Monday, January 5, 2009

diriku..

assalamualaikum
hi kawan-kawan.. ape khabar semUa..? hik3.. seronoknye jika anda semua dapat menjawabnye.. huhu.. saya sebenarnye tatau caner/ape nak update da..jadi saya ingin berkongsi zaman sekolah zaman kanak,zaman remaja.. zaman dewasa sekarang tak yah laa.. hehe..
Zaman kanak2..
Pada zaman kanak2 ini iaitu sekitar usia 1- 6 laa.. hehe.. saya ni dikatakan seorang kanak2 yang suke menangis.. sikit2 nak nanes... ntahape2ntah.. dulu atok n nek saya yang suke jaga saya... mereka kata saya juga suke menari hee~ suke pakai cantik2 suke senyum dan suke makan kicap...sekarang pun suke kicap.. :P saya pun suke nyanyi tau.. suke lagu ella... hik3.. ingat lagi masa ibu ayah saya nak amek saya balik uma saya main hide n seek dengan dorang mane taknye saya tanak ikut dorang balik saya nak dok ngan nek n atok.. sampai ade scene tarik menarik disitu... erm.. kelakar.. saya juga sangat lasak.. suke berlari2.. banyak la parut kebanyakannye dilutut ku... hahah sangat buruk.. yang kekal dan saya ingat sampai sekarang yerlaa di kening sebelah kanan.. kesan lekuk akibat terhantuk kat bucu cover longkak setelah gagal dalam pemanduan kasut roda.. heheh alahai... masa tadika 5 tahun kat tadika agama.. pakai baju hijau n tudung hee.. masa tu first time pakai tudung.. scarf sampai tutup mata.. heee.. very the funny laa i... :p masa tadika dulu kat uma ada servant.. yang garang.. tak suke.. masak pun btol2 tak sedap..balik je skola kol 12 tengahari mandi makan pastu dea suruh kitorang tido sampai petang.. orang nak maen2 dea suruh tido.. n saya tak suke sebab tu orang balik tadika kol 12 saya balik kol 5 hee..~ dok kat playgrOund je..dan atas sebab tu jugala asek bertukar je orang gaji sebab tak tahan ngan saya n adik yang ganas.. heee...~
Zaman Sekolah..
masa darjah satu saya laa orang yang paling hepi.. hee.. saya sangat suke ke sekolah.. hee~
macam bese laa saya dengan kenakalan saya kan.. menjadi gangster disekolah.. mane taknye masa saya darjah dua saya masuk bilik guru besar sebab saya telah mencucuk mata classmate saya dengan pensel tekan2.. bapa dea datang mengadu ngan guru besar dan saya dipanggil hee.. sangat jahat kan..? tidak dinafikan.. tapi saya aktif kat dalam kelas.. paling suke pendidikan jasmani.. pakai baju sukan.. apabila aktiviti maen2 saya disekolah terlalu penting saya tidak bape tangkap ape yang cikgu ajar.. sebab pada saya waktu tu tak penting laa belajar2 ni hee.. akibatnye saya kena antar tuition malam n weekend oleh ibu bapa saya.. agak tertekan juga laa.. tak suke... huhu.. tapi saya mmg dajal.. cikgu pun tak suke sangat.. nyampah katenye ngan saya sebab mengada2 :P saya mmg dikategorikan kurang pandai waktu tu.. tapi saya buat dekkk je tak penting hehe.. sabar jerlaa... tapi masa saya darjah 3 saya da semakin serius fikirkan study.. lamekelamaan saya boleh laa setanding kawan2 saya.. hik3 alhamdullillah.. dan masa darjah 3 saya tatau mungkin saya da cantik kot.. hihi (takdemaknenye) sebab ramai admirer .. betol anak cikgu lagi.. dea hensem sangat.. ala berlagak gitu..saya sekelas dengan dea masa belajar di sekolah agama petang.. kelakar sangat.. ape laa dorang nampak pada saya ni.. dan pada darjah 3 saya da naek al-Quran hee.. saya bangga! dan... darjah 4 n 5 saya belajar pakai baju kurung ke sekolah.. ada cikgu tu cakap cantik saya pakai baju kurung.. egat lagi cikgu praktikal..:P saya da lembut waktu ni da tak ganas n nakal... dan saya pula yang dibuli..tapi saya diam je.. masa kat kelas ade budak lelaki ni selalu suruh saya masukkan nO kat bingo dea.. sebab dea cakap saya selalu wat dea menang.. n saya dapat coklat dari dea.. (ermm mane budak tu sekarang eak) dan masa sekolah dulu saya adalah penyanyi tetap sekolah saya.. hee~ kalu ada pertandingan mesti cikgu akan masukkan nama saya... masa tu tak malu pun menyanyi kat depan orang.. pelik nape sekarang malu gler babeenggg eak..? :P ntahlaa.. ape yang penting saya sangat hepPi.. n darjah 6 adalah tahun yang paling saya suKe n sukar lupe.. masa ni laa.. saya berjuang untuk UPSR n SSRA.. saya mula takut gagal dan bersaing dengan kawan2.. finally saya hepi dengan ape yang saya dapat.. alhamdullillah.. yang penting adalah kebanggaan ibu ayah saya... dan paling takleh lupe adalah masa da abes exam.. kitorang nak berpisah dengan cikgu n kawan2 sedih sangat.. ermmm alangkah gembiranya jika masa diputar.. sebab saya sangat rindukan zaman sekolah nie...
