Wednesday, January 14, 2009

erm.. haruskah?

assalamualaikum,
hi semua.. erm..
i'm qUite bz lately..
sangat-sangat sibuk..
sehingga ku tidak sempat mengisi perUtku..
abes waktU keje baru dapat makan... dengan lahapnye..
KEKESALANKU
saya tatau kenape mereka-mereka begitu lambat mengikut arahan saya..
adakah mereka menggangap saya akan buatkan semua bende untuk mereka..
dan saya juga yang akan bertanggungjawab di sebalik kesilapan yang mereka lakukan...
mengapa..
mengapa sayang....
uuhhhh mengapa wahai pelajar di Kolej Multimedia..
ketahui lah oleh kamu bahawasanya..
saya... ya saya... cik atiqah..
seorang sahaja.. ya seorang sahaja..
yang menguruskan pinjaman korang..
Ptptn ke, mara ke...ermm
from A to Z (istilah bese... muakkkssss..)
ketahui kah kamu??
adakah saya patut terima sume ni..?
perlu menunjukkan satu..satu.. kepada kamu?
memberi panduan untuk kamu dan terangkan satu... satu... kepada kamu?
kamu tau.. berape kah jumlah kamu dikalangan kamu?
kamu berada dibahu saya seramai 1,000.00 lebih...
dan saya seorang...
saya seorang sayang...
tolong laa saya...
wahai kamu...
bantUlah saya....
saya tak sanggup jawab panggilan telefon dari ibu bapa kamu..
yang bunyinye begini..
saya : multimedia college.. miss atiqah speaking..
mak ke bapa ke : saya bapa ke mak ke kepada si 'kamu'..
saya : ye.. bole saya bantu..
mak ke bapa ke : anak saya si 'kamu' telah lulus loan dan bile nak hantar perjanjian?
saya : sekian... sekian.. tarikh... boleh tau anak 'mak ke bapa ke' intake bile?
mak ke bapa ke : intake julai 2008..
saya : dia lulus loan bile?
mak ke bapa ke : oktober hari tu..
saya : puan ke tuan ke, sepatutnya pelajar ini da hantar perjanjian..
saya ada tampal pemberitahuan dan maklumkan kepada pensyarah..
bahawa sesi menyemak dan menghantar perjanjjian sekian.. sekian date..
kenape dea lambat..?
mak ke bapa ke : huh!! (da naik hangin) kenape saya tak diberitahu??
saya : saya telah maklumkan kepada anak tuan ke puan ke...
mak ke bapa ke: awak tak boleh harapkan pelajar.. awak sepatutnya bagitau ke hantar surat
kepada ibu bapa...
saya : Puan ke tuan ke, seramai 100 orang yang lulus.. takkan lah saya nak bagitau
semua ibu bapa? sepatutnya pelajar kena ambil insiatif sendiri...
mak ke bapa ke: awak kena uruskan hal ini.. kolej yang salah!! saya tau anak saya dapat loan.
saya : baiklah Puan ke tuan ke... saya akan cuba hubungi semula untuk
maklumbalas daripada aduan ini.. terima kasih..
(dalam hati saya berkata lebih baek saya jawab begini sebab saya tau dea mahu terus marahkan saya. )
okie...
erm... saya akhiri conversation itu dengan rasa sesal sekali...
nak menangis pun ada...
tapi saya tiada pilihan...
kerna yang menguruskannya adalah saya...
saya seorang...
erm... bantulaahh saya...
sampai bile harus saya bertahan?
erm... Ya Allah... kuatkan lah semangat hambaMU ini..
aku hanya mencari rezeki yang halal..
aku bersyukur YA ALLAH..
sekiranya ini adalah dugaanMu... kuatkan laah aku...
supaya aku redha akan segalanya ini..
aminnn...
*****************************************************************************************

7 comments:

  1. yup sebab kamu penyabar jadi kamu dipilih.
    kamu kan nak kawin. jadi itu adalah salah satu ujian sebelum masuk ke alam perkahwinan :D

    ReplyDelete
  2. Sian kak tqah..sabar ye?Segala ujian datangnya dari yang Maha Esa...Semoga kak tqah terus berfikiran positif ye?best of luck!!!

    ReplyDelete
  3. btul tu. stuju ngn husni.
    awk kena sbr k atiqah.
    tu semua dugaan :)

    ReplyDelete
  4. dear husni~
    nak kawin ujian ea husni?
    okie.. heheh

    ReplyDelete
  5. huhuhu...ciannye akak
    byk² sabar ye.kite keje deal ngan customer ni mmg tu la lumrah yg harus kite hadapi...same wif me..

    ReplyDelete
  6. huhuhu...ciannye akak
    byk² sabar ye.kite keje deal ngan customer ni mmg tu la lumrah yg harus kite hadapi...same wif me..

    ReplyDelete
  7. kamu kira ok lah, sebab cuma berhadapan dgn kerenah "student"...
    sy berkhidmat di customer service. hampir ribuan pelanggan yang saya dah jumpe.. mcm2 kerenah, sampai customer maki kite, nk baling telefon kat kite... lagi dashyat tau. kami x melawan. kami tetap layan customer kami dgn baik. dgn senyuman walaupun hati ni sakit.. customer tetap no 1. beginilah lumrah hidup bg status yg dah berkerja. cabaran, dugaan tu silih berganti.. Allah yg menentukan segalanya, kite hanya mampu berdoa utk mendapat kekuatan hati dan rahmat dariNya.

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)