Wednesday, June 24, 2009

~tarikh kahwin dan kerja~

Situasi saya sekarang ialah sepatutnya TM dah ada penempatan untuk kami pegawai bukan eksekutif ni memandangkan multimedia college sekarang dah pun diambilalih oleh Multimedia University...tapi kami tak diberikan surat atau ape berhubung status kedudukan kami disini.. nak mohon pindah tak bole, sedangkan nak cuti pun main cuti je.. kami FREEZE disini...




[kepada rakan TM yang lain, nak tahu aku sekarang takleh nak buat sesuka hati, nak minta tukar ke ape ke.. cuti pun beku so aku main cuti je tanpa mohon dalam gems.. seb baik gaji jalan.. kalau tak aku pun tak tahu nak cakap macamner]




erm.. pasal date kawen... sepatutnya saya akan berkahwin pada dec 2009 tapi terpaksa diubah kerana ada pertembungan tarikh yang sama dengan sedara dan saya akan berkahwin pada Jan 2010.. tapi, memandangkan adik saya Mia juga akan berkahwin pada tahun yang sama iaitu Jun 2010 jadi ramai pihak yang mahu perkahwinan kami disekalikan... tapi pulak tarikh yang saya pilih iaitu Jan 2010 tidak sesuai pada keluarga rafiqy sebab nak buka sekolah kan so keluarga dia banyak dari singapore dan keluarga rafiqy juga menguruskan tender kantin sekolah jadi tarikh tu kena tukar....




nak dijadikan cerita adik saya MIa tak mahu kawen awal tahun depan dia nak kawen tengah tahun (yerla kire macam dia nak tarikh dia lah Jun 2010 DAN SAYA PERLU TUKAR) saya taknak ye kawan-kawan lambatkan kawen erm sedih sangat nape lah banyak sangat halangan macam nie.. Mungkin saya mohon untuk kawen awal tahun juga tapi bukan Jun.. sangat leceh laa kalau tarikh kahwin kita terpaksa ditentukan dengan mengambilkira keadaan sekeliling... saya jadi putus asa dah nak kawen...




help mee!!!

10 comments:

  1. bertukar tarikh?

    kak, nanti kawin jangan lupa jemput k.

    ReplyDelete
  2. syg jgn ckp begitu,ape yg kita ucapkan adalah doa....sabar ye atiqah mungkin blh dibicangkan lagi ttg tarikh keramatmu itu..Time pia nak kawen dulu lagi kecoh..kad dah siap,tibe2 PM umum pilihanraya huhu.nsb baik majlis berjln lancar walaupon tkr tarikh..

    ReplyDelete
  3. darling..jgn down ehh..
    perkara camni mmg biase la kalo nak kawen..
    macam2 halangan ade time nak tentukan tarikh..
    I pon pnah down sbb i kene mengalah ngan bakal abg ipar i yg nak kawen mase tarikh i tue..
    padahal dah lame dah parents i bncang nak tarikh tu sbb besday I..
    Tp at last dpat gak..kene fight sket..
    bukan nak kuang ajar or msuk campur hal org tua..Tapi itu hak kite jgak!

    ReplyDelete
  4. dearie roozu~
    begitulah nampaknye dear..
    akak sangat sedih ye..
    yerp mestilah akak jemput semua kawan-kawan akak..

    dearie Pia~
    erm tapi kita dah banyak kali tukar dear..
    tu sebab la giveup dah..
    actually nak sangat nikah 1 Jan 2010..
    erm.. tengok la nanti macamner..

    dearie balkidz hunny~
    erm.. i nak sangat date 1 Jan 2010 dear..
    nak sangat.. erm.. sedih laa macamni..
    kalau kita nak bersuare pun susah sebab nak ikotkan kena dapat persetujuan kedua belah pihak.. tapi i je yang nak.. rafiqy taknak.. dia cakap susah budak nak masuk sekolah.. erm.. cuti sekolah habis kan.. :(

    ReplyDelete
  5. Dearest sis,jgn camni yer syg ..mungkin ape yg berlaku ini ade hikmahnyer..sis,u perlu perbanyakkan doa supaya semuanyer berjalan dgn lancar .. dun think negative,okeh !!

    ReplyDelete
  6. kesiannya kat akak..
    xpe2..
    ifa doakan tarikh kawen akak xkan bertukar..
    klu bertukar pn..
    harap2 sumenye berjalan lancar =)

    ReplyDelete
  7. oooo dulunyer plan nk kawen sama ngan adik ea. kire kawen serentak la plan asalnya ek...huhu

    haa ika, nnti dh tetapkan bila kwen n kad kawen dh ade...sile save one utk zie ek. nk gak zie satu wat koleksi kad kawen bloggers...hehehe


    :P

    ReplyDelete
  8. jgn give up la sis..mugkin ade hikmah disebaliknyer ok

    ReplyDelete
  9. dearie myeza~
    erm.. thanks dear.. sangat hargai concern kamu ni,...akak mmg selalu doa sayang...
    doakan akak ye.. akak cuba tau.. thanks sangat..
    lurv u!!

    dearie ifa~
    thanks sayang.. thanks sangat...
    akak cuba ea... :D

    dearie kapten~
    thanks tau~ aku akan cuba bersabar.. hee~

    dearie zie~
    okie.. tanak buat collection je zie kena datang k..

    dearie naniey~
    yerp.. beselaa kan.. nak kawen banyak mende kena fikir... hee~ thanks!!

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)