Tuesday, March 1, 2011

Cintai dia yang mencintaimu..





Assalamualaikum semua..



Saya suka ungkapan tu.. "cintai dia yang mencintaimu" tak tahu kenapa dengan ungkapan itulah saya berubah.. berubah menjadi seorang yang boleh menerima cinta..



Dulu masa belajar tingkatan dua.. saya ada sukakan seorang budak lelaki ni.. ok saya namakan dia X..saya sukakan dia sebab entah mungkin saya rasakan dia lelaki yang baik lelaki yang sayangkan Islam dan seorang muslim yang patuh pada ajaran agama.. dia juga seorang lelaki yang kacak.. ye saya akui sebab itulah saya sukakan dia sebab jarang lelaki yang memiliki wajah yang cantik ni punya peribadi yang baik.. itu yang buat saya tertarik.. tapi kami hanya berkawan dan selalu borak dalam telefon je.. selalunye topik yang kami bualkan adalah soal agama..dia jugalah yang membuatkan saya dekat dengan Islam melalui perkongsian ilmu..



Bila saya sambung belajar ke poli dia ke uni.. masa tuh kami dah lost contact. tapi saya tetap menunggu X dan dia adalah lelaki dihati saya.. sampaikan saya tolak cinta yang datang kerana setia menanti.. saya tak bagi dia hint atau apa.. sebab mungkin saya percaya dengan Allah dan Allah yang akan menentukan segalanya.. saya minta dengan Allah jika lelaki itu adalah yang terbaik buat saya tetapkan hati saya untuk dia dan jika dia bukan lelaki itu berilah petunjuk kepada saya..



Masa tuh ramai yang cuba nak kawan dengan saya termasuk pensyarah saya sendiri.. err.. luarbiasa rasanya bila disukai pensyarah sendiri.. tapi saya tak memberi harapan kepada mereka semua sebab saya takut... walaupun waktu itu saya sendiri rasa macam tertarik dengan lelaki lain tapi saya simpan rasa tuh.. (fall in love with rafiqy at the 1st sight teehee)



Tapi Allah beri saya petunjuk ye kawan-kawan.. masa tuh pertama kali saya tengok friendster itu pun tumpang profile kawan saya.. saya saja cari lelaki X saya jumpa.. tapi entah dia dah banyak beza dari dulu.. saya dah tak kenal dia.. dia dah pun ada gf waktu tuh.. i means hot gf kot.. sebab gaya diorang bergambar tuh.. saya tak sangka itukah X.. tapi ya itulah dia..
saya senyum kerana Allah telah bantu saya.. syukur.. sekarang kami masih berkawan..dia kawan yang baik apapun



Sejak tu saya tetapkan hati.. tak guna kalau kita cintakan seseorang tanpa mendapatkan respon yang sama.. kita rugi.. bila kita terlalu mengharap dan menghormati lelaki yang tidak cintai kita seperti mana kita cintai dia.. sedangkan di luar sana ade lelaki yang begitu cintakan kita walaupun tidak mendapat respon dari kita dan dia tidak jemu menanti tak putus asa dan terus mengambil hati kita,keluarga kita... kita boleh rasa ye siapakah dia lelaki yang mencintai kita sepenuh hati.. yang sanggup bersusah senang demi kita dan sanggup dahulukan kita lebih dari diri nya sendiri.. yang paling penting boleh menerima kita baik dan buruk kita.. tanpa pernah mempersoalkan setiap kekurangan yang kita ada melainkan cuba untuk melengkap kita sebaiknya..



saya dah jumpa cinta yang saya cari.. hii~ dia lelaki yang memiliki wajah yang cantik dan juga peribadi yang sangat baik.. syukur! teruskan rasa cinta dihati kita ye sayang.. kerana cinta itu membuatkan kita hidup dan bahagia sentiasa..
<3> ya all!






9 comments:

  1. wahhh seronoknya baca :)
    tahniah kak tiqah !

    ReplyDelete
  2. alahai.
    seronoknya
    doakan akak bahagia sampai bila bila
    :)

    moga saya juga dipertemukan dgn orang sebegitu

    ReplyDelete
  3. sgt2 sweet thanks akak bg tips!!!
    sy tga lost nie!!!

    ReplyDelete
  4. dearie rena~
    hee seronok ye dik.. thanks ok..

    dearie intan.maisarah~
    insyaAllah sayang doa banyak2 k..

    dearie cik zira~
    kamu lost.. cepat2 cari jalan k.. hopefully kamu dapat ape yg kamu mahukan ye..

    ReplyDelete
  5. allah always know whats the best for us..=)

    ReplyDelete
  6. cinta utk setiap saat bersama suami ;)

    ReplyDelete
  7. wauu beshnyer...smg taman2 cinta akak sentiasa mekar..Amin..

    tertarik dgn ayat nih "kita rugi.. bila kita terlalu mengharap dan menghormati lelaki yang tidak cintai kita seperti mana kita cintai dia.. "
    huhu yup..sy dah rase..sangat syedih ..n rase buang masa..n org xhargai pun..huhu

    ReplyDelete
  8. wah, kisah kta sgt hampir sama..

    terlalu mgharap n setia...but in the end, kta sndri xkenal dgn org yg prnh kta syg tu...huu~



    Talk of A Soul

    ReplyDelete
  9. phewwiit~

    dis story so sweet la \\^__^//

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)