Tuesday, November 30, 2010

Kau dah buat salah ko tak tahu ke?






wah marah nampak pepagi nieh.. ai bukan marah laa..saje je nak bikin panas buat tajuk gitu.. HAHA~ ok ini mukadimah aje..



Siapa pun antara kita pernah buat salah samaada sengaja atau tidak sengaja.. kalau sengaja tuh memang entah.. entah.. kenalah minta maaaf kalau kita rasa kita buat salah kan.. kalau tak sengaja tu.. eh ade ke orang tak sengaja buat salah..? ade laa.. so minta maaf laa juga if kita rasa ade orang kecil hati dengan kita ke ape ke kan.. tak best laa kalau ade orang marahkan kita..



tapikan saya pernah rasa dan alami laa eak.. saya tak tahu samaada saya ni ada buat salah ke ape ke alih-alih orang tu macam nak jauhkan diri macam dah tak mesra daa macam dulu dengan saya.. saya terkenang dan berfikir apakah salah saya..? kenapa tiba-tiba orang macam ni dengan saya? selalu rasa macam tuh.. hati rasa macam nak tanye terus dengan orang tuh tapi malu pulak if tersalah sangka ke ape ke kan.. tapi betul naluri dapat rasa yang orang tu dah tak macam dulu dengan saya.. dan apakah salah saya? sedih bila kenang n fikir.. saya ni ada buat salah yang saya sendiri tak sedar or saya tak tahu ke? errr..



betul la kan kadang kita tak tahu apa yang kita cakap, apa yang kita buat sebenarnye ade orang tak suka dan tak boleh terima cara kita tuh... tapi pada kita huh itulah kita.. tapi orang tak boleh terima.. entah.. susahkan nak puaskan hati orang.. entah kalau saya terima je siapa pun macam mane dia selagi dia tak sakitkan hati dan pernah cuba untuk bunuh saya...



kalau lah ade orang datang jumpa saya dan cakap ade si polan ni cakap gitu gini pasal saya.. saya tak terus percaya cakap orang tuh.. tapi saya terus ke si polan tu dan tanya betul ke ape ape orang tu cakap..? saya tak terus marah.. rasa tak adil pulak kat si polan kan kalau ape yang orang tu cakap salah dan tidak benar sama sekali.. so settle cara baik.. takdelah saya bertindak macam jauhkan diri dari dia, buang dia.. layan dia macam haprak kalau ade orang bagitahu saya yang dia sebenarnye ade buat something bad belakang saya or else kan..unfair pada dia..



be profesional.. jangan lah tetibe je takde angin takde ribut senyap je dan terus buang kawan macam tu je.. mane layanan mesra yang dulu..? kalau ade yang rasa tak puas kat dia cakap terus dengan dia.. "eh babe, aku tak puas hati ar dengan ko.. ko bagi hadiah murah kat aku ar.. aku nak yang mahal.." atau pun " eh makcik, ape yang ko tulis ni buat aku terasa ar.. ko kutuk aku ke ko saje nak buat aku terasa ni?" huh gitu.. cakap terus.. kan senang?



heheh kelakar laa hidup ni kan.. ade sweet dan ade pahit.. baru balance orang kate..saya sangat sayangkan kehidupan saya.. walau kadang saya rasa sakit rasa macam sedih sangat.. rasa macam tak adil rasa macam-macam laa.. tapi itulah kehidupan.. kehidupan yang sangat manis sebenarnye.. yang bila dikenangkan akan buat kita tersenyum, menangis dan ketawa..
itulah kita.. kan kawan? enjoy ur short life yaa!!! ^____^



oh makin tembam..



6 comments:

  1. pia pon penah alami ,terkilan je rase dan memang penat nak jage hati org

    hee~ctk je pic tu

    ReplyDelete
  2. hu..nani pon pernah kena...ntah la akk...manusia ni unik kan..hehehe

    ReplyDelete
  3. biasa la tu kak long..kalu dia xckp, ape kate ko pegi tnye..kot la dia bole bgtau..

    ReplyDelete
  4. kdg2 kita tanpa sedar dah buat salah. kita pun tak perasan kdg2 kan

    ReplyDelete
  5. takper qah...sorang pegi jauh...ramai lagi yg nak kawan dengan qah....jangan susah hati k

    ReplyDelete
  6. xpela kak...biarla org nk wat cmtu..yg penting kt pon jgn jadik mcm dier..

    kt cube elakkn wat salah ngn org..dan kt p0n knela sedar kalo wat salahkn..haa~pastu cecepat mtk maap..

    xbestla masam2 muke kn~

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)