Tuesday, March 22, 2011

Sensitif melanda





lately saya rasa sangat sedih.. sedih... dan selalu menangis..
dalam solat berdoa sambil menangis.. ya Allah..
saya tak tahu kenapa hati mudah tersentuh..
terasa macam semua menguris hati saya..
terguris sikit air mata keluar.. erm.. kenapa eak..?



sekarang balik rumah masa hanya dibilik..
hanya keluar masa nak berwuduk, mandi dan buang air..
saya tak mahu bercakap.. saya cuma membawa diri dalam bilik.. T__T
saya tak minta difahami.. diri terasa macam ingin perhatian dan sedikit 'kepentingan'..
saya hanya rasa begitu diberi perhatian masa bersama keluarga sendiri..
ibu beri nasihat, adik banyak bantu saya buat kerja, ayah banyak pesan...
kalau saya nak makan apa-apa ibu segera masak untuk saya..
dan bila sesuatu yang saya 'nak sangat' tak kesampaian saya jadi sangat sedih..
saya bukan minta bukan-bukan.. saya seperti menyusahkan semua..



tapi ada juga memahami jiwa ni.. nasib baik!



sekarang masa untuk air mata keluar.. ah senangnyee!!
jadi baiklah saya berhenti menulis..



assalamualaikum semua..



semoga baby memahami keadaan ummi nye..



22 comments:

  1. time2 preggy mcm tu agaknya,qah take care ya

    kena happy2 tau

    ReplyDelete
  2. ala cian akk kiter ni,,,,more sensetip yer kak,,,ala jap jer tu perubhn hormon kan,,,sabar yer kak,,,jgn layan sangt,,,t bertambh sedey

    ReplyDelete
  3. same la ngn makteh ida dlu pregnant x boley nk ckp ngn org~dok dlm bilik je...


    pastue kt sbelah mesti ada timba nk buang air liur...huhu...

    ReplyDelete
  4. dearie mom 2 be...

    jgn sedih selalu nt bb muka masam nanti :)
    it's normal kot klu pregy time memang sensitif kot :)

    ReplyDelete
  5. hi tiqah...reading ur blog..
    Jgn cediy2...think positif..
    Nak anak comel hati kene gembira!
    Nanti anak kuar monyok je...
    And if u cediy..nnti baby pun cediy..think positif n enjoy ur precious 9 months...=)

    ReplyDelete
  6. tahniah qah....dah mengandung...

    (^^,)❤..

    ReplyDelete
  7. biasa ler..saya pun kadang2 rasa mcm tu....sampai satu tahap tgk gambar baby pun blh nangis..hehhehe..ngeee

    ReplyDelete
  8. Hormon x stable tu atiqah.sabo eh

    ReplyDelete
  9. qah, org cakap, time preggy ni mmg sensitif....kot?

    ReplyDelete
  10. sy doakan sis atiqah adnan(sy sukerr nama tu hihi) ceria2 ok? keep smiling sis =)

    ReplyDelete
  11. sabar bebynk ye sist..u kene tabah.

    ReplyDelete
  12. hai tiqah =)

    sabar byk2 yea. doa byk2 jugak. takecare n have a nice day always =)

    ReplyDelete
  13. tabahkan hati sis..
    whatever pun
    jaga diri n baby

    ReplyDelete
  14. sy pon camnie gak masa mula2 mengandung...sket2 je nak nanges..huhu..

    ReplyDelete
  15. qah: sabar ye..biasa la..bg sy itu bukan sebb preggy..itu sebab mmg emosi wanita yg setiap bulan ada masa sensitif nya..cuma if preggy kita tak dpt nk agak bila akan sensitif..if tak preggy, before period mesti sensitif..mase preggy ni ada kalanya sgt la emosi, sensitif..semuanya..
    adakala mood sgt baik..anggap je ini masa utk sensitif..takpe..give time to your self..sy doakan cepat kembali kepad mood ok ye..take care

    ReplyDelete
  16. noli pon penah rasa camtu..byk2 saba yer.. ;)

    ReplyDelete
  17. hi atiqah... org kata.. bila preggy.. mmg begitu.. emosi mcm kurang stabil sikit... xpe.. kuat kan hati.. cuba jgn sedih2.. takut effect baby.. so, xmo sedih2 ek..cheers...

    ReplyDelete
  18. kakak! kamoo jgn rs sedih mmg mcm tu kot...semua wanita phm :)

    ReplyDelete
  19. ala, sedihnya dengar. jangan la macam tu. tak baik untuk mood baby nanti. mesti dia pun sedih ummi dia sedih sorang2 kat luar. mayb sebab pregnant so hormon unstable. banyak2 bersabar.

    ReplyDelete
  20. kak tqah sbar tau..biaselah pembawakn budak....tringt kisah mak sy msa ngadungkn adik bongsu saya....mak sy mmg suka ngis,.cpt trasa...dan sifat tu mengenan kat adik sya skang..even da bsar pnjng...ttp cembengggg..hehhehe

    ReplyDelete
  21. its normal dear, due to ur pregnancy hormon...mmg sensitif & cpt terasa...cuma jgn layan sangat ya, not good for ur baby...nanti muka byk masam :)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)