Friday, December 17, 2010

Hujung minggu lepas






banyak betul laa hal kat opis nie.. kenapalah suka sangat nak spoil kan semangat dan mood orang pagi-pagi.. susah kalau betul-betul 'ambil berat' hal orang nie.. amek berat takpe jangan penyibuk.. yang tu memang annoying,...org tak sibuk hal dia, dia nak sibuk hal orang.. org lebih sikit mula dia cari hal.. orang relax sikit mula hati dia panas.. apa daaah!! seb baik laaa aku nie orang baik gheti nak kawal marah, karang kalau aku dah marah baru ko tahu langit tinggi ghendah... aku diam-diam bukan makna aku bodo.. dah laa.. malas nak cakap sebab cakap banyak pun buat jiwa bertambah sempit dengan perangai orang lain.. lantak kau laa.. asal keje aku siap aku bahagiaaaa.. sudeeyyy..



tarik nafas..



hembus nafas..



mula!



Nak ikutkan sabtu lepas family rafiqy plan nak ke wedding sedara diorang kat singapore.. tapi memandangkan my SIL tengah tunggu hari nak bersalin so cancel! yang pergi hanyalah ayah mertua saja.. beliau pergi dengan menaiki bas. hanya lepak dirumah. tak plan nak ke mana. sekali ibu rafiqy ajak ke MITC.. ade pameran satu negeri satu industri kot.. gitulah.. ibu rafiqy memang gitu suka berjalan i like ade je plan yang best.. sama laa macam ibu saya.. baru nak berubah nak kurang kan jalan tapi tak dapat sebab pengaruh kuat yang amat.. teehee alasan!



siap-siap.pakai baju cantik. tudung merah. hehe



Sane hanya tengok-tengok.. biasalah pameran barang kraftangan dari negeri-negeri.. masa masuk kat negeri sembilan.. ada pearl haya pulak.. buy 1 free 1.. terus rembat.. sekarang dah minat dengan koleksi pearl haya.. cantik!! ok daa.. tak beli ape daa.. just tengok-tengok je..



meh tengok gambar..



wardah dah pulang ke pangkuan sebab sekarang cuti sekolah.


yang ni tatau ape..


cantik.. saya suke barang antik macam nie..


merah kan?


lepas tu pergi makan dan balik rumah terus..



Sampai rumah kalong saya (SIL) rasa macam sakit.. tapi ntah saya tengok macam sakit sikit je..hihi tapi dia cakap macam dah ade tanda sikit.. so ayah mertua saya terus ajak pergi hospital tanpa berlengah lagi sebab takut kan.. hospital dah lah jauh.. masa tu jam dah tunjuk angka 12.00 am.. sampai je hospital kalong terus masuk wad untuk check.. masa tu masing-masing dah mengantuk tapi tahan je.. last-last tertidur kat kerusi menunggu tuh.. masing-masing tak tahan dah.. sekali jam 3 pagi kalong kuar.. cakap doktor nak scan baby sekali lagi sebab masa dia baru sekali je scan so doc nak tengok baby dulu.. kalong rafiqy masa tuh biasa je.. entah ape yang saya tahu dari pengalaman kawan-kawan.. bila air ketuban dah pecah baru betul nak bersalin.. tihee~ tapi tatau laa cakap pandai laa orang takde pengalaman kan..? ampun... doc nak datang scan jam 5.30 lepas subuh. semua macam errr...? ibu suruh balik dulu.. tapi rafiqy ngantok sangat then dia tidur je kat pangku saya.. kesian dia.. lama juga dia tidur.. lepas tu saya pulak tidur pangku dia.. berganti-ganti jaga... ^^



Lepas solat subuh kak long rafiqy dah check dan dia kena tahan wad sehari.. so we all pun balik rumah.. tidurrrr dengan baju semalam.. bangun jam 11 tengahari sebab nak ke rumah kawen kawan rafiqy..



masa ni i melaram dengan tudung maysaa saya.. uuhh beriyaa..



rafiqy rajin pulak pegang kamera masa ni.. bertuah isteri dia.. ^^



muka bengang kena tunggu kawan rafiqy sampai.. T__T


senyumla sikit pujuk suami...


terus posing over.. dasar!


meh i tangkap gambar u juga meh..


saja simpan rambut panjang.. hee~ suke..


inilaa MAN her zain.. huhuu~ pengantin chomel..


rafiqy minta izin nak balik.. kurus lak masa nie dia...


rafiqy dengan kawan-kawan dia..


itu jelaa ade kisah hari ahad juga nanti sambung nak solat.. daaa~




4 comments:

  1. susahkan ,org tak fhm persaan tu

    qah saba ye,pia ade bace status qah nak komen internet mcm sipot

    hihi Mar Her Zan

    Pia tingin nak pg tu,tak sempat juga :(

    ReplyDelete
  2. dear, x semestinyer pecah ketuban tanda bersalin..i dulu bleed, sket jer kat panties.. ketuban doc yang pecahkan..=D

    ReplyDelete
  3. sy pun pergi satu daerah satu industri tu, siap makan aiskim goreng and sate ikan. yum yum! :D

    wah, dah mcm hana tajima la bila akak pakai maysaa!

    ReplyDelete
  4. dearie ween~
    alahai dear.. jauh beza kot yang..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)