Thursday, May 6, 2010

Solekan Mata






hai semua.. sedang bekerja ke? hahaha i tak keje hari ni.. wah bahagia rasanye update belog sambil peluk bantal.. tidak lupa snek disebelah.. whoa!! hee~


Ok saya suka bersolek.. dulu tidaklah minat sangat.. zaman belajar nak keluar pun selekeh sangat dengan tudung nye baju nye.. alahai.. sekarang je bila dah kerja muka pun dah kedut-kedut kenalah edit sikit dengan tepek mekap TT_TT


so setiap kali keluar or pergi opis saya akan tepek muka dengan foundation, bedak, blusher dan sedikit solekan mata.. tapi ikut mood juga.. kadang-kadang amatlah malas.. sampaikan nak pegang celak pun macam rasa pegang besi berat.. hahaha :D


Ini ada sedikit gambar solekan mata dari saya untuk anda semua.. cewah!!
[macam rasa hebat sangat je]


mekap 1
eyeshadow ni adalah kegemaran saya dari In2It.. purple lite gitu..

mekap2
blue dari Avon... kadang-kadang saya guna kaler ni untuk effect smokey eyes..

mekap3
Ini adalah eye shadow saya beli dari tupperware.. sangat suka kaler nye..

mekap4
eye shadow yang pertama saya beli dari Fasio.. suka kaler dia..

macammane saya apply kat mata? saya cuma guna berus yang sekali ada masa beli eye shadow or gunakan jari je tok blend kan dia.. ^^ senang!




11 comments:

  1. best nyer tgk qah bersolek

    yanie ni...tak pernah solek cam tu..

    member tolong solekkan ada la sekali

    eehehehhe......

    ReplyDelete
  2. hi, nk tanye bole?
    u pakai eyeliner brand ape? nmpk santek :))

    ReplyDelete
  3. HUwaaaaaa! nak belajar! nak belajar! kak..... plzzzz huhuhuhuhuu =((((

    jelez tgk akak pandai make up mata huhu~

    ReplyDelete
  4. wuu~,bertambah ctk la wifey Rafiqy ni

    suke tgk :)

    ReplyDelete
  5. tringin nak mekap...lg mekap lg hodoh..huuu..:(

    ReplyDelete
  6. dearie yanie~
    yeker? nanti yanie kawen mesti cantik tau sebab yanie tak bese mekap sekali mekap wah meletsss i tell u!

    dearie anonymous~
    alahai brand silkygirl sajaa.. hee~

    dearie asna~
    ok yang nanti akak ajarkan ye..^^

    dearie Pia~
    hehe mekap memang ade je kemana sajaa..

    dearie atieabie~
    eh taklah awk comel je ^^

    ReplyDelete
  7. aku memang fail bab mekap..takat taruh eyeliner & lipgloss je..huhu

    ReplyDelete
  8. Hi.drop by to say hi. Jalan2 cari blog best. Sama la kita..wanita dan make up x dpt dipisahkan.auww!!

    I link u ok. ;)

    ReplyDelete
  9. make up semua ader..
    tapi tak reti nak pakai..tatau nk wtper byk2 tu..eyeliner tu mesti comot kalo mia pakai...kadang2 geram jugak..huhuhu...
    tapi skang nie tkder mood nak pakai ape sgt..bedak dan lipgloss sudah..muka byk sgt jerawatnyer...:(

    ReplyDelete
  10. nice makeup!!hehe
    kalo free datang la singgah blog saya..
    sayasukamekap.blogspot.com (^__^)

    ReplyDelete
  11. cantek je tiqah mekup..akak suke lah tgk..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)