Thursday, May 20, 2010

Aku dan dia sedang mencari cinta..






Dulu masa berkawan.. banyak betul pengalaman yang kami kongsikan bersama..masa sekolah rendah, sekolah menengah.. pengalaman kerja.. macam-macam lagi.. namun semuanya sangat terbatas.. beselaa tahap malu masih menebal laksana buku pemasaran saya zaman belajar dulu..memang tebal.. cakap pun tertunduk-tunduk.. tindakan tanpa sedar seperti cakap tergagap-gagap, tersenyum tetibe.. tergelak walau tak lawak.. huu~ sangat jiwa-jiwa waktu tu..


tapi dari bait-bait percakapan dan tindakan... tersembunyi atau lebih tepat terselit sedikit perasaan yang luar biasa.. dulu kami tak mampu berjumpa.. menatap muka masing-masing.. sebab kalau jumpa habis bersepai jantung.. berdegup kencang...


teringat dulu masa saya bekerja satu hari je kat JJ saya ternampak rafiqy.. saya yakin dengan rasa tu.. tapi rafiqy tak kenal saya.. saya tanpa sedar ikut dia yang waktu tu dengan ibu, adik dan ayah nyaa.. saya tarik tangan adik saya [keje sama ngan adik] kitorang pun ikut dia macam zorro.. eh zorro pulak.. T_T tapi sekejap je.. sebab takut kantoi.. kena jaga imej jugaaa...


dan lepas balik kerja terus sms rafiqy tanya dia betul ke dia ada pergi JJ tadi.. dan dia cakap taklah.. eh saya salah orang ke? betul saya nampak dia tapi rafiqy cakap tak...saya tahu dia tipu.. [dan betul laa pun dia tipu.. tupun dah tau masa dah jadi suami huuu~] alasan sebab dia malu.. hahaha


Kami pun pernah ada pasangan masing-masing sebelum serius berhubungan.. dan macam biasa saya banyak bantu dia beri pandangan dan cadangan kalau dia perlukan penambaikan dalam hubungan dia.. walau pun kecewa sebab lelaki yang saya suka dari dulu tu dah punya idaman hati.. saya sedikit putus asa nak kawan terus dengan rafiqy..sebab rafiqy ni setia sangat.. mungkin hubungan dia dan pasangan dia akan berjalan lancar tapi kecuali lah girl tu yang bawa masalah.. erm.. keciwa makcik waktu tu.. tapi bila saya fikir balik kalau betul saya sayangkan rafiqy saya kena gembira untuk kebahagiaan rafiqy.. jadi saya terima hakikat..^^
dan saya tak menyimpan sebarang harapan/hasrat untuk bersama rafiqy pun daaa.. hii~


Tapi orang kata Jodoh kuatkan.. macam mana pun kalau itu jodoh kita walau teruk mana pun dugaannya pasti dia juga yang akan ditakdirkan untuk kitaa... bersabar lah untuk dapat yang baik.. banyak dugaan tu yang banyak mengajar kitorang...


Kami masih mencari cinta.. cinta sebenar.. cinta antara Tuhan dengan makhluk ciptaanNYA, cinta kepada ibu bapa dan cinta antara kami sebagai suami isteri.... sekarang diri kami bersama dalam satu rasa... rasa yang sama... hasrat yang sama.. juga impian hidup yang sama..
itu sangat bahagia buat kami..


dan saat kami diijabkabulkan saya lihat saya tenung wajah yang Allah beri pada saya.. itu dia rafiqy.. satu-satunya lelaki yang Allah kurniakan buat saya sebagai peneman mencari kebahagiaan dunia akhirat... saya kena jaga dia, jaga nama dia sebagai suami dia saja punya hak mutlak ke atas diri saya... segalanya telah tertulis buat kami..saya redha dan sangat bersyukur..


Ini rafiqy suami saya.. beliau comel.. dan saya sayangkan dia...

ini saya.. saya tak comel, baik dan layak untuk lelaki seperti rafiqy..
tapi saya kena cuba jadi yang terbaik buat dia...


-suami saya baca belog ni-
saya mahu dia tahu betapa saya sangat bersyukur punya dia..


ada orang kata Adam dalam drama adamaya tu suami yang ideal buat semua wanita tapi saya tetap akan kata suami saya paling ideal sebab kalau rafiqy itu adam, maya tidak akan ada sedikit rasa pun mahu pergi ke lelaki lain...^^



15 comments:

  1. sebab kalau rafiqy itu adam, maya tidak akan ada sedikit rasa pun mahu pergi ke lelaki lain...^^

    part last plg suke...senyum2 kite bce cter akk nie..comel jew..mge bahagia milik kmu berdua ok..cpt amien kn...hehe

    ReplyDelete
  2. waahh tersengih-sengih saya baca. sweet sungguh! :DDD

    ReplyDelete
  3. *pengsan.


    suwit giler ayat2 kamu wahai tqah

    ReplyDelete
  4. Wahhh! =)) biler la asna nk bersuami pula ek.. =)) Wink! Wink!

    ReplyDelete
  5. jodoh kan dia,kuasa Allah..
    happy tgk relation Qah sampai ke tahap yg sah :)

    ReplyDelete
  6. dearie ada~
    hii~ thanks darling.. ianya datang dari hati..

    dearie dd dudu~
    thanks dd comel!!

    dearie Peri Pia~
    thanks Pia..

    ReplyDelete
  7. kakak, ayat last tu saya suka :)

    ReplyDelete
  8. dearie ieyka02~
    amin.. thanks dear.. i appreciated that...

    dearie bunga~
    thanks darling..^^

    dearie asna~
    takpe.. dah tak lame daaa tuh..
    lepas tu asna dah ade suami.. hii~

    ReplyDelete
  9. so sweet & loving! Both of you really matching couple! happy always keh! XOXO... :D

    ReplyDelete
  10. wah so touched la..tahniah atiqah..finally u met the one..n moga korang bahagia hingga akhirnyaaa...i hope i will be like u also one fien day..:)

    ReplyDelete
  11. sweetnyer dh kawen!!!cepat2 dpt baby yea.salam perkenalan=)

    ReplyDelete
  12. sweetnye kakak.
    hope ur relation sampai hujung nyawa..:)

    ReplyDelete
  13. sangat2 comel n3 nih.....(^^,)

    ReplyDelete
  14. Allah sentiasa tahu apa yang terbaik untuk kita-setiap hambaNya..=)

    ReplyDelete
  15. dearie neena~
    thanks darling!! love ur comment..

    dearie wahidah~
    saya harap juga.. pasti akan hadir bahagia buat kita k dear..^^

    dearie cik bella~
    hihii malunyee.. thanks ok.. tulaa sedang menanti rezeki baby..

    dearie bella dela rosa~
    hiii thanks dear.. akak pun suka tengok awk.. sweet..!

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)