semua pembaca hati dan tulisan saya.. tahun 2010 ni yang baik kita jadikan tauladan yang buruk kita jadikan sempadan ye! semoga berjaya! kalau ada yang buruk/tak baik datang dari saya saya minta maaf ye.. minta maaf banyak-banyak..kalau saya ni ade buat salah ke, bagitahu je.. tak kisah pun..kalau anda tegur betul dan saya rasa saya kena ambil saya ambil, tapi kalau tegur macam tak kena je saya abaikan je.. simple kan.. tak suke nak sesakkan kepala dengan hal tak penting da sekarang..heheh



psssttt this weekend nak bercuti.. ! tak sabarnyee...








4 comments:

  1. pia pon nak jd seorg yg lebih sabar tenang..InsyAllah

    ReplyDelete
  2. akhekheke..

    kak long saya ni laser orgnya ya..but, dia hanya akn bersuara bila perlu..kalau tak perlu, beliau lagi suka diam..

    setuju sgt kak long..takpe..org tak tahu ape yg kite tahu, dan kite tak tahu ape yg org tahu..

    kalau betol kita salah, minta maaf..dan kalu org tgur kite dgn cara yg salah, let her be..tak rugi ape pon..

    btw, welcome 2011..aiyokk..nk start mengajar da..huhu..

    ReplyDelete
  3. tahun 2010 gak kita bertentangan mata

    lallalala


    ✿(^^,)✿

    ReplyDelete
  4. dearie Pia~
    insyaAllah dear..

    dearie Mia~
    heheh thanks ye..

    dearie yanie~
    haah kan... sekali je dapat jumpa yanie... hope nanti yanie kawen qah dapat pergi..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)