Tuesday, November 23, 2010

Cinta tak dijangka






Erm.. rasa macam lama je tak update belog.. bukan ape sedang kecewa kamera kesayangan ku sony bateri dah rosak.. ingatkan kamera yang rosak sekali seb baik bateri je.. yela dah 2 tahun guna da kan.. kesian kamera tuh.. banyak berkhidmat dengan blogger suam-suam kuku cam gua ni.. wah tetibe nak bahasakan diri gua lak.. lu apahal?! e'eh emo laaa makcik.. HAHA~



dah laa tetibe saje nak tulis karangan bertajuk 'Cinta terlarang'... wah apakah maksudnya..? entah pada khidmat ramalan beta,mungkin cinta terlarang ni macam dia jatuh cinta or bercinta dengan seseorang yang 'tak patut' untuk dia.. or diaorang bercinta dalam kawasan larangan contoh sekolah atau perpustakaan.. yang mana satu ka?



Ok-ok macam yang saya tahu la dari pemerhatian or dengan ssst sana ssstt sini kan.. macam isteri orang bercinta dengan teruna or suami orang ke.. ah cam gitulaaa kot.. ke girl ni bercinta dengan pakwe kawan baik dia ke..? anak bercinta dengan bapa tiri ke.. camtulaahh..



jatuh cinta ni memang normal pada semua ye tak? ada orang senang jatuh cinta or tertarik dengan seseorang.. bila orang tu dah macam bagi hint terus rasa macam dalam dilema.. sedangkan diri ni dah berpunya daa.. diri ni memang tak patutlaa kalau nak bercinta lagi.. tapi dek perasaan cinta dan suka yang konon-konon sangat tuh membuak.. so layankan je.. rasa cinta memang sukar nak elak.. tapi boleh dikawal.. bila kita tertarik dengan seseorang dari rupa dari sikap dia.. itu normal..manusia kan.. tapi kita kena sedar siapakah kita, kedudukan kita... kalau masih solo takpe.. even masa bercinta pun tak salah.. sebab masa tu kita berhak buat pilihan.. bila datang yang lagi baik yang hargai kita.. dari kekasih kita yang langsung tak pedulikan kita yang macam entah sayang entah tak dekat kita so buat apa kita nak stick pada orang yang macam tu sedangkan kita ada pilihan yang lebih baik betul tak? be smart.. kita yang tentukan hidup kita...sebab dulu kan masa saya muda-muda dulu.. bercinta juga.. tapi bila ada lagi baik so bye..bye.. hii~ tapi kenalah bagitahu awal-awal.. dan jangan beri harapan atau janji manis... ok..



Tapi bila sampai bab yang dah berkahwin ni.. adoyai.. janganlah bercinta.. simpanlah rasa tuh dalam-dalam.. erm.. tapi ada juga kes cam ni ok.. ade.. kes isteri bercinta dengan suami orang laa.. suami bercinta dengan isteri orang laa ...pada saya yang ni memang sepatutnya tak boleh berlaku.. sebab kita dah ada suami/isteri yang sebelum ni kita dah pilih semasak-masaknye, sebaik-baiknye untuk jadikan teman hidup.. so kenapa boleh bercinta dengan yang lain.. alahai dah cinta sangat kot eak...selalunye kes macam ni berlaku pada pasangan yang kurang kasih sayang agaknyee eak.. hihi pandai-pandai je kan.. saya meneka je.. tapi sebab ape pulak kan..?



pada saya kalau kita dah sayang sangat orang tuh kita akan terima kelemahan dan kelebihan dia sebaiknyee.. kita akan cuba cari jalan untuk kebahagiaan/kegembiraan bersama dia berkekalan.. bukan dengan beralih kasih pada yang lain.. itu tak boleh.. kalau dalam mata kita hanya nampak dia seorang so secara semulajadinya kita takkan nampak yang lain.. pada kita dia laa yang terbaik dan tercantik pada kitaa.. oh tetibe terindu lak kat suami i kat rumah tuh.. bestnya kalau dapat bergurau senda dengan beliau sekarang ahaksss...



datanglah tom cruise ke aaron aziz ke sape jelaa.. tetap suami ku tercinta juga yang perfect!!! hihi~ [rafiqy kalau baca ni mesti i dapat kiss satu ^^]



jagai la hati anda.. cinta ada yang bahagia kadang ia boleh membawa mudarat kepada kita..
cintailah pada yang satu.. cinta perlu setia..




10 comments:

  1. sweet nye..betul..klu dah jatuh cinta,yg ensem mcm ne pon rasa biasa je..hihi^^

    ReplyDelete
  2. sy setia pd sang suami jer..heheh..InsyaAllah...mintk dijauhkan la suke pd org lain.

    ReplyDelete
  3. hee~,tadi pia x nmpk apa

    InsyAllah,mari kite sama2 jadi isteri yg taat da setia pada suami :)

    ok la tu qah,camera pia baru setahun dah problem :'(

    ReplyDelete
  4. betul tu cinta perlu setia..cinta perlu ikhlas cinta jgn berpura2, ehh byk plak tambah hehehe

    ReplyDelete
  5. dearie pia~
    dear nak lagi ke..? tak cukup eak..
    alahai.. hee~

    dearie ida~
    tihihi rafiqy paling hensem kot.. hee~

    dearie naniey~
    sayang selalu insyaAllah semuanya berjaya ditepis dengan mudah..

    dearie pia~
    hehe tulaa qah egat ape tadi.. betul tuh.. insyaAllah.. haah 1st time qah dapat pegang kamera lebih dari setahun.. tihiih.

    dearie farah~
    tappe.. tappe.. ok laa tuh..
    orang nak kawen ni kan.. gud luck ye sayang..

    ReplyDelete
  6. wahhh. mention name aaron aziz pulak. ni buat i rase nak peluk cium laki i yg tak macam aaron aziz tapi i chenta die sepenuh hati :)

    insyallah.. same2 kita mentaati suami dan menjaga keharmonian rumahtangga kita hingga akhir hayat! :)

    ReplyDelete
  7. hehehe..jaga lah hati.jgn dikotori..<--lagu nasyid rumate mia..hahaa

    ReplyDelete
  8. uwaaaaa luahan hati org bercinta ni :P

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)