memori kuat: saya digelar budak tahi lalat oleh seorang budak pompuan kat sekolah saya.. dea suruh saya sedar diri saya sape.. sangat sedih.. sejak saya dapat label tu saya terus berubah sikap jadi pendiam...
Zaman Remaja..
Bile da masuk sekolah menengah.. saya jadi takut.. terbalik.. sebab masa darjah satu saya bukan maen seronok tapi form 1 saya takut... 2 hari ibu saya temankan saya... ntah.. n masa ni saya belajar pakai tudung.. hehe dan saya masuk kelas musik masa form 1 sebab masa sekolah rendah saya aktif kelas muzik.. kalu nak tau kelas muzik kat sekolah saya mmg best.. masa ni saya belajar maen keybOard,violin,guitar n set gamelan.. sangat seronok gler babennggg wa cakap sama luu..:P saya tak nyanyi daa nyanyi dengan koir je.. bestlaa.. masa form 1 n form 2 aktif join music je.. bt form 3 mula saya jadii tertekan dengan PMR.. sangat2.. kelas tuition laa kelas petang dengan cikgu laa.. (pelajar kelas muzik akan ade kelas tambahan) then result pun okie saje.. dan itu yang membuatkan ayah saya tak bagi maen music da.. hee.. dan saya amek jurusan akaun.. masa saya di sekolah menengah saya betul2 innocent.. cakap ngan budak lelaki pun tunduk.. dorang pun segan nak cakap ngan saya.. tapi ade juga yang amek peluang nak cakap ngan saya.. :P letak2 note kat bawah meja.. bagi bunge laa (dedication day).. sabar jerlaa.. masa form 4 n 5 saya jadi pengawas sekolah yang jaga library masa rehat hee..~n jaga perhimpunan masa pagi... masa ini ade juga laa yang nak ajak saya bercinta tapi saya tanak.. hee n saya kawan lagi dengan anak cikgu yang saya kenal masa darjah 3.. masa tu pada saya deaalah satu-satunya lelaki yang saya kenal..dan tamat nye zaman sekolah saya dengan result SPM yang boleh laa dibanggakan huihiuu :p
Masa tu ayah saya nak saya masuk ke politeknik sebab saya tanak jauh dari family ayah saya pun tanak saya jauh dari dea lagi pula saya ni takut nak masuk Universiti (saya mmg agak kolot) dan saya belajar di politeknik melaka (nipun ayah saya yang uruskan).. dalam jurusan Sijil Pengajian Perniagaan sebab kat sane takde diploma (masa ini ibu saya tak setuju saya study kat poli tapi dea redha sebab keputusan ayah :P) dari 2003 - 2005 (hampir setahun lebih saya lepak kat uma pas SPM) dan after abes kat sijil saya terus ke shah alam untuk diploma setahun.. dari jan 2006-jan 2007.. bulan 4 saya grade dengan diploma dan bulan 6 saya terus keje dengan TM as a permanent staff (assistant admin officer) sampai sekarang... hihik..
kesimpulannye, saya sangat hePpy menjadi saya sekarang.. heeh :p anda bagaimana? walaupun pelbagai rintangan dan dugaan yang saya terima tapi sume itu mendewasakan saya.. ye x kawan2? huhu..
itu sahaja laa... setakat ini... bagi yang membaca.. thanks sangat2 tau.. lurv u laa.. :D
babai... daaa... mwahhhaaahhh!!

6 comments:

  1. hahaha budak taik lalat! ekehkehe papepon zaman2 tu la yg bes.zaman keje ni dh tak bes dah.lagi2 bila dah 25 ke atas..adehh tak remaja la..

    ReplyDelete
  2. husni jahat ar ko panggil aku camtu... tapi aku tak kisah laa.. da bese..

    ReplyDelete
  3. huhu beshkn builer igt2 blk zaman dulu2.. :) aii neh yg terkenang blk neh.. huhuhuhu *mengelamun*

    ReplyDelete
  4. wah, rajin sungguh menceritakan kisah silam. kalo saye belom tentu ingat ke tak lagi tah :P

    btw, thanks for dropping by :)

    ReplyDelete
  5. haha jgn marah tiqah.zaman skolah nye cite.huhu

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)